مزایای پژو ۲۰۶ تیپ ۵

بروزرسانی در: شنبه 28 دی 98 ساعت 02:39
مزایای پژو 206 تیپ 5

پژو 206 تیپ 5 یکی از نمایندگان شرکت پژو فرانسه در بازار کشور است که به واسطه مزایای متعدد خود از بدو ورود تاکنون توانسته است نظر خریداران بسیاری را به سوی خود بکشاند. برای آشنایی با دلایل خرید پژو 206 تیپ 5 در ادامه با ما همراه باشید.

در سال ۱۳۸۰ شرکت ایران خودرو با عرضه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار طوفانی به پا کرد. این خودرو به همراه برادرش یعنی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، نوبرانه‌های فرانسوی ایران خودرو برای مشتریان تشنه ایرانی بودند. پژو ۲۰۶ از همان ابتدا مورد استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان ایرانی قرار گرفت که این استقبال گرم تا به امروز ادامه یافته است.
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در طی دوران حضورش پایه‌گذار محصولات متعددی در ایران خودرو شد. ابتدا نمونه صندوقدار آن موسوم به پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 به بازار عرضه گردید که این مدل هم با واکنش مثبت خریداران مواجه شد. نسخه فیس لیفت این خودرو به نام پژو ۲۰۷ نیز همراه با امکانات بیشتر از سال ۸۹ به بازار عرضه شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ همچنین اساس خودرو ملی جمع‌وجور ایران خودرو یعنی رانا را تشکیل می‌دهد. با این حال هیچ‌کدام از محصولات یاد شده موفق نشدند فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را تحت تاثیر قرار دهند و تولید این محصول همچنان با قدرت ادامه یافته است.
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ابتدای ورود به بازار ایران تاکنون با رقبای مختلفی دست و پنجه نرم کرده است. از هاچ‌بک‌های کره‌ای گرفته تا محصولات چینی و اکنون تولیدات وطنی، هیچ‌کدام قادر به کسب محبوبیت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نشدند. این هاچ‌بک سالخورده فرانسوی هنوز هم جز انتخاب اول بسیاری از خریداران است و گویا برای محبوبیت آن پایانی نیست. در این مطلب از سایت Z4CAR قصد داریم به بررسی «مزایای پژو ۲۰۶ تیپ ۵» بپردازیم. اگر قصد خرید ۲۰۶ تیپ پنج را دارید یا می‌خواهید بیش از پیش با این خودرو آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

مزیت اول، قوای فنی مطلوب

توان فنی پژو 206 تیپ 5 با موتور TU5

موتور ۱۵۸۷ سی‌سی TU5 که قلب تپنده پژو ۲۰۶ تیپ ۵ محسوب می‌شود، یکی از بهترین پیشرانه‌های حال حاضر بازار خودرو ایران است. این پیشرانه نسبتا کم حجم راندمان قابل قبولی دارد و حتی با وجود ایرانیزه شدن در سال‌های اخیر، همچنان مطرح باقی مانده است.
از نخستین روزهای عرضه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به بازار کشور، موتور TU5 به همراه گیربکس پنج سرعته دستی ضامن موفقیت این محصول بودند. این هاچ‌بک فرانسوی وزن چندان بالایی ندارد و با استفاده معمولی از توان و گشتاور موتور می‌توان به شتاب مناسبی دست یافت. البته این موتور در تولیدات اخیر با افت کارایی و افزایش مصرف سوخت روبرو شده است؛ با این وجود همچنان پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از نظر قدرت و شتاب خودرویی مطرح محسوب می‌شود.
اکثر رقبای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار را خودروهایی تشکیل می‌دهند که عملکرد فنی مناسبی ندارند. برای مثال کوییک سایپا با همین میزان وزن و موتور ۱۵۰۰ سی سی هشت سوپاپ، بسیار کندتر از فرانسوی سالخورده محسوب می‌شود. خودروهای چینی نیز به طور معمول با موتورهای کم حجم و ضعیفی وارد بازار شدند و قادر به رقابت با پژو ۲۰۶ در این حوزه نخواهند بود.

مورد دوم، دسترسی آسان به خدمات و قطعات یدکی

لوازم یدکی 206 تیپ 5

محصولات ایران خودرو معمولا مدت زمانی طولانی را در خط تولید این کارخانه سپری می‌کنند. این موضوع باعث شده است که قطعات یدکی خودروهای این شرکت در بازار به وفور یافت شوند و تعمیرکاران نیز به مسائل فنی خودروهای این به اصطلاح خودروساز آشنایی کامل داشته باشند. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز همانند بسیاری از محصولات ایران خودرو چنین شرایطی دارد.
تیراژ بالای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ سبب شده که قطعات ظاهری این محصول به وفور و در مدل‌های متنوع در بازار یافت شود. موتور TU5 نیز توان‌بخش بسیاری از محصولات ایران خودروست؛ این موتور بر روی خودروهایی همچون رانا، دانگ فنگ H30 کراس و حتی پژو پارس LX نصب شده است. به همین دلیل تعمیرکاران آشنایی مناسبی با این پیشرانه دارند و این موتور به راحتی در اقصی نقاط کشور قابل تعمیر است. در سوی دیگر دسترسی به قطعات یدکی و خدمات فنی نقطه ضعف خودروهای چینی محسوب می‌شود که برخی از آن‌ها رقیب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار هستند.

مورد سوم، تنوع در بازار دست دوم

 تنوع در بازار دست دوم پژو 206 تیپ 5

کمی بالاتر ذکر شد که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برای سال‌های متمادی روی خط تولید ایران خودرو قرار داشته است. به همین دلیل تنوع گزینه‌های موجود از این خودرو در بازار دست دوم بسیار زیاد بوده و با سطوح بودجه متغیری می‌توان نسبت به خرید نمونه‌های دست دوم تیپ ۵ پژو ۲۰۶ اقدام نمود. رقبای چینی پژو ۲۰۶ در مقایسه با این پیرمرد فرانسوی از حضور کمرنگی در بازار برخوردارند. محصولات وطنی نظیر کوییک و تیبا ۲ نیز به تازگی در بازار حضور یافته‌اند و هنوز به قدمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نرسیده‌اند؛ از این رو این هاچ‌بک فرانسوی ایرانیزه در دسترس‌ترین گزینه برای اقشار مختلف به شمار می‌رود.

مورد چهارم، ارزش خرید بالا 

ارزش خرید بالای 206 تیپ 5

در پاراگراف قبل گفته شد که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به وفور و در نسخه‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. این خودرو علاوه بر آن‌که به راحتی در دسترس است، ارزش خرید بالایی نیز دارد. پژو ۲۰۶ خودرویی محبوب در بازار است و طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل می‌توانید پژو ۲۰۶ خود را در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسبی در بازار به فروش برسانید.
تقاضای زیاد برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ منجر به افزایش شدید قیمت آن در بازار طی ماه‌های گذشته شده است. تولید خودرو در کشور افزایش شدیدی داشته و این مورد بر بازار خودروهای پرطرفداری همچون تیپ ۵ پژو ۲۰۶ تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر با خرید یک دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ می‌توانید از حفظ سرمایه خود اطمینان یابید؛ چرا که قیمت‌ها مدتهاست صعودی هستند.

مورد پنجم، طراحی مطلوب

طراحی پژو 206 تیپ 5

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ خودرویی سالخورده محسوب می‌شود و سالهاست از خط تولید شرکت اصلی خارج شده است. با این حال همچنان خودرویی زیبا محسوب می‌شود و حتی رقبای تازه وارد چینی نیز نتوانسته‌اند به سطح هماهنگی طراحی هاچ‌بک فرانسوی دست پیدا کنند. از سوی دیگر سبک طراحی این خودرو به گونه‌ای است که امکان نصب کیت‌های مختلف بدنه را به مالک می‌دهد. به همین دلیل پژو ۲۰۶ تیپ ۵ خودروی مورد علاقه جوانان و دوستداران تیونینگ است.
کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز ارگونومی مناسبی دارد و از مواد باکیفیت‌تری نسبت به اغلب رقبا شکل گرفته است. البته در طی سال‌های اخیر این خودرو نیز همانند دیگر محصولات ایران خودرو به افت کیفی دچار شده است؛ اما با وجود تغییرات گوناگون، این هاچ‌بک فرانسوی الاصل همچنان بدون مشکل خاصی در بازار می‌تازد.

کلام آخر

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای هاچبک حاضر در بازار کشور است که با تکیه بر پیشرانه نسبتا قدرتمند و طراحی جذاب، هم مورد پسند قشر جوان واقع شده است و هم به واسطه مصرف سوخت بهینه و ابعاد جمع و جورش، برای بسیاری از خانواده‌ها حکم خودرو دوم (برای استفاده روزمره) را دارد.
گرچه در این رنج قیمتی خریدارن ایرانی می‌‌توانند به سراغ خودروهایی همچون برلیانس H220 نیز بروند، اما ظاهرا در این رنج قیمتی هیچ هاچبکی توان رقابت با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را ندارد و با وجود همه کم و کاستی‌هایش اغلب خریداران ایرانی همچنان این خودرو را به سایر گزینه‌های موجود در بازار ترجیح می‌دهند. مطمئنا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز همچون تمامی خودروها، در کنار مزایای متعدد خود، از معایبی هم برخوردار است که بزودی در مقاله‌ای دیگر به آن‌ها خواهیم پرداخت. در آخر می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین سایت Z4CAR به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سعید رنجبر ، عکاس : آریا محسنی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مزایای پژو ۲۰۶ تیپ ۵"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
....
مهمان

تیپ ۵ هم تیپ ۵ های زیر ۹۰