پژو ۲۰۷ صندوقدار سقف شیشه

بروزرسانی در: دوشنبه 18 دی 02 ساعت 02:00
پژو 207 صندوقدار سقف شیشه

بررسی پژو ۲۰۷ صندوقدار سقف شیشه

شرکت ایران خودرو که علاقه خاصی به عرضه نمونه سدان خودروهای هاچبک خود دارد در سال ۱۳۹۶ رسما از پژو ۲۰۷ صندوقدار رونمایی کرد. مطابق سنت پژو ۲۰۶ صندوقدار، در نمونه ۲۰۷ صندوقدار نیز تنها شاهد افزودن یک صندوق عقب هستیم که ۲۰۷ را از یک هاچبک شهری به یک سدان خانوادگی تبدیل می‌کند، اما در سال ۱۳۹۸ آبی پوشان جاده مخصوص پا را فراتر گذاشته و از عرضه پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما به بازار خبر دادند. در نمونه پانوراما سقف خودرو به حالت مونروف درآمده و به صورت دستی می‌توان پرده آن را باز و بسته کرد. پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما به گیربکس اتوماتیک و پیشرانه TU5 مجهز است.

خودروسازان ایرانی که توانایی چندانی در ساخت پلتفرم و عرضه خودروهای جدید به بازار ندارند، با بروزرسانی محصولات قدیمی خود سعی دارند که در کورس رقابت باقی بمانند؛ در این میان پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما نیز جدیدترین تلاش ایران خودرو برای جلب نظر مشتریان است. از حیث طراحی، تعویض سقف با نمونه مونروف تنها تفاوت میان پژو ۲۰۷ صندوقدار معمولی و پانوراما است و به غیر از این هیچ تفاوت دیگری میان این محصولات دیده نمی‌شود. طراحی پژو ۲۰۷ صندوقدار چه در نمونه معمولی و چه پانوراما کاملا مشابه با نمونه هاچبک است و فقط یک صندوق عقب به آن اضافه شده است. در فضای داخلی نیز تفاوتی میان پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما و نمونه هاچبک به چشم نمی‌خورد و دقیقا با همان دکوراسیون داخلی مواجه هستیم.
خانواده پژو ۲۰۷ در بازار ایران با پیشرانه TU5 عرضه می‌شوند و پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما نیز به همین پیشرانه مجهز است. این پیشرانه ۴ سیلندر که در طیف وسیعی از محصولات ایران خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک موسوم به AL4 به چرخ‌های جلو منتقل کند. گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷، حداقل در نمونه صندوقدار معمولی و هاچبک، عملکرد مناسبی ندارد و گلایه‌های زیاد مشتریان را به همراه داشته است. امیدواریم ایران خودرو لااقل در نمونه پانوراما ایرادات این گیربکس را رفع کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۱۳ ثانیه‌ای و مصرف ترکیبی ۷.۳ لیتری نیز دیگر مشخصات فنی پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما هستند. همانطور که خواندید، از لحاظ فنی نیز تفاوت چندانی میان خانواده پژو ۲۰۷ دیده نمی‌شود.
ایران خودرو هنوز عرضه رسمی پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما را به بازار آغاز نکرده است و تا زمان عرضه رسمی نمی‌توان در مورد آپشن‌های این خودرو اظهار نظر کرد، زیرا ایران خودرو ممکن است هر لحظه تصمیم به حذف برخی امکانات رفاهی از آن بگیرد. از جمله آپشن‌هایی که احتمالا در پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما خواهیم دید می‌توانیم به کروز کنترل، مانیتور با سیستم رهیاب، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب اشاره کنیم.
پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما به بازار آمده است تا امیدهای ایران خودرو را برای کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای سدان کشور زنده نگه دارد. از لحاظ فنی، طراحی خارجی و داخلی و سطح امکانات رفاهی هیچ تفاوتی میان پژو ۲۰۷ هاچبک، صندوقدار و صندوقدار پانوراما وجود ندارد و تنها تفاوت افزودن یک صندوق عقب و سقف مونروف به نمونه‌های صندوقدار است که البته همین صندوق عقب و سقف مونروف به ظاهر ساده قیمت نهایی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. عملکرد نسبتا ضعیف گیربکس اتوماتیک، طراحی غیر اصولی ظاهری و فضای کم داخلی از جمله معایبی هستند که می‌توانیم برای پژو ۲۰۷ صندوقدار پانوراما ذکر کنیم. سطح بالاتر امکانات رفاهی در مقایسه با پژو ۲۰۶ صندوقدار و مصرف بهینه سوخت نیز مزایای این دست پخت جدید ایران خودرو هستند.

مشخصات پژو ۲۰۷ صندوقدار سقف شیشه

خودروسازان ایرانی که توانایی چندانی در ساخت پلتفرم و عرضه خودروهای جدید به بازار ندارند، با بروزرسانی محصولات قدیمی خود سعی دارند که در کورس رقابت باقی بمانند؛ در این میان پژو 207 صندوقدار پانوراما نیز جدیدترین تلاش ایران خودرو برای جلب نظر مشتریان است. از حیث طراحی، تعویض سقف با نمونه مونروف تنها تفاوت میان پژو 207 صندوقدار معمولی و پانوراما است و به غیر از این هیچ تفاوت دیگری میان این محصولات دیده نمی‌شود. طراحی پژو 207 صندوقدار چه در نمونه معمولی و چه پانوراما کاملا مشابه با نمونه هاچبک است و فقط یک صندوق عقب به آن اضافه شده است. در فضای داخلی نیز تفاوتی میان پژو 207 صندوقدار پانوراما و نمونه هاچبک به چشم نمی‌خورد و دقیقا با همان دکوراسیون داخلی مواجه هستیم.
خانواده پژو 207 در بازار ایران با پیشرانه TU5 عرضه می‌شوند و پژو 207 صندوقدار پانوراما نیز به همین پیشرانه مجهز است. این پیشرانه 4 سیلندر که در طیف وسیعی از محصولات ایران خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک موسوم به AL4 به چرخ‌های جلو منتقل کند. گیربکس اتوماتیک پژو 207، حداقل در نمونه صندوقدار معمولی و هاچبک، عملکرد مناسبی ندارد و گلایه‌های زیاد مشتریان را به همراه داشته است. امیدواریم ایران خودرو لااقل در نمونه پانوراما ایرادات این گیربکس را رفع کند. شتاب 0 تا 100 حدود 13 ثانیه‌ای و مصرف ترکیبی 7.3 لیتری نیز دیگر مشخصات فنی پژو 207 صندوقدار پانوراما هستند. همانطور که خواندید، از لحاظ فنی نیز تفاوت چندانی میان خانواده پژو 207 دیده نمی‌شود.
ایران خودرو هنوز عرضه رسمی پژو 207 صندوقدار پانوراما را به بازار آغاز نکرده است و تا زمان عرضه رسمی نمی‌توان در مورد آپشن‌های این خودرو اظهار نظر کرد، زیرا ایران خودرو ممکن است هر لحظه تصمیم به حذف برخی امکانات رفاهی از آن بگیرد. از جمله آپشن‌هایی که احتمالا در پژو 207 صندوقدار پانوراما خواهیم دید می‌توانیم به کروز کنترل، مانیتور با سیستم رهیاب، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب اشاره کنیم.
پژو 207 صندوقدار پانوراما به بازار آمده است تا امیدهای ایران خودرو را برای کسب سهم بیشتری از بازار خودروهای سدان کشور زنده نگه دارد. از لحاظ فنی، طراحی خارجی و داخلی و سطح امکانات رفاهی هیچ تفاوتی میان پژو 207 هاچبک، صندوقدار و صندوقدار پانوراما وجود ندارد و تنها تفاوت افزودن یک صندوق عقب و سقف مونروف به نمونه‌های صندوقدار است که البته همین صندوق عقب و سقف مونروف به ظاهر ساده قیمت نهایی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. عملکرد نسبتا ضعیف گیربکس اتوماتیک، طراحی غیر اصولی ظاهری و فضای کم داخلی از جمله معایبی هستند که می‌توانیم برای پژو 207 صندوقدار پانوراما ذکر کنیم. سطح بالاتر امکانات رفاهی در مقایسه با پژو 206 صندوقدار و مصرف بهینه سوخت نیز مزایای این دست پخت جدید ایران خودرو هستند.

امنيت پژو ۲۰۷ صندوقدار سقف شیشه

از یک خودرو ایرانی قطعا نباید انتظار تست ایمنی داشته باشیم و این محصولات معمولا با حداقل امکانات ایمنی نیز روانه بازار می‌شوند. در پژو 207 صندوقدار پانوراما می‌توانیم 2 کیسه هوا، ترمز  ABS، سیستم EBD و ایموبلایزر را مشاهده کنیم.

ارزش خريد پژو ۲۰۷ صندوقدار سقف شیشه

افزودن سقف مونروف تنها تفاوت میان پژو 207 صندوقدار معمولی و پانوراما است و غیر از این هیچ تفاوتی به چشم نمی‌خورد. با توجه به عدم عرضه رسمی پژو 207 صندوقدار پانوراما به بازار و نامشخص بودن قیمت نهایی، صحبت در مورد ارزش خرید این خودرو کمی سخت به نظر می‌رسد، اما اجالتا نمی‌توان ارزش خرید بالایی را برای این محصول ایران خودر در نظر گرفت.
در رنج قیمتی احتمالی پژو 207 صندوقدار پانوراما شاید بتوانید رنو ساندرو استپ وی خریداری کنید.

10
0 5

رقبای پژو ۲۰۷ صندوقدار سقف شیشه

با پیش بینی قیمت احتمالی پژو 207 صندوقدار پانوراما در بازار شاید بتوانیم از محصولاتی همچون دنا پلاس توربو، بسترن B30 و رنو تندر پلاس اتوماتیک به عنوان رقیب نام ببریم. در اینجا همه چیز به معیارهای شما برای خرید برمی‌گردد. اگر طراحی جذاب‌تر و پیشرانه قدرتمند می‌خواهید و می‌توانید با کیفیت نه چندان بالا کنار بیایید می‌توانید به سراغ دنا پلاس توربو بروید، اما اگر خرید یک خودرو کم استهلاک، باکیفیت و اتوماتیک را مدنظر دارید و آپشن برایتان اهمیتی ندارد که رنو تندر پلاس اتوماتیک بهترین انتخاب در این رنج قیمتی است


مشخصات فنی پژو ۲۰۷ صندوقدار سقف شیشه

نام لاتین خودرو Peugeot 207i sedan
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی B-سدان شهری جمع وجور
کشور سازنده ایران
سال طراحی 139
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1587 سی سی
نوع موتور TU5
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 142 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12.6 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با فنر پيچشي
سیستم تعلیق عقب بازويي با ميله پيچشي
نوع فرمان برقی
طول 4211 میلیمتر
عرض 1669 میلیمتر
ارتفاع 1456 میلیمتر
فاصله محوری 2443 میلیمتر
حجم صندوق 325 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/65R 14
رینگ و لاستیک عقب 185/65R 14
مصرف سوخت شهری 10.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 7.3 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 943 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع تنظيم اتوماتيك
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سيستم مالتي مديا ، USB، GPS ، DVD و بلوتوث موبايل، 4 عدد بلندگو، 2 عدد توييتر، خروجي آمپلي فاير، پورت ورودي سيستم صوتي اضافي، آنتن اكتيو
غربیلک فرمان پلاستیک خشک ساده، كليدهاي كنترل روي فرمان (MFC )
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه‌ای، صندلي راننده 6 حركته دستي و صندلي شاگرد 4 حركته دستي
سیستم صندلی های عقب روکش پارچه‌ای، صندلي عقب تاشو دوتكه(1/3-2/3)
سیستم روشنایی جلو چراغ روز، مه شکن جلو، تنظيم ارتفاع چراغ های جلو از داخل
سیستم روشنایی عقب مجهز به مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل، دوربين ديد عقب
سیستم آینه ها آينه هاي جانبي برقي تاشونده گرمكن دار
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي جلو وعقب
سیستهای سقف سقف شیشه‌ای پانوراما
سایر موارد سيستم روشنايي ترك خودرو( Follow Me Home)، دسترسي به صندوق عقب، اسپويلر عقب، كليد قفل كن و باز كن در صندوق عقب، دماسنج روي داشبورد
کیسه های هوا 2 عدد (کیسه هوای راننده و سرنشين جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر، قفل مركزي
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS و EBD ‌و EBA
سایر موارد كمربند ايمني جلو سه نقطه اي پيش كشنده، كمربند ايمني عقب سه نقطه اي، سيستم قطع كن سوخت، صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس، فرمان تلسكوپي، قفل ايمني كودك، سيستم هشدار ورود غيرمجاز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar