رونمایی پیکاپ فوتون تانلند اتوماتیک ایران خودرو دیزل

بروزرسانی در: یکشنبه 13 آذر 01 ساعت 13:38
رونمایی پیکاپ فوتون تانلند اتوماتیک ایران خودرو دیزل

شرکت ایران خودرو دیزل در روز سیزدهم آذر ماه طی برنامه ای از پیکاپ تانلند اتوماتیک ۸ سرعته خود رونمایی کرد و خط تولید جدید این محصول را نیز افتتاح کرد.

دکتر مهدی بالو نایب رییس هیات مدیره و معاونت مهندسی شرکت ایران خودرو دیزل با تاکید بر رسوب دانش در این مجموعه گفت: حمایت های بی‌نظیر مدیریت این مجموعه باعث شده تا این برنامه پنجمین محفل رونمایی این شرکت در سال جاری باشد. وی افزود: در حوزه حمل و نقل شرکت ایران خودرو دیزل تلاش می‌کند تا سبد کاملی از محصولات را عرضه کند.

بالو عنوان کرد: در بازار خودروهای کار سبک، سهم شرکت ایران خودرو دیزل از بیش از ۹۰۰۰ پیکاپ تولید شده بیش از ۹۰۰ دستگاه است‌.از سال ۹۲ تا ۹۷ نمونه اولیه پیکاپ فوتون تانلند به بازار عرضه شد و بعد از نمونه فیس لیفت تا ۱۴۰۱ به بازار ارائه شد و اکنون نمونه اتوماتیک آن با گیربکس ۸ سرعته و با استاندارد آلایندگی یورو ۶ به بازار کشور ارائه می‌شود.

این خودرو جدید از سیستم های ABS، EBD، و سیستم های کمکی خودرو مثل ESP و TCS و همچنین سیستم Auto Hold بهره می برد. علاوه بر این ها سیستم رادار هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار و سیستم هشدار نقطه کور نیز در لیست امکانات ایمنی این خودرو وجود دارد. رینگ‌های الومینیومی ۱۸ اینچی، کروز کنترل، سیستم نمایشگر باد تایرها  و... را نیز می‌توان جز اصلی ترین امکانات این نسخه جدید پیکاپ تانلند دانست.

وی افزود: ظرفیت خط تولید این شرکت ۱۱۷ دستگاه در روز است که به تفکیک مختص ۳۰ دستگاه کامیون، ۳۰ دستگاه کامیونت ، ۲۰ دستگاه پیکاپ و ون، ۳۰ دستگاه کشنده و ۵ دستگاه اتوبوس است‌.

وی همچنین عنوان کرد: خط جدیدی که امروز در آستانه رونمایی از پیکاپ اتوماتیک کار خود را آغاز می‌کند در راستای توسعه آمار تولید این شرکت افتتاح می‌شود.

نسل جدید فوتون تونلند، همچون گذشته، هم با موتور بنزینی و هم با موتور دیزلی تولید می‌شود اما باید منتظر ماند و دید که ایران خودرو دیزل، کدام پیشرانه را برای بازار کشورمان، انتخاب می‌کند.

کد موتور ۴F20TC ۴G20T15
نوع موتور ۲.۰ لیتر توربو دیزل ۲.۰ لیتر توربو بنزینی
قدرت ۱۶۳ اسب بخار ۲۳۸ اسب بخار
گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar