معرفی جیلی آزکارا هیبرید

سه شنبه 7 شهریور 02 ساعت 10:02
معرفی جیلی آزکارا هیبرید

جیلی آزکارا یکی از جدی ترین گزینه های واردات است که تیپ دو دیفرانسیل و هیبرید عرضه خواهد شد.

همان طور که می دانید تعداد و تنوع خودروهای دو دیفرانسیل در بازار ایران بسیار کم است و به همین دلیل فردا موتور به سراغ محصولی برای واردات رفته که هم دو دیفرانسیل است و هم هیبرید.

جیلی آزکارا (Azkarra) محصولی از کمپانی سرشناس چینی است که قبلاً شاهد حضور محصولات آن در بازار ایران بودیم و دیدیم که خریداران آن ها از میران کیفیت و استهلاک آن ها راضی بودند.

این کراس اوور هیبریدی و دو دیفرانسیل که قرار است توسط فردا موتور به صورت وارداتی به ایران بیاید دارای ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی است که مهم ترین آن ها چهار چرخ محرک بودنش است.

این خودرو امروز برای اولین بار در نمایشگاه روایت خدمت به نمایش گذاشته شد تا به عنوان دستاورد دولت معرفی شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.

طراحی ظاهری آزکارا Geely Azkarra

برخلاف ویژگی های فنی و امکانات خوبی که برای این خودرو در نظر گرفته شده اما طراحی ظاهری بسیار خاص و جذابی ندارد و نمی تواند بیننده را مجذوب خود کند.

در قسمت جلوی این خودرو شاهد این هستیم که جلو پنجره شبیه به لوگوی جیلی طراحی شده و در فرم چراغ های جلو هم تقریباً می توان همان فرم را دید.

چراغ های عقب خودرو برخلاف ترند روز دنیا به هم پیوسته نیستند اما برای طراحی آن ها از فرم چراغ های عقب پورش کاین قدیمی بهره گرفته شد.

به طور کلی شاید جلوه ظاهری جیلی آزکارا خیره کننده نباشد اما آن چنان ضعیف هم نیست و قابلیت این را دارد تا رضایت مشتریان ایرانی را به خود جلب کند.

 

امکانات رفاهی جیلی آزکارا

نسخه هیبرید و دو دیفرانسیل آزکارا با دو تریم در بازار جهانی عرضه می شود که نسخه GL لاکچری و نسخه GF فول آپشن است. با توجه به نسخه ای که امروز در نمایشگاه روایت خدمت دیده شد، احتمال تیپ GF یا فول آپشن این خودرو وارد ایران شود.

تیپ GF یا فول آپشن این خودرو به آپشن هایی نظیر صندلی های برقی راننده و شاگرد، سیستم تهویه دو کاناله، حالت های رانندگی، سیستم صوتی بوز با ۱۲ بلندگو، کلاستر دیجیتال، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، دوربین ۳۶۰ درجه و … مجهز است.

 

مشخصات فنی جیلی آزکارا

در قسمت قوای محرکه این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با فناوری GDI و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده شده. موتور بنزینی به تنهایی می تواند ۱۷۷ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر تولید کند و از طرفی دیگر موتور برقی هم قادر به تولید ۱۳ اسب بخار و ۴۵ نیوتن متر است. در مجموع این دو موتور برقی و بنزینی می توانند ۱۹۰ اسب بخار توان و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تحویل دهند. در نهایت خروجی پیشرانه هیبرید به هر چهار چرخ خودرو می رسد.

 

قیمت جیلی آزکارا

با نگاهی به سایت های جهانی فروش این خودرو متوجه شدیم که ارزان ترین نسخه هیبرید یعنی تیپ GL یا لاکچری حدود ۳۰ هزار دلار است که با توجه به محدودیت موجود، احتمالاً وارداتش با مشکلاتی همراه شود و به راحتی به دست مردم نرسد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar