معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲

بروزرسانی در: جمعه 7 مرداد 01 ساعت 00:23
معایب پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ 2 یکی از پرفروش‌ترین هاچبک‌های بازار کشور است که از سال 1380 تاکنون بر روی خط تولید شرکت ایران خودرو قرار دارد. در این مقاله از سری مقالات مشاوره خرید سایت Z4CAR به سراغ این هاچبک ایرانیزه رفته و قصد داریم شما مخاطبین گرامی را از معایب پژو 206 تیپ دو آگاه کنیم.

بررسی ویدیویی معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در یوتیوب Z4Car

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هاچبکی دوست‌داشتنی و مقرون به صرفه از شرکت فرانسوی پژوست که از اوایل دهه هشتاد خورشیدی تاکنون مهمان ایران خودرو بوده است. هنگامی که پژو ۲۰۶ وارد بازار ایران شد، کشور ما برای مدتی طولانی از نبود خودروهای جدید رنج می‌برد و این مورد به عاملی برای استقبال گرم از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تبدیل شد که تا امروز نیز ادامه دارد.
در بازار کشور ما پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در طی این سال‌ها تغییرات متعددی را به خود دید؛ امکانات بسیاری به این خودرو افزوده یا از آن حذف شدند. طراحی داشبورد تغییر یافت و دیگر نمی‌توان رودری‌های پارچه‌ای آبی‌رنگ را در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مشاهده کرد. همچنین برای مدتی نسخه سدان این خودرو نیز با نام پژو ۲۰۶ صندوقدار V20 به بازار عرضه گردید.
به واسطه عرضه گسترده پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در طی دو دهه اخیر، در حال حاضر می‌توان نمونه‌های مختلفی از این خودرو را در بازار یافت. این خودرو با توجه به قیمتی که دارد، جز گزینه‌های خرید برای بسیاری از افرادی است که به خودروهای هاچبک علاقه دارند. در این مطلب از سایت Z4CAR به بررسی «معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲» می‌پردازیم و قصد داریم شما را با مشکلات این هاچبک اقتصادی آشنا کنیم. البته در این محدوده از بازار، انتخاب چندانی برای مشتریان ایرانی وجود ندارد و تقریبا تمامی گزینه‌ها نزدیک به یکدیگر هستند.

مورد اول، افت کیفیت ساخت

افت کیفیت ساخت پژو 206 تیپ 2

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خودرویی فرانسوی بود و تا اواخر دهه هشتاد خورشیدی با استفاده از این قطعات مونتاژ می‌شد. به همین دلیل مشکلات کیفی در این خودرو چندان مشاهده نمی‌شدند، اما از ابتدای دهه نود به دلیل اعمال تحریم‌های خودروسازی قطعات ایرانی و چینی جایگزین قطعات فرانسوی شدند که نتیجه آن افت شدید کیفیت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بود.
نخستین محلی که افت کیفیت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را می‌توان در آن مشاهده کرد کابین خودروست. کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۲‌های ایرانیزه که از سال ۱۳۹۱ به بعد وارد بازار شدند، بسیار دلگیر و خسته کننده بوده و دیگر خبری از رنگ آبی در آن نیست. علاوه بر آن پلاستیک خشک بی‌کیفیت اکثر قسمت‌های کابین را پوشانده است. این پلاستیک خشک موجب به صدا افتادن زودتر قطعات داشبورد خودرو خواهد شد.
مورد دیگر قالب‌های بی‌کیفیت بدنه است؛ استفاده از قالب‌های بی‌کیفیت موجب شده که بین قسمت‌های مختلف بدنه پژو ۲۰۶ تیپ ۲، فواصل ناخواسته ایجاد شود، همچنین قطعات فنی مورد استفاده در ساخت خودرو نیز افت کیفی چشمگیری را تجربه کرده‌اند. مشکلات متعدد فنی و نیاز به تعویض زودتر از موعد قطعات، تجربه مشترک مالکین پژو ۲۰۶ تیپ ۲‌های ساخته شده از سال ۹۱ به بعد است.

