پژو ۳۰۸ ۲۰۲۱ چه مشخصاتی دارد ؟

بروزرسانی در: پنج شنبه 2 بهمن 99 ساعت 12:24
پژو 308 2021 چه مشخصاتی دارد ؟

چند سالی است که پژو توانسته با خودروهای هاچ بک خوش چهره و البته با قیمت مناسب دراروپا بازار این خودروها را از آن خود کند. حالا که پژو  ۳۰۸  ۲۰۲۱  معرفی شده با توجه به عکس هایی که منتشر شده می توانیم یک بررسی اجمالی از آن داشته باشیم.

308review

پژو ۳۰۸ جدید از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با مدل ۲۰۲۰ ندارد و بیشتر دیده می شود که در این مدل کروم کاری ها  بیشتر شده باشد. همان طور که پژو هر سال این کار را انجام میدهد و گویا این کار تمامی ندارد! گرافیک چراغ ها بسیار جذاب تر شدند و در تیزر تبلیغاتی که از این خودرو دیدیم رنگ آبی اقیانوسی بسیار زیبایی بر روی بدنه به چشم می خورد که به جذابیت این خودرو کمک کرده بود. اما تفاوت اصلی در داخل کابین ۳۰۸ وجود دارد. یک مانیتور با سایز حدود ۵ اینچ بین دو آمپر خودرو وجود دارد و کابین کاکپیت یا همان کابین خلبان که در پژو ها  معروف است در ۳۰۸ هم قرار داده شده است.علاوه بر آن یک مانیتور حدود ده اینچی وسط کنسول قرار دارد که وظیفه کنترل های خودرو و البته سیستم مولتی مدیا و سرگرمی را  بر عهده دارد. به نظر می آید که پژو در این بخش  بیش تر کار کرده وبیش ترین تفاوت را در قسمت داخلی کابین ایجاد کرده است.

308 front

پژو ۳۰۸ با چند موتور ارائه می شود که قوی ترین موتور آن یک موتور چهارسیلندر ۱.۶ لیتری توربو است که ۲۶۳ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند وعلاوه بر آن جالب است بدانید که درآن از یک گیربکس شش سرعته دستی استفاده کردند  تا در نهایت بتواند طی شش ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد. نتیجه می گیریم که این خودرو قرار است با خودروهای نامداری چون گلف رقابت کند. بیشینه سرعت این خودروی تند و تیز اما به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و این برای سلامتی ماهم بهتر است! برای این خودرو موتورهای ضعیف تره ۱.۲ لیتری توربو با ۱۱۰ یا ۱۳۰ اسب بخار قدرت  هم وجود دارد که به نظر می آید برای کسانی که از خودرو استفاده شهری دارند گزینه مناسب تری باشد.  در نهایت این خودرو قرار است با قیمت بین ۲۰ تا ۲۵ هزار یورو در اروپا عرضه شود که باید ببینیم در رده هاچ بک های جذاب می توانند موفق باشد یا خیر!

نویسنده: دانیال جهاندار

308 interior

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar