پژو ۲۰۶ صندوقدار V20

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 06:30
پژو 206 صندوقدار V20

بررسی پژو ۲۰۶ صندوقدار V20

پژو ۲۰۶ صندوقدار یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که به عنوان نسخه سدان پژو ۲۰۶ در سال ۱۳۸۵ روانه بازار کشور شد. فروش بسیار موفق پژو ۲۰۶ و استقبال بی‌نظیر از این خودرو هاچبک، ایران خودرو را بر آن داشت تا نسخه سدان آن را نیز روانه بازار کند و به نیازهای کسانی که به دنبال یک سدان خانوادگی هستند پاسخ دهد. این خودرو تا به امروز در تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه شده است و تیپ V20 نیز از جمله این تیپ‌هاست که در واقع نسخه سدان پژو ۲۰۶ تیپ ۲ محسوب می‌شود. در سال ۱۳۹۳ تولید این تیپ نیز همچون اغلب تیپ‌های پژو ۲۰۶ صندوقدار متوقف شده و هم اکنون تنها تیپ V8 روی خط تولید ایران خودرو قرار دارد.

تمامی تیپ‌های پژو ۲۰۶ صندوقدار از طراحی کاملا یکسانی برخوردارند به همین دلیل نوع پیشرانه یا سطح آپشن‌ها تنها مواردی هستند که می‌توانید به واسطه آن‌ها تیپ‌های مختلف این خودرو را از یکدیگر تشخیص دهید. از خودرویی که قرار است نسخه سدان یک هاچبک اقتصادی باشد قطعا نباید انتظار طراحی متفاوتی داشته باشیم و این اصل به وضوح در ۲۰۶ صندوقدار مشهود است. این خودرو روی پلتفرمی موسوم به X12 ساخته شده و از طراحی ظاهری کاملا ساده برخوردار است؛ همچنین متریال کابین پلاستیک خشک است و کیفیت مطلوبی ندارد. افت کیفیت کابین پژو ۲۰۶ صندوقدار و فضای کم برای سرنشینان ردیف عقب از جمله مشکلاتی هستند که خریداران این خودرو از آن گله‌مند‌ هستند.
پژو ۲۰۶ صندوقدار V20 با پیشرانه TU3A روانه بازار می‌شود. این پیشرانه همان پیشرانه نسبتا ضعیفی است که روی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز نصب شده است و می‌تواند ۷۵ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور در ۳۴۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. نیرو تولیدی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود پژو ۲۰۶ V20 طی ۱۴.۱ ثانیه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک سدان ۱۰۵۴ کیلوگرمی اصلا راضی کننده نیست. مصرف سوخت بهینه و استهلاک کم پیشرانه یکی از مزایای پژو ۲۰۶ صندوقدار محسوب می‌شود؛ براساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی ایران خودرو مصرف سوخت ترکیبی این مدل تنها ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.
تیپ V20 پژو ۲۰۶ صندوقدار از لحاظ آپشن‌ها و امکانات رفاهی یکی از ضعیف‌ترین تیپ‌های این خودرو محسوب می‌شود و از این نظر دز مقایسه با تیپ V8 هیچ حرفی برای گفتن ندارد. چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو و چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع از جمله معدود آپشن‌هایی هستند که در این تیپ از پژو ۲۰۶ صندوقدار می‌بینیم.
پژو ۲۰۶ صندوقدار به بازار آمده است تا نیازهای کسانی که به دنبال خرید یک خودرو خانوادگی اقتصادی و کم مصرف هستند را مرتفع کند. تیپ V20 به ضعیف‌ترین پیشرانه میان انواع تیپ‌های پژو ۲۰۶ مجهز است و سطح آپشن‌های آن نیز در سطح پایینی قرار دارد؛ به علاوه تولید این تیپ سال‌ها پیش متوقف شده و در حال حاضر نمونه صفر کیلومتر آن در بازار موجود نیست. نکات مثبتی همچون دسترسی ساده به قطعات یدکی، صندوق عقب جادار و مصرف سوخت بهینه برای این خودرو قابل ذکر هستند، اما اگر بخواهیم معایب این خودرو را ذکر کنیم با لیست و بلند و بالایی مواجه می‌شویم که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه ضعیف، سطح پایین امکانات، افت کیفیت مونتاژ، سواری خشک و فضای تنگ سرنشینان عقب اشاره کرد.

امنيت پژو ۲۰۶ صندوقدار V20

ایران خودرو تنها تولیدکننده پژو 206 صندوقدار در جهان است، بنابراین برخلاف نسخه هاچبک که در سال 2000 توانست 4 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند، ایمنی این مدل توسط هیچ مرکزی مورد بررسی قرار نگرفته است. دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ايموبيلايزر، ترمز ABS و سیستم‌های EBD ‌و MBA آپشن‌های ایمنی پژو 206 صندوقدار V20 هستند.

ارزش خريد پژو ۲۰۶ صندوقدار V20

تولید تیپ V20 توسط ایران خودرو متوقف شده است و هم اکنون فقط تیپ V8 در نمونه‌های صفر کیلومتر قابل خریداری است. اگر قصد خرید نسخه‌های کارکرده این خودرو را هم داشته باشید با قیمت‌های نجومی از سوی فروشندگان مواجه می‌شوید که برای خودرویی با این مشخصات اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد. با توجه به توقف تولید و نکات منفی گفته شده در مورد این تیپ از پژو 206 صندوقدار، باید ارزش خرید نسبتا پایینی را برای این خودرو مدنظر قرار دهیم. در همین رده قیمتی اگر به خودروهای هاچبک علاقه مند باشید می‌توانید به خرید پژو 206 تیپ 2 هم فکر کنید.

10
0 4.2

رقبای پژو ۲۰۶ صندوقدار V20

در رنج قیمت پژو 206 صندوقدار V20 که توقف تولید شده است می‌توانید محصولات صفر کیلومتری همچون پژو 405، سمند LX، رانا و ساینا اتوماتیک را خریداری کنید. دسترسی به قطعات یدکی تمامی این خودروها ساده بوده و تمامی آن‌ها از بازار دست دوم پر رونقی نیز برخوردار هستند. در مقام مقایسه، سمند LX از مزایای دیگری همچون سواری نرم و فضای بار و سرنشینان کافی بهره می‌برد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده‌های خانوادگی تبدیل کرده است. از سویی دیگ ساینا اتوماتیک ممکن است انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهند یک سدان جمع و جور اتوماتیک داشته باشند تا بتوانند به راحتی در شهرهای پرترافیکی همچون تهران رفت و آمد کنند.


مشخصات فنی پژو ۲۰۶ صندوقدار V20

نام لاتین خودرو Peugeot 206
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی B-سدان شهری جمع و جور
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1386
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
نوع موتور TU3A
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 8
قدرت 75 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 115 نيوتن متر در 3400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 14.1 ثانيه
ضريب تراکم 9.6
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (پاشش چند نقطه‌ای)
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4188 میلیمتر
عرض 1655 میلیمتر
ارتفاع 1456 میلیمتر
فاصله محوری 2443 میلیمتر
وزن 1054 کیلوگرم
حجم صندوق 450 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/65R14
رینگ و لاستیک عقب 185/65R14
مصرف سوخت شهری 8.9 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 781 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا بلندگوي درهاي جلو پخش CD با کنترل پشت فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه‌ای، تنظیمات 6 حالته دستی با قابليت تنظيم ارتفاع، پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
سیستم صندلی های عقب صندلي عقب با قابليت تاشوندگي
سیستم روشنایی جلو هالوژن، چراغ مه شكن جلو،قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو,چراغ همراهي تا درب منزل در محيط هاي تاريك
سیستم روشنایی عقب هالوژن
سیستم آینه ها آيينه هاي جانبي دستي
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو
کیسه های هوا 2 عدد (كيسه هواي راننده و سرنشين جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر،قفل مركزي با ريموت راديويي
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه‌ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS ،EBD ‌و EBA
سایر موارد سيستم كنترل بخار بنزين

عکس پژو ۲۰۶ صندوقدار V20

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar