پژو ۲۰۷ وانت جایگزین وانت تندر می‌شود

بروزرسانی در: سه شنبه 18 دی 97 ساعت 14:13
پژو 207 وانت جایگزین وانت تندر می‌شود

مهم‌ترین مزیت این وانت استفاده از قطعات مشترک با پژو ۲۰۷ آی در بخش جلو بدنه و استفاده از موتورهای TU3 و TU5 است.

با توقف تولید وانت تندر که با کیفیت‌ترین وانت تولید داخل با سه ستاره کیفی ISQI محسوب می‌شد، وانت پژو ۲۰۷ می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌ها برای جایگزینی در نظر گرفته شود، به خصوص آن که تولید تیپ‌های گوناگون پژو ۲۰۷ با آپشن‌های مختلف در ایران خودرو ادامه دارد و به نظر نمی‌رسد تولید این محصولات نظیر محصولات خانواده لوگان اعم از تندر ۹۰، ساندرو و تندر پیکاپ متوقف شود.

اوایل آبان ماه امسال تصاویری از خطوط تولید شرکت ایران خودرو منتشر شد، تصاویری که نشان می‌داد تولید شماری پژو ۲۰۷ آی و پژو ۲۰۷ آی صندوقدار با سقف شیشه‌ای (پانارومیک یا مونروف) آغاز شده است. نکته دیگر در موزد پژو ۲۰۷ صندوقدار این است که بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو در سال ۹۵، این خودرو از طراحی ایرانی برخوردار است.

اگرچه در وضعیت حاضر به نظر نمی‌رسد ایده جایگزینی وانت پژو ۲۰۷ با وانت تندر فعلاً قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد، ولی در صورت حل مشکلات کنونی خودروسازان و رسیدن به شرایط ثبات دور از دسترس هم نخواهد بود.

مزیت‌های وانت پژو ۲۰۷

پژو هوگار (HOGGAR) از مزیت‌های زیادی بهره می‌برد و تولید آن می‌تواند برای ایران خودرو نسبتاً کم هزینه باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها در این وانت استفاده از قطعات مشترک در بخش جلو بدنه آن با پژو ۲۰۷ آی بوده و امتیاز دیگر هم استفاده از موتورهای TU3 و TU5 است.

پژو هوگار از امتیاز دیگری هم نسبت به تندر پیکاپ برخوردار است و آن هم طرح ظاهری زیباتر و جذاب‌تر آن است، طرحی که می‌تواند نه تنها کاربران این خودرو بلکه خیلی از جوانان طبقات میانی جامعه را هم به خود جذب کند.

درمجموع، هوگار از این پتانسیل برخوردار است که چهره باربرهای درون شهری‌مان را کمی دگرگون کند و دستکم جلوه بهتری را برای فضاهای درون شهری کشورمان به ارمغان بیاورد.

طول وانت پژو نسبت به مدل پژو ۲۰۷ هاچ بک ۶۵۳ میلی متر و نسبت به نسخه سدان معادل ۲۹۰ میلی متر بلندتر است. فضای بار هوگار ۱۱۵۱ لیتر گنجایش دارد و این خودرو به طور استاندارد می‌تواند ۷۴۱ کیلوگرم بار را با خود حمل کند. پژو هوگار با دو موتور ۱.۴ و ۱.۶ لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود

هوگار از کجا آمد؟

هوگار محصولی از شعبه برزیلی پژو است. این پیکاپ، اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی راهی بازار شد. هوگار از پلت فرمی همسان با پژو ۲۰۶ برخوردار است. نمای جلو هوگار کاملاً با پژو ۲۰۷ آی یا همان ۲۰۶ پلاس یکسان است و کاپوت، گلگیرها و چراغ‌های جلو و خطوط به کار رفته کاملاً شکل یکدیگر هستند.

در این بین، فقط رنگ پس زمینه طلقی چراغ‌های جلو و قالب پلاستیکی سپر جلو کمی با نسخه سواری آن تفاوت دارند. ولی باید گفت نمای عقب هوگار کاملاً با نسخه سواری ۲۰۷ آی فرق دارد و دو چراغ نسبتاً بزرگ دارد که با دقتی مثال زدنی به کناره‌های بدنه کشیده شده‌اند. ضمن آن‌که بدنه هوگار هم توسط پژو کاملاً تقویت شده است تا بیشترین میزان راحتی برای سرنشینان و انعطاف لازم برای حمل بار فراهم آید.

مشخصات فنی

طول این خودرو نسبت به مدل ۲۰۷ هاچ‌بک به میزان ۶۵۳ میلی‌متر و نسبت به نسخه سدان معادل ۲۹۰ میلی‌متر بلندتر است. فضای بار هوگار به میزان ۱۱۵۱ لیتر گنجایش دارد و این خودرو به‌طور استاندارد می‌تواند ۷۴۱ کیلوگرم بار را با خود حمل کند.

شاکله کابین این خودرو هم با آن چه ما از آن به نام پژو ۲۰۷ آی می‌شناسیم کاملاً همسان است، ولی کمپانی پژو برای آن که هیجان بیشتری را به آن تزریق کند، طرح آن را کمی جوان پسندتر کرده و حتی از مواد باکیفیت‌تری هم نسبت به نسخه‌های سواری در داخل کابین آن استفاده شده است.

سیستم تعلیق این خودرو توسط پژو دستخوش بازنگری شده و برای حمل آسان بار در جلو از سامانه مک فرسون و آنتی رول بار با سیستم شوک و در عقب هم از بازوهای کنترل کننده و سیستم ضد شوک هیدرولیکی بهره گرفته است.

پژو هوگار با دو موتور ۱.۴ و ۱.۶ لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود و از قابلیت استفاده از سوخت اتانول هم برخوردار است. همچنین موتور ۱.۴ لیتری آن از توانی معادل ۸۲ اسب بخار بهره می‌برد و به همراه یک جعبه دنده ۴ سرعته دستی عرضه می‌شود.

پژو 207 وانت جایگزین وانت تندر می‌شود

اخبار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

12 دیدگاه ها برای "پژو ۲۰۷ وانت جایگزین وانت تندر می‌شود"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
نقی
مهمان

روند پیشرفت خودرو در ایران : سدان با صندوق . سدان هاچ‌بک ، نیم شاسی، وانت . گاری .چهار چرخ .فرمون خالی . بعد میگن ما صنعت خودرو سازی رو متحول کردیم . ریدید به این صنعت با این تحولتون.

Fd
مهمان

ععععاااااالللللییییییییی ☺️ من خیلی این ماشین دوست دارم

میلاد
مهمان

طراحی بشدت ریده مال، قشنگ مشخصه خون طراحای ایرانخودرو و سایپا تو رگ طراحای پژو جریان داره

aref
مهمان

۸۴ اسب برای وانت کم نیس؟

علی
مهمان

۲۰۷ هاچبک _کراس_صندوقدار_وانت. به امید ۲۰۷ لیفت بک و شاسی بلند. گروه وانت سازی ایران خر رو.

saman
مهمان

خخخخخخ ینی اینو باید بشینی نگاش کنی و فقط بخندی…

حسن
مهمان

وانت هایما کی میاد ..‌خیلی بی تابم ..هه هه هه

علی
مهمان

به زودی هایما اس توربو با قابلیت نصب کمر شکن می اید

رايان
مهمان

یعنی واقعا شور هر چیزی رو در میارن شد یه گاری روی خط تولیدشون بره صندوقدار و وانت و هلیکوپترش رو هم میسازن اونم با بدترین کیفیت و فن اوری اهد چوپوق خخخخ شاد شدیم

ناصر
مهمان

چرا اونایی که باید خجالت بکشن از خودشون خجالت نمی کشن؟تا کی باید ارابه مرگ سوار شیم؟بابا مردم دلشون نمیخواد ایران خودرو و سایپا ماشین تولید کنند.باید اینو به کی بگن.بسه دیگه پر رو بازی.

وحید
مهمان

انحصار طلبی یعنی همین.بدبخت ماییم که باید جونمونو با این ارابه های مرگ از دست بدیم

سورنا
مهمان

چه جالب