مورد دوم، فضای اندک داخلی

فضای کم کابین پژو 206 تیپ 2

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خودرویی هاچ‌بک است و نباید توقع خاصی از فضای کابین این خودرو داشت. با این حال به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها در کوچک ساختن این خودرو افراط کرده‌اند. فاصله محوری کم پژو ۲۰۶ موجب شده که فضای پای سرنشینان عقب بسیار محدود باشد. صندوق عقب پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز بسیار کوچک بوده و حجم آن حدود ۲۴۵ لیتر است که برای مصارف خانوادگی کفایت نمی‌کند؛ مگر آن‌ که از خانواده کوچکی برخوردار باشید!
در رنج قیمتی پایین‌تر، نزدیک‌ترین خودروهای هاچبک به پژو ۲۰۶ تیپ ۲، محصولاتی نظیر سایپا کوییک یا تیبا ۲ هستند که آن‌ها نیز در وضعیت نسبتا مشابهی قرار دارند، اما در مجموع کمبود فضای پژو ۲۰۶ تیپ دو به مراتب بیشتر است.

مورد سوم، هزینه نگهداری بالا

هزینه نگهداری بالای 206 تیپ 2

هزینه تعمیرات دوره‌ای پژو ۲۰۶ تیپ دو، نسبتا بالاست و با افزایش سن و کارکرد موتور، بیشتر هم می‌شود. استهلاک پژو ۲۰۶‌های ساخته شده از سال ۹۱ به بعد نسبت به مدل‌های قدیمی بیشتر است. علت آن نیز به کارگیری قطعات کم‌ کیفیت و مونتاژ بی‌دقت پژو ۲۰۶‌های اخیر عنوان می‌شود. علاوه بر مشکلات فنی مربوط به موتور، ایرادات برقی بخش دیگری از معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را تشکیل می‌دهند. در کنار خرابی‌های گاه و بی‌گاه نمونه‌های کارکرده پژو ۲۰۶ تیپ دو، هزینه قطعات این خودرو نیز به نسبت قیمت آن بسیار بالا بوده و این موضوع می‌تواند مشکلات فراوانی را برای صاحب این خودرو فراهم کند.

مورد چهارم، سواری نامطلوب

سواری 206 تیپ دو

افرادی که تجربه رانندگی با پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارند، سواری نامطلوب این خودرو را حس کرده‌اند. سیستم تعلیق پژو ۲۰۶ هاچ‌بک خشک و خشن بوده و به هیچ عنوان سواری نرمی ندارد. این مشکل در ۲۰۶‌های ایرانیزه تشدید شده و اصطلاحا اتاق خودرو بیشتر می‌کوبد.
سیستم تعلیق عقب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در مسافت‌های طولانی به راحتی می‌تواند باعث آزار سرنشینان عقب این خودرو شود. همچنین این خودرو پایداری مناسبی ندارد و کنترل آن در پیچ‌های تند کمی سخت است. در سفرهای جاده‌ای این مشکل پژو ۲۰۶ تیپ دو برای رانندگان بسیاری دردسرساز بوده و سوانح رانندگی متعددی را رقم زده است.

مورد پنجم، قیمت بالا در کنار تنزل آپشن‌ها

آپشن های 206 تیپ 2

موضوع دیگر در خصوص معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲، کاهش امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو است. ایران خودرو برای مدت کوتاهی ۲۰۶ تیپ ۲ را به سنسور دنده عقب و رادیو پخش جدید تجهیز کرد. در کمال تاسف این امکانات دوام طولانی مدتی در پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نداشتند. تحریم‌های خودروسازی و نیاز به مونتاژ اقتصادی، ایران خودرو را وادار کرد این امکانات را از این هاچبک محبوب حذف کند. به عبارتی در مدل‌های اخیر پژو ۲۰۶ تیپ ۲، خودرو بیش از هر زمان دیگری ساده‌ شده و مشتری از خرید خود رضایت چندانی نخواهد داشت.

کلام آخر

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با تمام ایرادات و نواقصی که دارد، خودرویی پرطرفدار محسوب می‌شود. پرطرفدار بودن این خودرو موجب رشد روزافزون تقاضا برای آن شده که حاصل آن قیمت بالای ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار کشور است. در حال حاضر نمونه‌های کارکرده پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار قیمتی در حد رانا دارند. در حالی‌که رانا با پیشرانه قوی‌تر، صندوق عقب بزرگ‌تر و امکانات بیشتر خودرویی مناسب‌تر برای مصارف خانوادگی محسوب می‌شود. قیمت بالای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ موجب شده تا ارزش خرید این خودرو نسبت به گذشته کاهش یابد.
در نهایت می‌توان گفت که گرچه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از معایب فراوانی برخوردار است، اما تاکنون هیچ یک از شرکت‌های داخلی نتوانسته‌اند با عرضه یک هاچبک اقتصادی رقیبی جدی برای این خودرو به بازار عرضه کنند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد برای بهره‌مندی از یک هاچبک اقتصادی و کم مصرف که از طراحی جوان پسندی نیز برخوردار باشد، مجبور به انتخاب ۲۰۶ تیپ ۲ خواهند بود. 

در رنج قیمتی نمونه‌های صفر کیلومتر ۲۰۶ تیپ ۲، میتوان به سراغ نمونه‌های کارکرده خودروهای هاچبکی همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا برلیانس H220 نیز رفت. ناگفته نماند که بزودی در مقاله‌ای جداگانه به بررسی مزایای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و دلایل خرید آن نیز می‌پردازیم؛ در آخر می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین سایت Z4CAR به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سعید رنجبر

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

54 دیدگاه ها برای "معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۲"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اب
مهمان

من دو ساله مدل ۹۶ گرفتم خ راضیم اصلا خرحی نداشته سواریشم خ خوبه بخاطر کمر درد اینو گرفتم واقعا از لحاظ راحتی صندلی و سواری خ خوبه

یکی دیگه
مهمان

سلام خ خ خ اوکی خ خ

سروش
مهمان

سلام دوستان من ۲۰۶ تیپ دو تازه تحویل گرفتم ۱۰۰۰ تا کار کرده تو همه دنده ها موقع شتاب گرفتن یه صدای لاق لاق میاد بخصوص بین دور ۲ تا ۳ و تا پامو از رو گاز بر میدارم قطع میشه این از گیربکسشه؟

سامان
مهمان

داداش من ۲۰۶تیپ ۲مدل۸۶دارم سرگاز ۱۵۰تا میره.. یعنی۱۷۰تا به راحتی بهترین ماشین که داشتم تا الان همینه. مصرف اگربالای۱۲۰تا نری حتی ار صد۵هم کمتر میسوزونه….. در کل عال اما فقط فرانسویش.

جواد
مهمان
دقیقا داداش منم ۸۴ دارم راحت ۱۷۰ تا میرم البته تو کفی راندمان موتور بالاتر هست تو کفی و قبلا لاستیک ۱۸۵ داشتم کفی تا ۱۹۰ هم میرفتم ولی الان ۲۰۵ انداختم بالطبع ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر از سرعت کاسته میشه ولی در مقابل چسبندگی بهتر و هندلینگ مناسب تری داره ۲۰۶ تا قبل از مدل ۸۸ و ۸۹ خیلی خودرویی مناسبی بود الان بدنه ماشین من با مدل ۹۰ قابل مقایسه نیست مدل زیر ۸۹ بدنه خیلی مقاومی داره وقتی در خودرو را باز میکنی از کیفیت ورق استفاده شده و وزن در متوجه کیفیت میشی با یک پراید… بیشتر
حقیقت
مهمان

صدا از فنرای دیسکه سفت شده یه جنس اصلی بنداز صدا تقه نمیده

محمد
مهمان

من هم همین مشکل را داشتم ۱۴۰۰ تقریبا ۳۰۰۰ کار کرده بردم نمایندگی گفتن باید گیربکس عوض شه

ی ایرانی
مهمان

نمایندگی ها که همه دزد! فیوز رادیو ضبط سوخته بود گفتم بدم نمایندگی تا گارانتی داره خودشون ی بررسی بکنن، طرف گفت ما نمیتونیم، معرفی کرد به ی مغازه نمایندگی خدمات ضبط ikco، طرف هم بهش گفتم فیوز رو چک کن، اما اول ضبط رو باز کرد ، بست بعد گفت مشکل ضبط نیست! رفت فیوز رو چک کرد! گفت از فیوزه! بعد کلی اجرت باز و بستن ضبط هم گرفت! درحالیکه اصلا لازم نبود! بماند که اجرت ش شامل گارانتی نمیشه!
حروم لقمگی تا کجا؟

سیامک
مهمان

این صدایی که شما میگی مال یاتاقانه و بین دور موتوری که بیان کردین بیشتر نمود پیدا میکنه

ناصر
مهمان

سلام منم ۲۰۶ تیپ دو صفر گرفته با مسافرت رفتم خیلی ضعیف بو افتضاح بود اصلا راضی نبودم شتاب نداره فکنم ایراد از پدال یا دریچه گاز ش یا دیاگ باشه دنده یک ودو لرزش داره ۲۰۰میلیون پول میدی باید اسیر بشی تعمیرات هم بشی
خدا ازشون نگزره

میلاد
مهمان

من یه ۲۰۶ مدل ۸۹ دارم
خب مال قبل تحریماته و زیاد ایرانیزه نیست
واقعا ماشین خوبیه ولی خب تو همون مدل های قبل ۹۰ هم به هرحال یکم کوبش ماشین و خشکی ماشین وجود داره

سامان
مهمان

من که یه پژو۲۰۶مدل۸۶تیپ۲دارم عالی هست.از هر لحاظ. کولرش که دیگه واقعا حرف نداره و مصرفش از پراید خیلی کمتره. ولی داداشم یکی مدل ۹۸تیپ ۲داره پیرش کرده…..

امید
مهمان

من یه مدل ۹۰ دارم ۱۰۰ تا رفته کوچکترین صدا یا نقص داشته باشه تعمیرش میکنم .خداییش سالی به ۵۰۰ تومن تعمیرم نمیرسه.بستگی به شرایط نگهداری و استفاده داره دوستان

رضا
مهمان

من مدل نود و سه رو دارم..بیشترین قسمت آزار دهندش همون سواری خشک و کوبش زیادشه که واقعا خسته کنندست..همچنین سرو صدای موتور و بیرون به داخل کابین زیاد میاد..در کل ۲۰۶فقط شتاب و ظاهرش خوبه

امیرحسین
مهمان

من سوار ۴۰۵ و ۲۰۶ شدم . از نظر نرمی و فرمان پذیری هر دو شبیه هم هستن

افشین
مهمان
۹۳و شتاب ،؟؟؟ مطمعنی اشتباه نمیکنی تیپ دو تا ۹۰ شتبش ی کم راضی کنندس از اون ب بعدش چون ایرانیزه شده و اصلا فلایویل و تعداد چرخ دنده هاش تغییر کرده(تو یک برسی و مقاله خوندن این موضوع رو و ک ایرانیزه جز لوازم بی کیفیت تو تعداد دندونه ها و چرخ ندها شتابی نداره‌‌‌‌ من ب خصوص مدل ۸۳ رو چون امتحان کردم و دیدم ک چقد تنبله البته در مقایسه با ناشین خودم ک مدل ۹۰ هستش و واقعا نمیدونم چرا ولی گوش شیطون کر ب صورت فابریک خیلی خره و خوب برام میدوعه….
علی قاسمی
مهمان

شانسیه. ما مدل ۸۶ داریم دوازده ساله که هزارتومن خرج ور نداشته.تو جاده پارس معمولی به پاش نمیرسه.۱۸۰ تا راه میره.

اکبر
مهمان

گفتن که مدل‌های نود و یک به بعد مشکل دارن استاد!

نادر
مهمان

محاله ۲۰۶ دوازده سال وجود داشته باشه(فقط وجود داشته باشه کار کردنش جای خود داره…) بدون خرج حتی فرانسوی اصلم باشه و تو این دوازده سال کار نکرده باشه این ماشین حتی توی پارکینگ هم استهلاک خاص خودشو داره شک نکند…

سیامک
مهمان

دوست عزیز وقتی تجربه چیزیو نداری الکی نظر نده،بنده در کنار سراتو یک۲۰۶مدل ۸۵ دارم و رخ در حد ۹۷ بدون نقطه و سفید تا الان گوش شیطون کر بجز لنتها و یک مرتبه تعویض دیسک و صفحه و یکبار لاستیک هانکوک ۲۰۵ که مصرفیه و آب و روغن هیچ خرج دیگه ای نداشته و باهاش توجاده ۲۱۰تا مثل مرد میرم و خیلی از ماشینهای دیگه فقط تو کف میمونن

اره
مهمان

شما بی خود کردی با تموم جدو آبادت که ۲۱۰ تا اونم با ۲۰۶ میری

مهمان
مهمان

تیپ چنده؟

حسن
مهمان

مدل ۸۲ دارم تمیز در حد از سال ۸۹ دستمه بدون خرج اضافه
بستگی به نوع استفاده و نگهداری داره