نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

بروزرسانی در: یکشنبه 22 اردیبهشت 98 ساعت 05:32
نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا 2020

اوایل ماه جاری، شرکت هیوندای از نخستین تصاویر رسمی سوناتای جدید رونمایی کرد. این خودرو نه تنها افزایش طول و عرض داشته و ارتفاعش کم‌تر شده، بلکه ظاهر فوق العاده جذاب‌تری هم دارد. در حالی که نسل قبلی آن ظاهری ساده و معصومانه داشت، سوناتای ۲۰۲۰ به لطف طراحان خوبی که شرکت هیوندای دارد، یکی از تهاجمی‌ترین سدان های بازار خواهد بود که امسال قرار است وارد نمایندگی‌های شرکت شود. طراحی این خودرو به گونه‌ای است که برخی عاشق آن خواهند شد و برخی از آن متنفر خواهند بود، ولی نکته‌ای که همه روی آن اتفاق نظر دارند این است که این خودرو به دلیل ظاهر جذابش، می‌تواند نظر همه را به خود جلب کند. بعد از یک بررسی دقیق که طی هفته پیش روی یک نمونه اولیه این خودرو داشتیم، در این مطلب قصد داریم نگاهی به شش ویژگی جذاب این خودرو بیندازیم. در ادامه مطلب با زد فور کار همراه شوید.

خطوط طراحی جذاب

نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا 2020

چراغ‌های عقب سوناتا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گویی هیوندای آن‌ها را مستقیماً از روی هوندا سیویک فعلی کپی کرده است، ولی از نظر ما خطوط طراحی روی بدنه که نهایتاً به چراغ‌های عقب ختم می‌شوند، ظاهر خودرو را بسیار زیبا و جذاب کرده‌اند. بدون شک در طراحی این خطوط روی بدنه طراحان هیوندای از کانسپت Le Fil Rouge به میزان زیادی الهام گرفته‌اند، ولی قطعاً افزایش ابعاد بدنه خودرو نیز در این موضوع نقش به سزایی دارند. اگر کسی سوناتا را به خوبی نشناسد و نداند که این یک سدان خانوادگی دیفرانسیل جلو است، بدون شک آن را با یک مدل فست بک دیفرانسیل عقب مانند کیا استینگر اشتباه خواهد گرفت.

تزئینات کرومی کاپوت جلو

نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا 2020

از زمانی که در سال ۲۰۱۱ شرکت هیوندای نسل جدید سوناتا را معرفی کرد، تزئینات کرومی روی پنجره زیبای آن همیشه به چراغ‌های جلو متصل بوده‌اند. حتی در مدل فیس لیفت سال ۲۰۱۵ که خیلی‌ها آن را دوست نداشتند نیز این المان طراحی توسط هیوندای دست نخورده باقی مانده بود. اکنون و در نسل جدید سوناتا، این تریم کرومی در طول کاپوت ادامه پیدا کرده و به همین ترتیب، هیوندای توانسته آن را به یکی از ویژگی‌های فوق العاده جذاب در این خودرو تبدیل کند. ما حتی شنیده‌ایم که هیوندای به فکر ارائه نسخه‌ای از نسل جدید سوناتا می‌باشد که در آن، این تریم کرومی جای خود را به تزئینات فلزی مشکی رنگ می‌دهند.

طراحی خاص کاپوت جلو

نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا 2020

گاهی اوقات، ناموفق‌ترین جزئیات طراحی بدنه تبدیل به محبوب‌ترین آن‌ها میان مشتریان می‌شوند. به عنوان مثال، می‌توان خطوط روی کاپوت سوناتا را مطرح کرد. اگر هیوندای کاری که تقریباً همه خودروسازها انجام می‌دهند را انجام می‌داد و کاپوت فلزی خودرو را به وسیله یک بخش پلاستیکی از جلوپنجره جدا می‌کرد، هیچ کس متوجه زیبایی فوق العاده ای که این بخش ایجاد کرده است نمی‌شد. ولی به جای آن، هیوندای خط انتهایی کاپوت را دقیقاً به جلوپنجره خودرو متصل کرده است. سانگ یوپ لی، سرطراح هیوندای می‌گوید سوناتا یکی از معدود خودروهایی است که در طراحی این بخش کلیشه‌ای رفتار نکرده است. جالب این که دیگر شرکت‌های که چنین المان طراحی روی خودروهای خود استفاده کرده‌اند همه لوکس سازهایی مانند استون مارتین و بنتلی هستند. هیوندای با اطمینان می‌گوید حتی با وجود چنین طراحی‌ای، با تمامی استانداردهای سخت گیرانه تصادف مطابقت خواهد داشت.

چراغ‌های روز روشن

نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا 2020

همانند طراحی کاپوت، چراغ‌های روز روشن سوناتا ۲۰۲۰ یکی از آن جزئیات طراحی غیرضروری خودرو محسوب می‌شوند که ظاهر و طراحی این خودرو را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. این خطوط LED در بخش پایینی قاب چراغ‌های جلو کشیده شده‌اند و ظاهری بسیار عادی دارند، ولی آن بخش از کاپوت که به تزئینات کرومی متصل می‌شوند، چیزی است که روی هر خودرویی نمی‌توانید مشابه آن را بیابید. یک نکته جالب دیگر در مورد چراغ‌های روز روشن سوناتای جدید این که، با ادامه پیدا کردن این چراغ‌ها به سمت بالا و کاپوت، آن‌ها محو می‌شوند و همین، رخ خودرو را بسیار جذاب کرده است.

سوئیچ دیجیتال

نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا 2020

وقتی ما همین چند وقت پیش با بی ام و X7 رانندگی کردیم، کمی از ارائه آپشن استفاده از تلفن همراه به عنوان سوئیچ روی این خودرو متعجب بودیم. ولی یک شاسی بلند یا سدان فول سایز لوکس پرچم دار، باید تجهیزات و امکانات پیشرفته‌تری در مقایسه با آن مواردی که روی یک سدان سایز متوسط خانوادگی پیدا می‌کنید ارائه نماید. به همین دلیل است که ارائه چنین قابلیت مشابهی روی سوناتا ۲۰۲۰ ما را بیشتر متعجب کرده است. برای استفاده از این قابلیت سوناتای جدید کافیست شما تلفن همراهی داشته باشید که از فناوری NFC پشتیبانی می‌کند. به کمک این فناوری، تنها کاری که راننده باید انجام دهد این است که موبایل خود را روی دستگیره در خودرو قرار بدهد.

دسترسی از راه دور

نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا 2020

می‌توانستیم این قابلیت سوناتای جدید را در کنار سوئیچ دیجیتالی خودرو مطرح کنیم، ولی این موضوع از نظر ما به قدری جذاب است که می‌توان به طور جداگانه به آن پرداخت. اگر فرد دیگری بخواهد با خودروی شما رانندگی کند، شما می‌توانید به طور موقت تلفن همراهشان را به یک سوئیچ دیجیتالی برای خودرو تبدیل کنید. شما همچنین می‌توانید قابلیت‌هایی که این سوئیچ دیجیتالی جدید می‌تواند داشته باشد را تنظیم کنید. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، مثلاً شما می‌توانید از راه دور برای کسی که به عنوان مثال خریدهای شما را برایتان آورده در صندوق عقب خودرو را باز کنید.

منبع ترجمه: موتور ترند

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "نگاهی به شش ویژگی جذاب هیوندای سوناتا ۲۰۲۰"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سالار
مهمان

ماشاالله به این اپشن

افشین
مهمان

ماشین زشتیه

محمد
مهمان

قیمت ۵ میلیارد تومن

majid
مهمان

به دنا ملاس که نمیرسه……مگه نه……..همه هورااااآااااا