به این ۵ دلیل برلیانس H220 نخرید

بروزرسانی در: جمعه 11 خرداد 97 ساعت 17:13
به این 5 دلیل برلیانس H220 نخرید

موتور ضعیف و قطعات یدکی و بدنه گران قیمت را می‌توان بزرگ‌ترین مشکلات برلیانس H220 نام برد

همیشه در بازار کشورمان، مردم علاقه بسیار زیادی به خرید خودروهای کوچک و کم مصرف دارند. گل سرسبد این خودروها، بدون شک مدل‌های هاچ بک هستند که به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند، مخصوصاً در شهرهای بزرگ مانند تهران، بسیار محبوب می‌باشند. از جمله مهم‌ترین مزایای این خودروها می‌توان به ابعاد کوچک و جمع و جور و مصرف کم اشاره کرد که آن‌ها را به گزینه‌ای ایده آل برای رانندگی شهری تبدیل می‌کند.

برلیانس H220 یکی از همین خودروهاست، مدلی که تقریباً دو سالی است وارد بازار ایران شده و توسط شرکت سایپا تولید می‌شود. شرکت برلیانس یک کمپانی خودروسازی چینی است که مدل‌های متنوعی در مجموعه محصولات خود داشته و با شرکت‌های خودروسازی بزرگی از جمله بی ام و همکاری می‌کند. به دلیل وجود همکاری مشترک این دو شرکت، در طراحی برخی محصولات برلیانس از بعضی المان‌های طراحی خودروهای بی ام و استفاده شده است. شرکت برلیانس چند سالی است که در ایران با گروه خودروسازی سایپا وارد همکاری شده و مدل‌های سری ۲۰۰ و ۳۰۰ این کمپانی در ایران به ترتیب توسط سایپا و پارس خودرو تولید می‌شود.

ما قبلاً در مطلبی جداگانه، به بررسی مزایا و نقاط قوت برلیانس H220 پرداخته و ۶ دلیل منطقی برای شما آورده بودیم که از نظر ما، چرا این خودرو ارزش خرید بالایی دارد. همان طور که در زمان نوشتن آن مطلب به شما قول دادیم، برای مطلب مشاوره خرید امروز مجله زوم فور کار، قصد داریم نقاط ضعف و ایرادهای این خودرو را بررسی کرده و دلایلی برایتان مطرح کنیم که چرا نباید برلیانس H220 بخرید.

خودروی برلیانس H220 به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ مجهز به تکنولوژی VVT؛ با خروجی‌های معادل ۱۰۳ اسب بخار نیرو و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این موتور با کمک یک گیربکس شش دنده اتومات یا ۵ دنده دستی، خروجی‌های خود را به محور جلو ارسال می‌کند. در کاتالوگ برلیانس H220 حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی در مدل دنده دستی ۶.۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر و در مدل اتومات ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

این خودروی هاچ بک چینی با داشتن ابعادی برابر با ۴۱۷۰ میلی متر طول، ۱۷۰۳ میلی متر عرض و ۱۴۸۲ میلی متر ارتفاع دارد و طول بین دو محور آن معادل ۲۵۷۰ میلی متر، جزو هاچ بک‌های ساب کامپکت دسته بندی می‌شود از رقبای اصلی آن در بازار ایران می‌توان به ام وی ‌ام ۳۱۵ اشاره کرد که تقریباً بدنه هم اندازه‌ای هم دارند. در بازار فعلی ایران، مدل دنده‌ای برلیانس H220 قیمتی برابر با ۴۳ میلیون تومان داشته و نسخه اتومات آن را می‌توانید به قیمتی معادل ۵۰ میلیون تومان بخرید.

حال که با کلیات این خودرو آشنا شده‌اید، اگر موافقی هستید به بررسی معایب آن بپردازیم. البته قبل از ورود به این بحث باید به این نکته اشاره کنیم که در نگارش این مطلب، از نقل قول‌ها و تجارب مالکان این خودرو که هزاران کیلومتر با آن رانندگی کرده‌اند هم استفاده شده است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این که تصور هر کس از یک خودروی ایده آل ممکن است بسیار از هم تفاوت داشته باشد، از این رو ما فقط به ایرادهایی که توسط مالکان بیشتری نقل شده‌اند سعی کرده‌ایم اشاره کنیم.

۱ – موتور نسبتاً ضعیف با شتابی نه چندان خوب

همان طور که در معرفی این خودرو اشاره کردیم، برلیانس H220 از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری با ۱۰۳ اسب بخار نیرو و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. شاید روی کاغذ، چنین موتوری برای خودرویی ساب کامپکت مناسب باشد، ولی با توجه به وزن بالای ۱۲۰۰ کیلوگرمی این خودرو، پیشرانه برلیانس H220 آن طور که باید قوی نیست و همین مشکل، در قالب شتاب کم در این خودرو نمود پیدا کرده است. شتاب صفر تا صد آن تقریباً برابر با ۱۴ ثانیه می‌باشد که برای یک هاچ بک کوچک، از نظر ما شتاب خیلی خوبی نیست. ضعف موتور و شتاب نه چندان خوب آن، در سربالایی‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد و می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

۲ – استفاده از پلاستیک خشک داخل کابین

یکی از مواردی که متاسفانه در اکثر خودروهای موجود در بازار ایران در این رده قیمتی و حتی بالاتر مشاهده می‌شود، استفاده از پلاستیک خشک در طراحی کابین است. البته این مورد در برلیانس H220 بغرنج‌تر بوده و مالکان زیادی خود اذعان داشته‌اند که کیفیت کابین و داشبورد این خودرو اصلاً خوب نیست. به طور کلی کیفیت ساخت کابین آن هم خیلی خوب نبوده و بدون شک، در این بخش برلیانس H220 در برابر رقبای خود حرف‌های خیلی زیادی برای گفتن نخواهد داشت.

۳ – نبود دید مناسب و کافی

در طراحی خودرو، یک از مواردی که اهمیت بسیار بالایی دارد این است که راننده بتواند هنگام رانندگی دید مناسب نسبت به اطراف خود داشته، نقاط کور به حداقل برسد و به طور کلی، راننده تسلط خوبی روی خودرو داشته باشد. متاسفانه در برلیانس H220 اوضاع به گونه دیگری است. طراحی خاص پنجره عقب دید کمی در اختیار راننده قرار می‌دهد. کمپانی فقط روی نسخه اتومات این خودرو سنسور دنده عقب قرار داده و در مدل دستی، خبری از آن نیست. در کاتالوگ برلیانس H220 هم اشاره‌ای به وجود دوربین دید عقب نشده است. طراحی باریک پنجره‌های کناری هم اوضاع را برای راننده سخت‌تر کرده و نقاط کور در این خودرو بسیار بیشتر از رقباست. ستون‌های جلوی خودرو هم به نوعی طراحی شده‌اند که مانند پژو ۲۰۶ جلوی دید راننده را می‌گیرند. به طور کلی برای رانندگی با برلیانس H220، حتماً باید مهارت‌های بالایی داشته باشید. البته از آن جایی که معمولاً مدتی پس از رانندگی با یک خودرو به آن عادت می‌کنیم و به اصلاح، قلق رانندگی دستمان می‌آید، این موضوع بعد از چند هفته اول ممکن است مشکل حادی محسوب نشود.

۴ – ترمز عقب کاسه‌ای

یکی از مواردی که شاید این روزها فقط در ایران شاهد اصرار خودروسازها به استفاده از آن هستیم، ترمز عقب کاسه‌ای است که خیلی وقت پیش در کشورهای پیشرفته و مدل‌های روز دنیا منسوخ شده است. این سیستم ترمز در مقایسه با ترمزها دیسکی عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارد، ولی به دلیل طراحی خاص آن، هم ساخت و هم نگهداری آن ارزان‌تر بوده و شاید همین شرکت‌های خودروسازی ایرانی را مجاب به استفاده از ترمزهای عقب کاسه‌ای می‌کند. این موضوع فقط مختص برلیانس H220 نیست و متاسفانه، حتی در مدل‌های گران قیمت داخلی هم شاهد استفاده از ترمزهای عقب کاسه‌ای هستیم. بارزترین مثال آن می‌تواند کیا سراتو سایپا باشد که نسخه وطنی این سدان خوب کره‌ای می‌باشد و سایپا، ترمزهای عقب دیسکی آن را با نمونه کاسه‌ای تعویض کرده است.

۵ – قیمت گران لوازم و قطعات

یکی از مشکلاتی که معمولاً خودروهای چینی بازار دارند، قیمت گران لوازم یدکی و قطعات، چه موتوری و چه بدنه است. ساده‌تر بخواهیم بگوییم، مانند این می‌ماند که شما از این خودرو کیفیت سواری و پرفورمنس یک خودروی ۵۰ میلیونی را دریافت می‌کنید و هزینه قطعاتی که باید بپردازید، معادل یک خودرو گران قیمت‌تر است. با یک مثال بخواهیم توضیح دهیم، مجموعه استارت کامل تندر ۹۰ را در بازار به قیمت ۴۰۰ هزار تومان یا کمتر این روزها می‌توانید خریداری کنید، ولی قیمت همین قطعه در برلیانس H220 بالای ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد. در مورد قطعات بدنه اوضاع بغرنج‌تر هم می‌شود و به عنوان مثال، درب تندر ۹۰ در بازار حدوداً ۴۰۰ هزار تومان بوده و اگر چرخی در اینترنت بزنید، آگهی‌های فروش درب برلیانس را می‌توانید به قیمت بالای ۱ میلیون تومان پیدا کنید. یکی دیگر از مواردی که برخی مالکان این خودرو از آن گلایه کرده‌اند، کمبود قطعات و سخت پیدا شدن آن‌هاست.

سخن پایانی

انتخاب و خرید خودرو یک تصمیم کاملاً شخصی است و نمی‌توان یک نسخه کلی برای همه افراد جامعه پیچید. سلیقه‌های خریداران معمولاً با هم متفاوت است و ما در سری مقالات مشاوره خرید مجله اینترنتی خودرویی زوم فور کار تمام تلاشمان این است تا آگاهی مردم را در زمینه خودروها بالا ببریم و شما بتوانید، هنگام خرید یک خودرو، با ذهنی بازتر تصمیم گیری کنید.

ما در دو مطلب جداگانه مزایا و معایب برلیانس H220 را به طور کامل بررسی کردیم و شما را با ۶ دلیل برای خریدن و ۵ دلیل برای نخریدن آن آشنا نمودیم. این که بالاخره برلیانس H220 بخرید یا نه به نظر نهایی خودتان بستگی دارد، ولی به نظر ما، اگر در بازار امروز ایران به دنبال یک هاچ بک کوچک و جمع جور و کم مصرف با فرمانی نرم و دقیق و ایمنی بالا هستید، برلیانس H220 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. از سوی دیگر، اگر هر یک از این ۵ دلیل مطرح شده در این مطلب جزو خطوط قرمز شما برای خرید یک خودرو است، بهتر است بی خیال خرید برلیانس H220 شوید.

در پایان، دوست داریم نظر شما را در مورد این مطلب و موارد مطرح شده در آن به عنوان ایرادهای برلیانس H220 بدانیم. اگر مالک این خودرو هستید یا تجربه سواری با آن را داشته‌اید، حتماً ما و دیگر مخاطبان زوم فور کار را با نظرات خود آشنا کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

35 دیدگاه ها برای "به این ۵ دلیل برلیانس H220 نخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
هاشمی
مهمان

رسما اعلام کنید فقط ۲۰۶ کوییک پراید سمند پارس بخرید…بابا بی انصاف هر ماشینی سرچ میکنم اچ ۳۰-لیفان x50-x60- برلیانس ام وی ام حتی ال نود بخریم یا نه z4car میاد بالا همون اول به ۵-۶-۷علت فلان نخرید..
موتور ضعیف
بدنه پلاستیک خشک
طراحی بیرونی فلان
امکانات بیسان
خب بگید با این پول چی بخریم.همه میدونن بنز و بی ام دبلیو و مازراتی خوبن و موتورشون قوی.کیفیت متریال خوب.گیربکس مناسب.طراحی ب روز خب بخاطر همیناس قیمتشون به حد اندازه ایرانیا نمیخوره.
ملت میخان ببینن ایا این ماشین با این پول میارزه یا نه.

علی
مهمان

یکی پیدا کنید یه دور‌بزنید خودتون متوجه خواهید شد که چقدر با کیفیت هست

علی
مهمان
من با کلی تحقیق در مورد این خودرو و گرفتن نظرات از مالکان بلند مدت ان یه h220 دنده ای خریدم و به نظرم با پولی که داشتم انتخاب خوبی کردم . عشق سرعت و شتاب نیستم اما قدرت و هماهنگی موتور و گیربکس کاملا قابل قبول هست و همچنین چون موتور ماشین تحت لیسانس میتسوبیشی هست یکی از کم استهلاک ترین و پر بازده ترین موتور های داخل ایران هست . در کل برای خانواده ایرانی قطعا ماشین بی درد سری هست و از صدای کم کابین ، مصرف سوخت کم و ایمنی بالای اون احساس امنیت و ارامش… بیشتر
مسعود
مهمان

۵ ستاره ایمنی این خودرو ،زنجیر تایم بجای تسمه ،عدم حساسیت به اب ،ظاهری زیبا، کابین جادار
همون اولی به کل ایرانخودرو و سایپا میرزه برین تست تصادفشو ببینید کوچکترین آسیبی به سرنشین وارد نمیشه

ممد
مهمان

ببخشید اما فرمون برقی و محکمی بدنه این ماشین به کل کحصولات ایرانی قوطی حلبی می ارزه بنده ۵ ساله دنده ای این ماشین رو دارم و یک چرخشو به ۱۰۰ تا پژو و سمند نمیدم

غ ع تیموری
مهمان

باسلام میخواستم h220بخرم ولی بامطالب شما دوبشک موندم چه کنم.

میلاد
مهمان

دوست عزیز اگه توجه کرده باشی این مطالب کاملا برای تخریب این خودرو بوده و اینکه از نظر فنی نتونستن عیب و ایرادی پیدا کنن و به متریال داخلی و دید جلو گیر دادن،یکساله دارم تحقیق میکنم و از کسانی که داشتن یا دارن سوالا و تحقیق کردم و غیراز این خودرو هیچ انتخابی ندارم

محمد
مهمان

من تازه خریدم البته قسطی میداد وگرنه میخواستم پراید نقدی بردارم
چند تا سوال داشتم
چرا بلندگوهای عقب صدا ندارن؟
چرا سنسور عقب کار نمیکنه؟ اصلن روی سپر عقب هم دایره هاش نیست! یعنی کلن نزاشتن نامردا؟! میشه کاریش کرد؟؟
میشه اون قطعه و سیم های زیر صندلی راننده رو جابجا کرد؟ آب نره توش!
همین خواهشا راهنمایی کنید ممنون

مهدی
مهمان

از کجا قسطی تهیه کردین؟ میشه راهنمایی کنید؟

محمد
مهمان
با سلام ، من سمند ال ایکس ، مدل ۹۸ ، سیستم اس اس ای تی ، بهینه دارم . دیشب تصمیم گرفتم با یک برلیانس مدل ۹۶ ، که این همه تعریفش میدن ، در صورت امکان معاوضش کنم . وقتی با برلیانس در داخل و بیرون شهر دور زدم ، فقط یک ذره فرمانش نرمتر بود و به گفته صاحبش مصرف سوختش کمتر بود ، اما از لحاظ تعادل و نرمی ، و قدرت که گشتاور ترکیب گیربکس و موتور هست و مانور دهی در جاده ، سمند خیلی خیلی بهتر از برلیانسه . و اتفاقا جوری هم… بیشتر
مهدی
مهمان

مطمئنی برلیانس سوار شدی و سمند رو ترجیح دادی خخخخخ تورو خدا طرز فکر پوسیده و متریال سی سال پیش رو بندازین کنار من ۷ ساله ماشین زیر پامه تنها هزینه ای که براش کردم روغن و بنزینش بوده ۲ ساله درب رادیاتو باز نکردم توش آب بریزم عموووو فازا ماذا؟؟؟؟

Ali
مهمان

خیلی حرف میزنی حلبی سوار
یه دکتر برو چشاتو خوب نمی بینه

Ali
مهمان

خیلی حرف میزنی
سرم رفت حلبی سوار

میلاد
مهمان

شما همون سمند ۳۰ سال پیش با موتور از رده خارج xu7 سوار شو ،شک ندارم از چندمتری برلیانس حتی رد نشدی اونوقت ریخت سمند رو بهتر میدونی؟؟؟ خنده داره که سمند رو خوشگلتر میدونی خخخخ

Mahli
مهمان

من یک سال و نیم هست که h220 دارم بدون اغراق ازش راضیم. تو این مدت بد کارکردی ازش ندیدم‌قطعاتش هم تا الان مصرفی فقط عوض کردم که از ۲۰۶ ودنا و هم رده های خودش پایینترم بوده
مسافرتم زیاد باهاش رفتم .برعکس ظاهرش راحته و صندوق جاداری هم داره .نکته مهم کولر برقیش هست ودنده اتومات برقیش که هزینه هاشو کم کرده مصرفش خیلی کمه و من در کل ازش راضیم .

nsaer
مهمان
سلام دوستان من ۲۰۶ تیپ ۶ داشتم اتومات ۰تا۱۰۰رو ۱۲ثانیه پر میکرد.اما مصرف سوخت بالا الان چندماهی هست h220 مدل ۹۵ گرفتم بدون تعصب بگم واقعا عالیه ۰تا۱۰۰رو ۱۰ ثانیه پر میکنه مصرف سوخت خیلی کمه حدود۶تو جاده است.باهاش ۱۸۰ رفتم راحت بدون فشار به موتور و از همه مهمتر فرمان میلیمتر تکون نداشت،سایت کاملا چرت نوشته حداکثر ۱۷۰تا،توی شتاب هم اونایی ک میگن دیر شتاب میگره با اس ال ایکس صفر درگ زدم نتونست برسه با پرشیا هم همینطور.درضمن موتور کم حجم با این توان خیلی عالیه طراحی شده کابین و فضای واقعا جاداری هم داره بطوری که با… بیشتر