معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲

بروزرسانی در: جمعه 7 مرداد 01 ساعت 00:23
معایب پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ 2 یکی از پرفروش‌ترین هاچبک‌های بازار کشور است که از سال 1380 تاکنون بر روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار دارد. در این مقاله از سری مقالات مشاوره خرید سایت Z4CAR به سراغ این هاچبک ایرانیزه رفته و قصد داریم شما مخاطبین گرامی را از معایب پژو 206 تیپ دو آگاه کنیم.

بررسی ویدیویی معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در یوتیوب Z4Car

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هاچبکی دوست‌داشتنی و مقرون به صرفه از شرکت فرانسوی پژوست که از اوایل دهه هشتاد خورشیدی تاکنون مهمان ایران خودرو بوده است. هنگامی که پژو ۲۰۶ وارد بازار ایران شد، کشور ما برای مدتی طولانی از نبود خودروهای جدید رنج می‌برد و این مورد به عاملی برای استقبال گرم از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تبدیل شد که تا امروز نیز ادامه دارد.
در بازار کشور ما پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در طی این سال‌ها تغییرات متعددی را به خود دید؛ امکانات بسیاری به این خودرو افزوده یا از آن حذف شدند. طراحی داشبورد تغییر یافت و دیگر نمی‌توان رودری‌های پارچه‌ای آبی‌رنگ را در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مشاهده کرد. همچنین برای مدتی نسخه سدان این خودرو نیز با نام پژو ۲۰۶ صندوقدار V20 به بازار عرضه گردید.
به واسطه عرضه گسترده پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در طی دو دهه اخیر، در حال حاضر می‌توان نمونه‌های مختلفی از این خودرو را در بازار یافت. این خودرو با توجه به قیمتی که دارد، جز گزینه‌های خرید برای بسیاری از افرادی است که به خودروهای هاچبک علاقه دارند. در این مطلب از سایت Z4CAR به بررسی «معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲» می‌پردازیم و قصد داریم شما را با مشکلات این هاچبک اقتصادی آشنا کنیم. البته در این محدوده از بازار، انتخاب چندانی برای مشتریان ایرانی وجود ندارد و تقریبا تمامی گزینه‌ها نزدیک به یکدیگر هستند.

مورد اول، افت کیفیت ساخت

افت کیفیت ساخت پژو 206 تیپ 2

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خودرویی فرانسوی بود و تا اواخر دهه هشتاد خورشیدی با استفاده از این قطعات مونتاژ می‌شد. به همین دلیل مشکلات کیفی در این خودرو چندان مشاهده نمی‌شدند، اما از ابتدای دهه نود به دلیل اعمال تحریم‌های خودروسازی قطعات ایرانی و چینی جایگزین قطعات فرانسوی شدند که نتیجه آن افت شدید کیفیت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بود.
نخستین محلی که افت کیفیت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را می‌توان در آن مشاهده کرد کابین خودروست. کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۲‌های ایرانیزه که از سال ۱۳۹۱ به بعد وارد بازار شدند، بسیار دلگیر و خسته کننده بوده و دیگر خبری از رنگ آبی در آن نیست. علاوه بر آن پلاستیک خشک بی‌کیفیت اکثر قسمت‌های کابین را پوشانده است. این پلاستیک خشک موجب به صدا افتادن زودتر قطعات داشبورد خودرو خواهد شد.
مورد دیگر قالب‌های بی‌کیفیت بدنه است؛ استفاده از قالب‌های بی‌کیفیت موجب شده که بین قسمت‌های مختلف بدنه پژو ۲۰۶ تیپ ۲، فواصل ناخواسته ایجاد شود، همچنین قطعات فنی مورد استفاده در ساخت خودرو نیز افت کیفی چشمگیری را تجربه کرده‌اند. مشکلات متعدد فنی و نیاز به تعویض زودتر از موعد قطعات، تجربه مشترک مالکین پژو ۲۰۶ تیپ ۲‌های ساخته شده از سال ۹۱ به بعد است.

مورد دوم، فضای اندک داخلی

فضای کم کابین پژو 206 تیپ 2

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خودرویی هاچ‌بک است و نباید توقع خاصی از فضای کابین این خودرو داشت. با این حال به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها در کوچک ساختن این خودرو افراط کرده‌اند. فاصله محوری کم پژو ۲۰۶ موجب شده که فضای پای سرنشینان عقب بسیار محدود باشد. صندوق عقب پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز بسیار کوچک بوده و حجم آن حدود ۲۴۵ لیتر است که برای مصارف خانوادگی کفایت نمی‌کند؛ مگر آن‌ که از خانواده کوچکی برخوردار باشید!
در رنج قیمتی پایین‌تر، نزدیک‌ترین خودروهای هاچبک به پژو ۲۰۶ تیپ ۲، محصولاتی نظیر سایپا کوییک یا تیبا ۲ هستند که آن‌ها نیز در وضعیت نسبتا مشابهی قرار دارند، اما در مجموع کمبود فضای پژو ۲۰۶ تیپ دو به مراتب بیشتر است.

مورد سوم، هزینه نگهداری بالا

هزینه نگهداری بالای 206 تیپ 2

هزینه تعمیرات دوره‌ای پژو ۲۰۶ تیپ دو، نسبتا بالاست و با افزایش سن و کارکرد موتور، بیشتر هم می‌شود. استهلاک پژو ۲۰۶‌های ساخته شده از سال ۹۱ به بعد نسبت به مدل‌های قدیمی بیشتر است. علت آن نیز به کارگیری قطعات کم‌ کیفیت و مونتاژ بی‌دقت پژو ۲۰۶‌های اخیر عنوان می‌شود. علاوه بر مشکلات فنی مربوط به موتور، ایرادات برقی بخش دیگری از معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را تشکیل می‌دهند. در کنار خرابی‌های گاه و بی‌گاه نمونه‌های کارکرده پژو ۲۰۶ تیپ دو، هزینه قطعات این خودرو نیز به نسبت قیمت آن بسیار بالا بوده و این موضوع می‌تواند مشکلات فراوانی را برای صاحب این خودرو فراهم کند.

مورد چهارم، سواری نامطلوب

سواری 206 تیپ دو

افرادی که تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارند، سواری نامطلوب این خودرو را حس کرده‌اند. سیستم تعلیق پژو ۲۰۶ هاچ‌بک خشک و خشن بوده و به هیچ عنوان سواری نرمی ندارد. این مشکل در ۲۰۶‌های ایرانیزه تشدید شده و اصطلاحا اتاق خودرو بیشتر می‌کوبد.
سیستم تعلیق عقب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در مسافت‌های طولانی به راحتی می‌تواند باعث آزار سرنشینان عقب این خودرو شود. همچنین این خودرو پایداری مناسبی ندارد و کنترل آن در پیچ‌های تند کمی سخت است. در سفرهای جاده‌ای این مشکل پژو ۲۰۶ تیپ دو برای رانندگان بسیاری دردسرساز بوده و سوانح رانندگی متعددی را رقم زده است.

مورد پنجم، قیمت بالا در کنار تنزل آپشن‌ها

آپشن های 206 تیپ 2

موضوع دیگر در خصوص معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲، کاهش امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو است. ایران خودرو برای مدت کوتاهی ۲۰۶ تیپ ۲ را به سنسور دنده عقب و رادیو پخش جدید تجهیز کرد. در کمال تاسف این امکانات دوام طولانی مدتی در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نداشتند. تحریم‌های خودروسازی و نیاز به مونتاژ اقتصادی، ایران خودرو را وادار کرد این امکانات را از این هاچبک محبوب حذف کند. به عبارتی در مدل‌های اخیر پژو ۲۰۶ تیپ ۲، خودرو بیش از هر زمان دیگری ساده‌ شده و مشتری از خرید خود رضایت چندانی نخواهد داشت.

کلام آخر

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با تمام ایرادات و نواقصی که دارد، خودرویی پرطرفدار محسوب می‌شود. پرطرفدار بودن این خودرو موجب رشد روزافزون تقاضا برای آن شده که حاصل آن قیمت بالای ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار کشور است. در حال حاضر نمونه‌های کارکرده پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار قیمتی در حد رانا دارند. در حالی‌که رانا با پیشرانه قوی‌تر، صندوق عقب بزرگ‌تر و امکانات بیشتر خودرویی مناسب‌تر برای مصارف خانوادگی محسوب می‌شود. قیمت بالای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ موجب شده تا ارزش خرید این خودرو نسبت به گذشته کاهش یابد.
در نهایت می‌توان گفت که گرچه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از معایب فراوانی برخوردار است، اما تاکنون هیچ یک از شرکت‌های داخلی نتوانسته‌اند با عرضه یک هاچبک اقتصادی رقیبی جدی برای این خودرو به بازار عرضه کنند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد برای بهره‌مندی از یک هاچبک اقتصادی و کم مصرف که از طراحی جوان پسندی نیز برخوردار باشد، مجبور به انتخاب ۲۰۶ تیپ ۲ خواهند بود. 

در رنج قیمتی نمونه‌های صفر کیلومتر ۲۰۶ تیپ ۲، میتوان به سراغ نمونه‌های کارکرده خودروهای هاچبکی همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا برلیانس H220 نیز رفت. ناگفته نماند که بزودی در مقاله‌ای جداگانه به بررسی مزایای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و دلایل خرید آن نیز می‌پردازیم؛ در آخر می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین سایت Z4CAR به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سعید رنجبر

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

49 دیدگاه ها برای "معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ممم
مهمان

سلام دوستان پن ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۸ دارم
ماشین من تقه میخوره هنگام گاز دادن صفرتاصد ماشینم نو کردم ولی این درست نصده دلیلش چیه

سیدامیر
مهمان

عزیزم بهتره ماشینتو ریمپ کنی درست میشه

ناهید
مهمان

آقا ۲۰۶مدل پایین نخرید بخدا تا تقی میخوره ۵ملیون خرج میندازه دستتون خیرسرم موتور فرانسوی داشتم. اینقد که من ملاحظه میکردم دوستم پراید داره عین خر ازش کارمیکشه که نگو… همونجوری کم نمیاره حالا ۲۰۶من جرات نداشتی نگاه کنی بهش والا مدل بالاش هم میترسم بخرم

ملیکا
مهمان

ما ماشین پژو ۲۰۶ ثبت نام کردیم معلوم نسیت به اسم ما در بیاد یا نه درسته هر ماشینی یه ایرادی داره ولی اونایی که ۲۰۶ ندارن عمر میگذره خلیی ها تو فکر ۲۰۶ هستن در کل خواستم بگم به این چیزا توجه نکن لذت ببرن از زندگی شون

مهدی
مهمان

سلام ۲۰۶ تیپ ۲ دارم در سربالایی ها از یک به دو که میدم افت دور موتور شدید دارم ودر سربالایی کولر میگیرم ماشین به شدت امپر ابش بالا میاد حتی ماشین رو خاموش میکنم امپر اب وسط بعد ۵ دقیقه روشن میکنم امپر اب یک درجه بالاتر اومده و فن دور تند شروع به کار میکند ممنون میشم راهنمایی کنید

فندق
مهمان

کابل دستگاه جوشکاری تهیه کن ،و یه سرش به منفی و یه سرش به بدنه ماشین،حتی میتونه یه کابل دیگه از بدنه موتور به بدنه ماشین هم بزنی ،تاثیرش بیشتر میشه ،من اینکارو کردم

رضا
مهمان

سلام، برق منفی باتری(اتصال بدنه) تقویت کن

مهدی
مهمان

تیوفایو خیلی بهتر از تیپ ۲ موتور پراید هست قدرت موتور تیپ ۷۵ اسب و موتور پراید ۷۱ اسب است، تازه موتور تیپ براحتی واشر سرسیلندر می سوزاند ولی تیوفایو و پراید و ساینا و ef7 مشکل واشر سرسیلندر ندارند.

امیرحسین
مهمان

دوست عزیز معیار قدرت موتور در رانندگی شهری گشتاور هستش نه اسب بخار
بعدش تمام خودرو های دنیا که سیلندر آلومینیومی بوش تر دارند واشرشون می پوسه
سوختن واشر در خودرو های بوش خشک و سیلندر چدنی اتفاق می افته و کلا واشر سر سیلندر یک قطعه مصرفی هستش
موتور تیوفایو و پراید و تیبا و EF7 واشر می سوزونن
ولی واشر ایکس یو سون و تیوتری میپوسه

ویگن
مهمان

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز.
تمام این ایرادات و مشکلات حتی بیشتر دراثر استفاده نابجا و غیرصحیح پیش میاد.هروسیله ای روکه درست استفاده نکنیم زودتر خراب میشه وخودرو هم ازاین قاعده مستثنی نیست.تمام خودروهای دنیاهم معایب دارند و هم محاسن واین طبیعیه.
حرف آخرم هم اینه دوستان با این اوضاعی که بازارخودرو داره همین که هرماشینی خریدید ازش لذت ببرید وبفکر معایبش نباشید.خودم۲۰۶ دارم ازسال ۹۷ وتابحال ایرادی وخرابی ازش ندیدم،البته درست ازش استفاده میکنم.
از زندگی لذت ببرید.
مخلص

سامان
مهمان

سلام. عزیزم، تمام پژو ۲۰۶های ایرانیزه از بیکیفیتی وتمام این ضعف ها دارن رنج میبرن. فقط فرانسوی ها عالی هستن….

ناشناس
مهمان

من با ۲۰۶ سرعت ۲۲۰ پر کردم

محمود دهقان
مهمان

من ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ خریدم. تو سند زده ۲۰۶ جدید ، این جدیدش رو نمیدونم یعنی چی. ولی به نظر میاد رو سیستم برقش کار کردن اون ایرادات قبل رو نداره ، در کل هر ماشینی خرج داره ، ۲۰۶ هم مستثنی نیست، استفاده کنید و به این مواردی که تو این سایت کفته توجه نکنید ، عمر داره می‌گذره ماها فکر ۲۰۶ هستیم

سیامک
مهمان

باسلام،بنده در کنار سراتو یک‌۲۰۶ مدل ه۸۵دسفید بدون رنگ و با۱۵۰هزار کارکرد دارم و رخ در حد۹۷،لاستیک ۲۰۵ هانکوک انداختم و کمی ارتفاعو آوردم پایین و باهاش تو جاده۲۱۰تا مثل مرد میرم و هیچ کدوم از معایبی که گفتینو نداره،خدایی به اندازه ای که با۲۰۶ راحتم با سراتو نیستم،تنها ماشینیه که از گرفتنش پشیمون نشدم و کلا نگهش داشتم،ولی ایرانیزه ها….نگم براتون…

میلان
مهمان

ببخشید ۲۰۶از سراتو بهتره سواریش؟اشتباه نمیکنید

علی
مهمان

ماشین های خوب سنگین هستند و تو جاده محشرن ولی سواری ماشین های سبک بهتره در کل… گول اسم و رسم نخورید ماشین سبکتر تو شهر راحتتره. همچنین موتور قوی باشه دنده یک و دو تو شهر عذابه. ضعیف خیلی بهتره داخل شهر و کوچه پس کوچه ها

حقیقت
مهمان

۲۰۶ تیپ۲ خیلی راه بره ۱۴۰تا میره همه از شتاب کمش مینالن ۲۱۰ رو از کجا اوردی

اسی
مهمان

چرت نگو الان یه موتور گازی ۱۴۰تارو میره با پراید ۱۸۰رو رفتم چطور نمیره .یک کم تفکر اازمه

میلاد
مهمان

شما خودتو ناراحت نکن حتما میره که میگه

افشین
مهمان

من مدل ۹۰ دارم خدایی هنین امشب با این ک صفحه کلاج نداره و وقت سرویسش رسیده و شنعو ۴۵ هزارتاس عوض نکردم ۱۶۰ تا ۱۷۰ تا رفتم… ۲۰۶ تیپ ۲ اگه فرانسه باشه شتابش در حد ی موتور ۱۴۰۰ که ۸ سوپاپه کاملا قابل قبوله من با ماشین ده سال کار کرد و صفحه تموم شده و جاده *** و شمع معمولی ۴۰ هزارتا رفته و روغن بالا ۵۰۰۰ تا کار کرده و بنزین *** خدایی ۱۶ ثانیه شتاب زدم ….. ۲۰۷ اتونات ۱۴۰۰ شتابش بالای ۱۷ ثایست تو بهترین حالت

مهدی
مهمان

شاید ریمپ کرده ماشین

ج ب
مهمان

ریمپ کنی بازم نهایت ۱۸۰ تا دیگه هدرز اینا هم بزاری ۱۹۰.
بیشتر از این دیگه نمیکشه این بنده خدا و هرچی تقویت میکنی شتابش میره بالاتر نه چیز دیگه ای .
البته من با ریمپ و هدرز تونستم ۱۷۵ تا برم اونم تو شرایط جوی و جاده ای مناسب .

حامد
مهمان

میخوای کجا بری داداش با ۱۹۰ تا سرعت؟ تا حالا بهش فکر کردی؟ من خودم پارس مدل ۸۶ خریدم با ۴۴۰ هزار تا کار از روزی که خریدم ۹۰ میلیون هزینش کردم موتورشو کامل عوض کردم الان ب راحتی ۱۸۰ تا ۱۹۰ رو پرمیکنه واسم اما استهلاکش خستم کرده و افتادم ب فکر خریدن ۲۰۶ تیپ ۲

افشین
مهمان
مدل چنده؟ من ناموسا بدون هیچ تقویتی با مدل ۹۰ دریچه گاز برقی چون محل کارم تا شهر خودم ۵۰ ۶۰ کیلومتر فاصلست و جادش ازاد راهه و بعضی جاها کفی بدون پیچ خوبی داره معمولا هر روز بالا ۱۵۰ تا رو راحت میرم …ینی وقتی تا ۱۶۰ رو موتور فابریک من خیلی راحت و توی مسافت قابل قبول نیره … مطمعنا اگه شرایط مساعد تر باشه راحت باید تا ۱۸۰ بره…. من سوار تیپ ۲ رفیقم ک ۹۳ هستش شدم …. خدایی اون خیلی دبست و ب زور باهاش ۱۳۰ تا رفتم …. نمیدونم داستان چیه شاید باورت نشه… بیشتر
مازیار
مهمان

سلام منم ۲۰۶ مدل نود فرانسوی دارم خیلی محشهره و راه میره یکی از دوستانم مدل ۹۷ خریده پشتش نشستم باور کن بدون تعصب میگم مدل ۹۰ چیز دیگه هست واقعا فرانسوی قابل قیاس نیست

ناساز
مهمان

الان فردا یه مقاله مینویسی معایب پورشه. بابا ول کن توروخدا. اصلا طراحی شدی برای ایراد گرفتن

اب
مهمان

من دو ساله مدل ۹۶ گرفتم خ راضیم اصلا خرحی نداشته سواریشم خ خوبه بخاطر کمر درد اینو گرفتم واقعا از لحاظ راحتی صندلی و سواری خ خوبه

یکی دیگه
مهمان

سلام خ خ خ اوکی خ خ