سمند LX EF7 پایه گازسوز

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 06:57
سمند LX EF7 پایه گازسوز

بررسی سمند LX EF7 پایه گازسوز

سمند LX EF7 پایه گازسوز یکی دیگر از محصولات شرکت ایران خودرو است که از سال ۱۳۸۸ در بازار کشور عرضه گردید. این خودرو نیز همچون سایر سمندهای حاضر در بازار کشور بر اساس پلتفرم پژو ۴۰۵ شکل گرفته است و از لحاظ ظاهری نیز تفاوت چشمگیری با سایر مدل‌های سمند ندارد. تنها وجه تمایز این خودرو با مدل‌هایی همچون سمند ال ایکس یا سمند سورن، پیشرانه EF7 پایه گاز سوز آن است که تحت عنوان «موتور ملی» شناخته می‌شود. این خودرو هم اکنون با دو کد متفاوت (۱۰ و ۱۶) به بازار عرض می‌شود که از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با هم ندارند و تنها در برخی امکانات رفاهی و تجهیزات امنیتی با هم متفاوت هستند. ناگفته نماند که در حال حاضر هر دو تیپ‌ سمند LX EF7 پایه گازسوز از قیمت بیشتری نسبت به سایر سمندهای LX حاضر در بازار برخوردارند.

در ابتدای عرضه سمند LX EF7 پایه گازسوز به بازار کشور نمای ظاهری این خودرو با سمند LX غیر گازسوز هیچ تفاوتی نداشت، اما در سال ۱۳۹۴شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا این خودرو ملی را با ظاهری متفاوتی به بازار عرضه کند که نهایتا به ساخت یک جلو پنجره عجیب و ناموزون ختم شد! فضای داخلی این خودرو کاملا دست نخورده باقی مانده و در مقایسه با سایر اعضای خانواده سمندهای LX هیچ تفاوتی در آن مشاهده نمی‌شود.
سمند LX EF7 پایه گازسوز در بخش فنی از موتورEF7 موسوم به «موتور ملی» بهره می‌برد که در واقع محصول مشترک شرکت ایران خودرو و مرکز تحقیقات F.E.V آلمان است! این پیشرانه از پایه بر اساس سوخت گاز CNG طراحی شده و بنزین به عنوان سوخت ثانویه آن در نظر گرفته شده است؛ به همین دلیل سمند LX EF7پایه گازسوز در مقایسه با سایر سدان‌هایی که از سوخت CNG استفاده می‌نمایند از هماهنگی بیشتری با این نوع سوخت برخوردار است.
این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶۴۵ سی‌سی در حالت بنزین قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵نیوتن متر گشتاور است، اما در صورتی که تنها از CNG به عنوان سوخت استفاده نماید، به طور چشمگیری از توان خروجی آن کاسته شده و تنها قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن‌متر گشتاور است. شرکت ایران خودرو برای انتقال نیروی تولیدی پیشرانه این خودرو به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۵ سرعته استفاده نموده تا این سدان ۱۳۴۴ کیلوگرمی بتواند طی زمان ۱۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ البته شتاب صفر تا صد ذکر شده تنها برای زمانی است که این خودرو از بنزین استفاده نماید و میزان شتاب این خودرو در زمان استفاده از سوخت گاز به طور رسمی اعلام نشده است.
براساس اطلاعات مندرج در سایت ایران خودرو، مصرف سوخت ترکیبی سمند LX EF7 پایه گازسوز در حالت بنزین برابر ۷.۵ لیتر و در حالت گاز برابر ۷.۸ متر مکعب گاز است که در مقایسه با مصرف سوخت ترکیبی سمند LX دوگانه سوز مصرف بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. در مجموع می‌توان گفت که سمند LX EF7 پایه گازسوز یک سدان خانوادگی با مصرف سوخت اقتصادی است که شاید از لحاظ امکانات و چالاکی در وضعیت مناسبی نباشد، اما مطمئنا این خودرو می‌تواند برای کسانی که به دنبال خرید یک سدان خانوادگی کم مصرف و جادار هستند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

امنيت سمند LX EF7 پایه گازسوز

سمند LX EF7 پایه گازسوز به طور رسمی توسط هیچ کدام از موسسات ایمنی بین المللی مورد بررسی قرار نگرفته است و در واقع همچون سایر محصولات خودروسازان داخلی از نظر ایمنی در وضعیت نامعلومی قرار دارد. از جمله تجهیزات امنیتی سمند LX EF7 پایه گازسوز می‌توان به 2 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، فرمان تلسکوپی و ترمزهای مجهز به ABS و EBD اشاره کرد.

ارزش خريد سمند LX EF7 پایه گازسوز

سمند LX EF7 پایه گازسوز به عنوان یک سدان خانوادگی از کابین جادار، استهلاک کم و بازار خرید و فروش مناسبی برخوردار است؛ به طور خلاصه اگر از چالاکی کم آن چشم پوشی کنیم، این خودرو در رنج قیمتی خود می‌تواند اغلب انتظارات یک خانواده ایرانی را برآورده نماید. با توجه به چنین ویژگی‌هایی می‌توان ارزش خرید مناسبی را برای این خودرو ملی پایه گاز سوز تعیین نمود. در رنج قیمتی که سمند LX EF7 پایه گازسوز در آن قرار دارد اگر به خودروهای هاچبک علاقه دارید می‌توانید به سراغ خرید نمونه‌های صفر کیلومتر پژو 206 تیپ 2 یا نمونه‌ کم‌کارکرد پژو 206 تیپ 5 بروید.

10
0 4.5

رقبای سمند LX EF7 پایه گازسوز

در رنج قیمتی که سمند LX EF7 پایه گازسوز در آن قرار دارد، می‌توان به خودروهایی همچون برلیانس H230، پژو پارس سال، سمند سورن و سمند EF7 به عنوان رقیب اشاره کرد. از میان خودروهای نام برده شده اگر اولویت شما برای خرید یک سدان خانوادگی استهلاک کم و مصرف اقتصادی‌ آن باشد، بهترین انتخاب برای شما سمند LX EF7 پایه گازسوز خواهد بود، اما چنانچه بخواهید خودرویتان از ظاهر زیباتر و آپشن‌های بیشتری برخوردار باشد، سمند سورن انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.


مشخصات فنی سمند LX EF7 پایه گازسوز

نام لاتین خودرو SAMAND LX EF7
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی D-سدان خانوادگی
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1381
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1645 سی سی
نوع موتور EF7
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس دستي پنج سرعته
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 113 (بنزين) 100 (گاز) اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 155 (بنزين) 136 (گاز) نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 بنزين،180 گاز کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12 بنزين ثانيه
ضريب تراکم 11
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (پاشش الكترونيكي چند نقطه اي)
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب فنر پیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4502 میلیمتر
عرض 1720 میلیمتر
ارتفاع 1460 میلیمتر
فاصله محوری 2671 میلیمتر
وزن 1344 کیلوگرم
حجم صندوق 350 ليتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.54 بنزين 7.8 متر مكعب گاز لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 66 ليتر بنزين و كلاس 29110: 75 ليتر ( گاز) كلاس 29116: 100 ليتر (گاز) لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع تنظيم دستي - كانال تهويه براي سرنشينان عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا پخش MP3 - بلندگوهاي جلو و عقب
سیستم صندلی های جلو تنظيم برقي پشتي صندلي هاي جلو - تنظيم اهرمي ارتفاع صندلي راننده
سیستم روشنایی جلو هالوژن / چراغ مه شكن جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شكن عقب
سیستمهای کمکی راننده هشدار دهنده موانع عقب
سیستم آینه ها تنظيم آينه هاي جانبي برقي
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
سایر موارد سيستم مالتي پلكس - دسترسي به صندوق از داخل اتاق - ازکن در صندوق عقب از داخل اتاق و روي سوييچ
کیسه های هوا 2 عدد (راننده و سرنشين جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز (آژير) - قفل مركزي با ريموت كنترل
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه‌ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS و EBD
سایر موارد ستون فرمان تلسكوپي(جمع شونده)

عکس سمند LX EF7 پایه گازسوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

8 دیدگاه ها برای "سمند LX EF7 پایه گازسوز"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد جواد
مهمان

سلام ببخشید آقا واقعا موتور ef7 استهلاک کمی داره و با اینکه با کار هم کار کنه خرابیش زیادع یا کم؟ و یک چیزه دیگه اینکه پایه گاز سوز بهتره یا بنزینی؟ ممنون. میشم اگر کسی بگه.

ساسان
مهمان

سلام یک سول داشتم یه ef7 دارم پایه گاز سوز شنیدم که میگن وقتی روگازز کار میکنه بنزین هم پاشش داره چون خشک نش سوپاپ درسته؟کلا با گاز استفاده کنیم داغون میشه؟

سورنا
مهمان

مگه سمند ef7 پایه گاز سوز با سمند ef7 دوگانه سوز فرق داره ؟؟؟؟

علیرضا
مهمان

با سلام
بله فرق میکنه چون پایه گاز سوز گاز رو مستقیما روی سوپاپ میپاشه و حتی بدون بنزین هم روشن اولین ماشین پایه گاز سوز که بدون سوخت بنزین روشن میشه ef7پایه هست
ولی دوگانه دستی از دهنه هوا وارد موتور میشه به خاطر همین هست که پایه بهتر هست
در کل یا دوگانه فابریک یا تک سوز تهیه کنید
موفق باشید

احسی
مهمان

پایه گاسوز با گاز روشن نمیشه اول بینزین روشن میشه بعد روی گاز میره

زهرا
مهمان

من با ۷۰ میلیون پول پیش میتونم سمند ef7پایه گازسور
ز شرایطی ثبت نام کنم

علیرضا
مهمان

با سلام
والا الان که نه .امان از این بازار نامرد که سال ۹۷ سمند ef7دوگانه ۳۶ملیون بود
ولی الان شما دو برابرش داری و باید تردید داشته باشی
متاسف برای این صنعت ضعیف

moharam
مهمان

آره میتونی