همه آن چه که در مورد پورشه ماکان فیس لیفت ۲۰۱۹ می دانیم

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
همه آن چه که در مورد پورشه ماکان فیس لیفت 2019 می دانیم

تقریباً یک سالی از زمانی که پورشه کار آزمایش شاسی بلند ماکان ۲۰۱۹ فیس لیفت را در جاده‌های عمومی شروع کرد می‌گذرد و اکنون، تصاویری از نمونه تستی این خودرو، آن هم تقریباً بدون هیچ کاور اضافی منتشر شده است.

نمونه‌های قبلی این خودرو کاورهایی روی خود داشته که جلوی دید ما روی مخصوصاً چراغ‌های جلو و طراحی سپر جلو را بگیرند. در بخش عقب اوضاع بهتر هم نیست و چراغ‌های عقب خودرو تا اینجای کار تقریباً یک راز باقی مانده است.

اگر با دقت بیشتری به بخش عقب خودرو نگاه کنید، به نظر می‌رسد بخشی از فضای بین دو چراغ با یک نوار پوشیده شده است. از این رو، تا زمانی که پورشه این خودرو را رونمایی نکند، ما می‌خواهیم فکر کنیم که ماکان جدید به یک چراغ نواری که دو چراغ را به هم متصل می‌کند مجهز شده است، اتفاقی که می‌تواند ظاهر مدرن‌تری به خودرو ببخشد.

به جز این موارد، طراحی دیگر بخش‌های بدنه در مقایسه با خودروی فعلی خیلی متفاوت نیست. در جلو، خودرو به یک سپر متفاوت، جلو پنجره جدید و چراغ‌هایی تغییر شکل داده مجهز شده است، ولی به طور کلی، تغییرات به قدری محدود هستند که گویی شخصیت ماکان به هیچ وجه تغییر نکرده است.

تکنولوژی‌های جدید

مانند پانامرای جدید، پورشه ماکان ۲۰۱۹ هم از سیستم PCM جدید شرکت، صفحه‌های نمایش لمسی، سیستم‌های صوتی عالی، به علاوه آپشن های جدید دیگر بهره می‌برد و همچنین مواد اولیه جدید، تریم های بیشتر، رینگ‌های جدید، رنگ‌های تازه و بسیاری موارد دیگر روی آن عرضه خواهد شد.

نمی‌توان در مورد امکانات ماکان جدید صحبت نمود و اشاره‌ای به تجهیزات کمکی رانندگی جدید آن نکرد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به مواردی مانند سیستم کمکی دید در شب، سیستم کمکی تغییر مسیر، سیستم کمکی حفظ مسیر و سیستم کمکی ترافیک شدید اشاره کنیم. لازم به ذکر است که تمامی این سیستم‌ها روی کاین ۲۰۱۸ هم عرضه شده‌اند.

زیر کاپوت هم تغییرات زیادی رخ داده است!

در حالی که پورشه اطلاعات زیادی در مورد پیشرانه‌های ماکان منتشر نکرده است، ما اطلاع داریم که نسخه‌های پلاگین هیبریدی و هیبریدی بنزینی - الکتریکی قرار است وارد بازار شده و احتمالاً، جانشین نسخه‌های دیزلی خواهند شد، البته در حال حاضر این موضوع فقط یک شایعه است.

اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده که موتور پایه ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر خطی بنزینی آن با تیونینگی ویژه حدوداً ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد. این عدد در مقایسه با ۲۴۸ اسب بخار ماکان فعلی پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. علاوه بر این، گفته می‌شود ماکان S از موتور جدیدتر ۳ لیتری شش سیلندر V شکل توربوی پانامرا با ۳۵۵ اسب بخار نیرو استفاده خواهد کرد و در عین حال، ماکان توربو انتظار می‌رود موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر خورجینی توربوی خود را با یک موتور جدید ۲.۹ لیتری شش سیلندر V شکل ۴۳۴ اسب بخاری جایگزین خواهد کرد.

پورشه ماکان ۲۰۱۹ امسال قرار است رونمایی و وارد بازار شود، اتفاقی که احتمالاً در نمایشگاه پاریس رخ خواهد داد. بدون شک با ورود این خودرو به بازار شاهد داغ‌تر شدن رقابت در سگمنت شاسی بلندهای لوکس کامپکت خواهیم بود.

منبع ترجمه: Carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar