پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 06:29
پژو 206 صندوقدار V8

بررسی پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۵ و حدود پنج سال بعد از عرضه پژو ۲۰۶ هاچبک، تصمیم به عرضه مدل صندوقدار این خودرو گرفت تا نظر کسانی که به دنبال یک سدان خانوادگی هستند را هم به سوی خود بکشاند. این مدل در ابتدا با نام پژو ۲۰۶ آریان روانه بازار شد، اما بعدها نام پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD برای آن انتخاب شد. ایران خودرو تنها شریک تجاری پژو در جهان است که نسخه سدان پژو ۲۰۶ را روانه بازار کرده است و در واقع این نمونه از پژو ۲۰۶ صندوقدار تنها در بازار کشور ما عرضه می‌شود.
همانطور که پژو ۲۰۶ به عنوان یک هاچبک جذاب توانسته بود فروش بسیار موفقی را در بازار ایران تجربه کند، ایران خودرو امیدوار بود تا نسخه صندوقدار آن نیز بتوانند همین راه را بپیماید، اما پیش بینی‌های این شرکت چندان درست از آب در نیامد! در ابتدا پژو ۲۰۶ صندوقدار در هشت تیپ مختلف روانه بازار کشورمان شد، اما از سال ۱۳۹۷ به بعد تولید تمامی تیپ‌ها متوقف شده و در حال حاضر فقط تیپ V8 روی خط تولید آبی پوشان جاده مخصوص قرار دارد.

طراحان ایران خودرو برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های تولید سعی کرده‌اند تا کمترین میزان تفاوت میان پژو ۲۰۶ هاچبک و نسخه سدان آن وجود داشته باشد؛ به همین خاطر می‌توان گفت که افزایش طول خودرو و افزودن یک صندوق عقب تنها تفاوت‌هایی هستند که می‌توان در ظاهر نسخه هاچبک و سدان این خودرو پیدا کرد. کابین نسخه هاچبک و سدان پژو ۲۰۶ نیز هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و در هر دو آن‌ها شاهد یک طراحی نسبتا ساده هستیم که تمامی اجزای آن از متریال بی‌کیفیتی ساخته شده‌اند.
پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 با همان پیشرانه معروف ایران خودرو یعنی TU5 روانه بازار شده است. این پیشرانه ۴ سیلندر که از حجمی برابر با ۱۵۸۷ سی سی برخوردار است، توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. نیرو این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان ۱۰۸۶ کیلوگرمی بتوند طی زمان ۱۱.۴ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
یکی از مزایای پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 استهلاک کم پیشرانه و مصرف سوخت بهینه این خودرو است. براساس اطلاعات درج شده در سایت رسمی ایران خودرو مصرف سوخت جاده‌ای ۲۰۶ صندوقدار V8 برابر با ۵.۲۵ لیتر و مصرف ترکیبی آن نیز ۶.۶۱ لیتر در هر صد کیلومتر است؛ بنابراین مصرف بهینه را می‌توانیم از مزایای پژو ۲۰۶ صندوقدار بدانیم.
پژو ۲۰۶ صندوقدار در چند تیپ مختلف روانه بازار شده است و هر تیپ نیز سطح آپشن‌های مخصوص به خود را دارد. تیپ V8 که هم اکنون روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد، فول‌‌ترین نسخه از این خودرو بوده و از امکاناتی برابر با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بهره می‌برد. از جمله آپشن‌های این مدل می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ همراهی تا درب منزل، رادیو پخشCD و دماسنج روی داشبورد اشاره کرد.
سگمنت خودروهای سدان در بازار ایران بسیار پرطرفدار است، به همین دلیل خودروسازان داخلی برای از دست ندادن سهم خود از این سگمنت پر سود تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند. پژو ۲۰۶ صندوقدار با هدف پاسخگویی به نیاز خانواده‌های ایرانی ساخته شده است و قرار نیست که همچون نسخه هاچبک خود، خودرویی برای جوانان باشد. اگر بخواهیم مزایا و معایب این خودرو را لیست کنیم باید بگوییم که دسترسی ساده به قطعات یدکی، بازار خرید و فروش نسبتا خوب، مصرف سوخت بهینه و صندوق عقب جادار مزایایی هستند که می‌توان برای این مدل ذکر کرد. افت کیفیت در مدل‌های جدید، محدودیت فضا برای سرنشینان عقب، سواری خشک و قیمت بالای قطعات یدکی نیز معایبی هستند که به راحتی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

امنيت پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

نسخه هاچبک پژو 206 در سال 2000 توانست 4 ستاره ایمنی حفاظت از سرنشینان را از موسسه یورو انکپ دریافت کند، اما از آن‌جایی که ایران خودرو تنها تولیدکننده پژو 206 صندوقدار در جهان است هیچ اطلاعاتی از ایمنی این مدل در دسترس نیست و تجربه ثابت می‌کند که نباید به ایمنی خودروهای وطنی دلخوش بود. حداقل امکانات ایمنی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ABS، سیستم‌های EBD، EBA، ايموبيلايزر و سنسور دنده عقب اشاره کرد.

ارزش خريد پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

ایران خودرو از بدو تولید 206 صندوقدار تا به امروز هیچ تلاشی برای بهبود قابلیت‌های فنی این خودرو انجام نداده است و حتی در سالیان اخیر شاهد افت محسوس کیفیت این خودرو نیز بوده‌ایم. همچنین نوسانات بازار، قیمت این خودرو را به چند برابر قیمت اولیه افزایش داده است که خرید آن را عملا از دسترس بسیاری از خانواده‌ها خارج می‌کند. معایب قابل توجه در کنار قیمت بالا و افت کیفیت مزید بر علت شده‌اند تا ارزش خرید متوسطی را برای این خودرو در نظر بگیریم؛ همچنین در این رنج قیمتی می‌توانید نسخه هاچبک این خودرو یعنی پژو 206 تیپ 5 را نیز خریداری کنید.

10
0 4.8

رقبای پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

اگر در رده قیمتی پژو 206 صندوقدار V8 بخواهید یک سدان خانوادگی خریداری کنید، باید به سراغ محصولاتی همچون پژو پارس، سمند سورن یا نسخه‌های هم کارکرد و در حد صفر دنا بروید. تمامی این خودروها از مزایایی همچون بازار دست دوم پررونق و دسترسی ساده به قطعات یدکی برخوردار هستند، اما اگر قرار بر انتخاب یک گزینه باشد، دنا علاوه بر مزایای گفته شده از مزایای دیگری همچون طراحی جدیدتر و آپشن‌های بیشتر نیز بهره می‌برد؛ بنابراین دنا می‌تواند اولویت اول خرید شما در این رده قیمتی باشد. اگر تنها از میان خودروهای صفر کیلومتر بازار بخواهیم یک خودرو را در این رنج قیمتی پیشنهاد دهیم، خرید سمند سورن به دلیل مزایایی مانند سواری نرم، طراحی مناسب و فضای بار و سرنشینان کافی بهترین گزینه خواهد بود.


مشخصات فنی پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

کلاس بدنه سدان
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1386
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1587 سی سی
نوع موتور TU5
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 142 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 193 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11.4 ثانيه
ضريب تراکم 10.5
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (پاشش چند نقطه اي)
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4188 میلیمتر
عرض 1655 میلیمتر
ارتفاع 1456 میلیمتر
فاصله محوری 2443 میلیمتر
وزن 1086 کیلوگرم
حجم صندوق 400 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/65R14
رینگ و لاستیک عقب 185/65R14
مصرف سوخت شهری 8.94 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.61 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5.25 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 756 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع تنظيم اتوماتيك
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا راديو پخشCD، تيوتر جلو، بلندگوي درهاي عقب
غربیلک فرمان كنترل سيستم صوتي پشت فرمان
سیستم صندلی های جلو صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع, پشت سري صندلي جلو و عقب با قابليت تنظيم ارتفاع
سیستم صندلی های عقب صندلي عقب 2 تكه با قابليت تاشوندگي
سیستم روشنایی جلو هالوژن، چراغ مه شكن جلو، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ همراهی تا درب منزل در محيط‌های تاريك
سیستم روشنایی عقب هالوژن
سیستمهای کمکی راننده 27430: سنسور دنده عقب
سیستم آینه ها آينه هاي جانبي برقي، داراي حسگر دماسنج و قاب رنگي
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
کیسه های هوا 2 عدد (كيسه هواي راننده و سرنشين جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر, قفل مركزي با ريموت راديويي
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب 27430،27435: ترمز عقب ديسكي، 27434: ترمز عقب كاسه اي
سیستم های ترمز و پایداری ABS ،EBD ‌و EBA
سایر موارد سيستم كنترل بخار بنزين

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "پژو ۲۰۶ صندوقدار V8"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
آرش
مهمان
اصلا با شما در مورد چند سخن موافق نیستم اول اینکه بازار این خودرو از پارس و سورن بهتره اینو میشه از تیتراژ بالای اون فهمید که تیپ۵ و sd v8 سومین خودروی پرتیتراژ هستند و اینکه این خودرو توسط گروه پژو و ایرانخودرو و پورشه المان درست شد و ایمنیش هم نمیاد پژو بزاره بد باشه و سیستم تعلیق عقب خودرو هم برای تحمل وزن صندوق بازطراحی شد و سواری این خودرو نسبت با نمونه هاچبک بهتر است و اینکه تنها عیب این خودرو فقط فضای پای ردیف عقب ان است و ارزش خرید خودرو در مقابل پرداخت پولی… بیشتر