رونمایی اولین کراس اوور مکث موتور؛ مکث تیارا

سه شنبه 27 اردیبهشت 01 ساعت 11:41
رونمایی اولین کراس اوور مکث موتور؛ مکث تیارا

مدت زیادی از رونمایی بال آسیایی ماموت خودرو به نام مکث‌ موتور نمی‌گذرد و این شرکت پس از معرفی و عرضه پیکاپ کلوت، اینبار به سراغ یک کراس اوور رفته است. کراس‌اووری که امروز در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد و قرار است با نام تیارا وارد بازار شود.

مکث‌ تیارا یک کراس‌اوور بزرگ با گنجایش ۷ سرنشین با ترکیب ۲-۳-۲ است. البته در بازار چین نسخه‌ ۵ سرنشین آن نیز تولید می‌شود. مکث تیارا، دارای طول، عرض و ارتفاع ۴۷۸۸، ۱۸۷۵ و ۱۷۳۰ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن ۲۸۱۵ میلی‌متر است. برای این که ابعاد این خودرو را تصور کنید، کافی است بدانید که از فونیکس تیگو ۸ پرو بزرگ‌تر است. 

برای مکث‌ تیارا یک موتور بنزینی توربوشارژ در نظر گرفته شده است که حجم دقیق آن ۱۴۹۹ سی‌سی است و با کد TLE4G15D شناخته می‌شود. این موتور توان تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

نیروی تولید شده توسط این موتور به واسطه یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و با وجود وزن ۱۶۱۰ کیلوگرمی، مصرف سوختی حدود ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر را ارائه می‌دهد. این میزان در نسخه ۶ سرعته دنده‌ای به ۷.۲ لیتر کاهش می‌یابد.

از مهم‌ترین امکانات مکث‌ تیارا می‌توان به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به جای صفحه کیلومترهای سنتی و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی در مرکز داشبورد برای اطلاعات سرگرمی اشاره کرد. پوشش چرمی صندلی‌ها، سانروف پانوراما، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، حالت رانندگی اسپرت، رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی آلیاژ آلومینیومی، سیستم‌های کمکی ترمز مانند ABS، EBD، TCS، ESP و EBA از جمله امکاناتی است که در نسخه چینی بایک رویژیانگ تیارا دیده می‌شود.

تمام نسخه‌های این خودرو به دو کیسه هوا برای سرنشین‌های جلو مجهز شده است و تنها یکی از تیپ‌های آن دارای کیسه‌های کناری و پرده‌ای است و باید تا اعلام مشخصات این خودرو توسط مکث موتور منتظر ماند و دید با چند کیسه هوا در ایران عرضه می‌شود.

مکث موتور تیارا یکی از بزرگ‌ترین کراس‌اوورهایی خواهد بود که در ایران مونتاژ می‌شود. از نظر اندازه، رقبای این خودرو را باید کی‌ام‌سی K7، فونیکس تیگو ۸ پرو و در صورت عرضه SWM G05 دانست. مکث موتور هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول منتشر نکرده است.

اتومبیل فارسی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar