پژو ۲۰۷ فیس قدیم

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 21:25
پژو 207 فیس قدیم

بررسی پژو ۲۰۷ فیس قدیم

خودرویی که ما در ایران آن را با نام پژو ۲۰۷ می‌شناسیم، در واقع پژو ۲۰۶ پلاس نام دارد که نمونه فیس لیفت پژو ۲۰۶ در برخی از بازارهای جهانی محسوب می‌شود. سابقه حضور پژو ۲۰۷ در ایران به سال ۱۳۸۹ بازمی‌گردد که ایران خودرو پس از عرضه موفق پژو ۲۰۶ به دنبال نمونه بروزتر آن رفت. پژو ۲۰۷ با دو گیربکس دنده دستی و اتوماتیک میهمان بازار خودرو ایران شد، اما با شروع تحریم‌های بین المللی در سال ۹۱ مونتاژ این خودرو متوقف گردید. سال ۱۳۹۵ عرضه مجدد پژو ۲۰۷ این بار با نام پژو ۲۰۷i آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

پژو ۲۰۷ برپایه همان پلتفرم پژو ۲۰۶ بنا شده است و می‌توان یک زبان طراحی یکسان را در هر دو آن‌ها مشاهده کرد، اما در مقام مقایسه پژو ۲۰۷ طراحی جذاب‌تری دارد و قطعا نظر خریداران جوان را به خود جلب می‌کند. چراغ‌های جدید با حجم بزرگتر و تغییر گرافیک چراغ‌های عقب از جمله عمده‌ترین تفاوت‌های پژو ۲۰۷ و ۲۰۶ هستند. در داخل کابین نیز می‌توان یک طرح جدید را مشاهده کرد که به جذاب‌تر شدن آن تاحدودی کمک کرده است. متریال به کار رفته در فضای داخلی پلاستیک خشک است که کیفیت چندان مطلوبی هم ندارد.
پژو ۲۰۷ قدیمی با پیشرانه TU5 که معرف حضورتان هست، به بازار کشور عرضه شد و مدل‌های جدیدتر آن نیز هم اکنون با همین پیشرانه به بازار عرضه می‌شوند. پیشرانه TU5 با حجم ۱.۶ لیتر می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را برای این خودرو تولید کند و نیرو تولید شده خود را از طریق دو گیربکس دستی یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو بفرستد. پژو ۲۰۷ مجهز به گیربکس دستی با وزن تقریبی ۱۰۹۶ کیلوگرم می‌تواند طی زمان ۱۱.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ نیز به زمانی در حدود ۱۳ ثانیه نیاز دارد تا بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ که برای یک خودرو هاچبک ایرانی قابل قبول است. پژو ۲۰۷ خودرو کم مصرفی است و مصرف ترکیبی آن در نمونه‌های دستی و اتوماتیک به ترتیب برابر ۶.۶ و ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است.
خودروهای ارزان قیمت پژو در بازار ایران اساسا از لحاظ آپشن‌ها و امکانات رفاهی حرف چندانی برای گفتن ندارند و ایران خودرو نیز تلاش چندانی در جهت افزایش آپشن‌های این خودروها نمی‌کند. سنسور عقب، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، تهویه اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی با تنظیم برقی از جمله آپشن‌هایی هستند که در پژو ۲۰۷ قدیمی می‌بینیم.
پژو ۲۰۷ قدیمی در مدل‌های ۸۹ تا ۹۱ به بازار ایران آمد و توانست تاحدودی نیز مورد توجه قرار بگیرد، اما قطعا نتوانست تکرارکننده موفقیت‌های پژو ۲۰۷ باشد. البته شروع تحریم‌های بین المللی و توقف مونتاژ را نیز باید در این امر دخیل بدانیم. به عنوان یک هاچبک اقتصادی، پژو ۲۰۷ ظاهر و امکانات قابل قبولی را ارائه می‌کند و مواردی همچون کیفیت ساخت نسبتا مناسب، عملکرد قابل قبول جعبه دنده دستی و مصرف سوخت بهینه بخشی از مزایای آن هستند. البته اگر قصد خرید این مدل را دارید باید از معایبی همچون کیفیت پایین متریال داخلی، عملکرد جعبه دنده اتومات و گرانی قطعات یدکی نیز اطلاع داشته باشید.

 
 

امنيت پژو ۲۰۷ فیس قدیم

با وجود اینکه پژو 207‌های فرانسوی عرضه شده در بازار اروپا توانستند 5 ستاره ایمنی کامل را از موسسه یورو انکپ دریافت کنند، اما هیچ اطلاعاتی در مورد سطح امنیت پژو 206 پلاس در دسترس نیست و فقط می‌توانیم به آپشن‌های ایمنی همچون 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ABS و سیستم EBD اکتفا کنیم.

ارزش خريد پژو ۲۰۷ فیس قدیم

افزایش شدید قیمت خودرو در بازار و جولان دلالان هر روز بیش‌تر از دیروز افراد را از خرید یک خودرو اقتصادی و معمولی ناامید می‌کند و کسانی هم که قصد خرید خودرو با بودجه اقتصادی را دارند به ناچار باید به سراغ خودروهای چند سال کارکرده بروند. با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو می‌توان ارزش خرید بالایی را برای پژو 207 قدیمی در نظر گرفت. در همین رده قیمتی می‌توانید نمونه صفر کیلومتر خودروهای همچون پژو 405 را نیز خریداری کنید!

10
0 5

رقبای پژو ۲۰۷ فیس قدیم

پژو 206 تیپ 5 و 6  و برلیانس H220 نزدیک‌ترین رقبای پژو 207 قدیمی در بازار هستند. در این رنج قیمتی اگر به دنبال خرید یک خودرو صفر کیلومتر، کم استهلاک و بسیار کم مصرف هستید به سراغ پژو 206 تیپ 2 بروید؛ اما چنانچه مشکلی با پرداخت هزینه‌های مربوط به تعمیر و تعویض قطعات معیوب خودرویی که عمری از آن گذشته است ندارید و مواردی همچون طراحی جذاب، قدرت بیشتر پیشرانه، امکانات متنوع و استفاده از گیربکس اتوماتیک برایتان در اولویت قرار دارند، بهترین انتخاب در این رده قیمتی همین پژو 207 خواهد بود.


مشخصات فنی پژو ۲۰۷ فیس قدیم

نام لاتین خودرو Peugeot 207i
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی B- هاچبک شهری جمع و جور
کشور سازنده فرانسه
سال طراحی 2009
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1587 سی سی
نوع موتور TU5
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 142 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12.6 ثانيه
ضريب تراکم 10.5
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (انژکتور پاشش چند نقطه‌ای)
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب بازویی با میله پیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 3900 میلیمتر
عرض 1680 میلیمتر
ارتفاع 1468 میلیمتر
فاصله محوری 2443 میلیمتر
وزن 1113 کیلوگرم
حجم صندوق 245 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/60R14
رینگ و لاستیک عقب 185/60R14
مصرف سوخت شهری 9.9 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5.5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 704 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع اتوماتيك
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 6 اسپیکر - کنترل سیستم صوتی پشت فرمان - قابلیت پشتیبانی از CD
غربیلک فرمان كليدهاي كنترل روي فرمان (MFC )
سیستم صندلی های جلو روکش پارچه‌ای، صندلي راننده 6 حالته دستی و سرنشين جلو 4 جهت دستي, پشت سري جلو قابل تنظيم
سیستم صندلی های عقب روکش پارچه‌ای، پشت سري عقب قابل تنظيم
سیستم روشنایی جلو چراغ مه شكن جلو، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شكن
سیستم آینه ها آينه‌های جانبي برقی
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
کیسه های هوا 2 عدد (راننده و سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر, قفل مركزي با ريموت
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی توپر
سیستم های ترمز و پایداری ABS و EBD ‌و EBA
سایر موارد كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو 3 نقطه اي با قابليت تنظيم ارتفاع،كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه اي ،صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar