نگاهی کوتاه به نسل جدید شاسی بلند لوکس آئودی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی کوتاه به نسل جدید شاسی بلند لوکس آئودی

برای این که بهتر بتوانید درک کنید آئودی Q3 فعلی چقدر قدیمی است، فقط کافیست بدانید که در طراحی آن از کانسپت کراس کوپه کواترو که در سال ۲۰۰۶ رونمایی شده بود الهام گرفته شده است. نسل دوم این خودرو که دیروز رونمایی شد، واقعاً چیزی بود که آئودی Q3 به آن نیاز داشت.

با نگاهی کوتاه، متوجه خواهید شد که تغییر در سبک طراحی بدنه آن بسیار زیاد بوده و شرکت طراحی قدیمی آن را به دست فراموشی سپرده است. نسل جدید آئودی Q3 ظاهری تهاجمی‌تر از هر زاویه دارد و بدون شک، رقیبی جدی برای بی ام و ایکس ۱ خواهد بود.

یک زبان طراحی جدید

نگاهی کوتاه به نسل جدید شاسی بلند لوکس آئودی

نسل جدید خودرو برخی عناصر طراحی Q8 را به کار برده و این را به وضوح می‌توان در برخی بخش‌ها دید. مانند Q8 و دو مدل A4 و A6 آل رود، این خودرو هم به جلوپنجره‌ای با میله‌های عمودی مجهز شده است. باقی مدل‌های آئودی همگی جلوپنجره‌های با میله‌های افقی دارند.

از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به سپر جلوی اسپرت تر، چراغ‌های عقب بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی شبیه به A3 اسپرت بک اشاره کرد.

آئودی اندازه بدنه Q3 را افزایش داده و خودرو اکنون ۹.۶۵ سانتی طول بیشتر و ۷.۶ سانتی متر فاصله بین دو محور بیشتری دارد. این به معنی افزایش فضا سرنشین‌های عقب می‌باشد. فضای بار آن ۶۷۴ لیتر می‌باشد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۵۲۶ لیتر افزایش پیدا می‌کند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، بی ام و ایکس ۱ مدل ۲۰۱۸ ۵۰۵ لیتر فضای بار دارد و با خواباندن صندلی‌ها، این میزان به ۱۵۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.

تکنولوژی: اینجا، آن جا، همه جا

نگاهی کوتاه به نسل جدید شاسی بلند لوکس آئودی

داخل کابین، خریداران Q3 مدل ۲۰۱۸ می‌توانند از کاک پیت مجازی ۱۲.۳ اینچی، در کنار صفحه نمایش ۸.۸ اینچی روی کنسول مرکزی لذت ببرند. شرکت همچنین آپشن صفحه نمایش ۱۰ اینچی هم برای آن ارائه کرده است.

مواردی مانند اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت استاندارد روی آن عرضه شده‌اند و شاهد ارائه دو پورت USB ذر جلو هستیم. دو پورت USB اضافی در کنار یک خروجی برق ۱۲ ولت برای صندلی‌های عقب ارائه شده است. یکی از قابلیت‌های جذاب سیستم Connect با قابلیت هوش مصنوعی است. با این سیستم، خودروها می‌توانند با هم دیگر در مورد وضعیت جاده و آب و هوا ارتباط برقرار کنند. این سیستم بعدها در اروپا و احتمالاً در آمریکا رونمایی خواهد شد.

آئودی Q3 مدل ۲۰۱۹ در بخش ایمنی به سیستم‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عبوری عقب به علاوه کروز کنترل هوشمند با سیستم کمکی ترافیک سنگین مجهز شده است.

پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی مختلف

نگاهی کوتاه به نسل جدید شاسی بلند لوکس آئودی

مشتریان Q3 مدل ۲۰۱۹ از بین چندین پیشرانه دیزلی و بنزینی قدرت انتخاب بالایی خواهند داشت. هرچند در ابتدای ورود به بازار، فقط سه پیشرانه در بازارهای جهانی ارائه می‌شود. در میان آن‌ها، موتور ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری TFSI به چشم می زند که با کمک گیربکس ۷ دنده اتومات، خروجی خود را به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند.

این مدل جدید به سیستم کنترل خودکار کمک فنرها و سیستم هندلینگ پویا مجهز شده که شش حالت رانندگی مختلف دارد: اتوماتیک، Comfort، دینامیک، آفرود، مصرف بهینه و شخصی.

مشتریان اروپایی کراس آور Q3 مدل ۲۰۱۹ از پاییز امسال می‌توانند آن را بخرند. فروش آن در بازار آمریکا از سال جدید آغاز خواهد شد.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar