فوتون تونلند نیوفیس

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 14:14
فوتون تونلند نیوفیس

بررسی فوتون تونلند نیوفیس

تونلند نیوفیس دیزلی محصول جدید ایران خودرو در دسته پیکاپ است که امکانات و طراحی نسبتا به‌روزی دارد. این محصول که به عنوان نسخه ارزان‌قیمت هایلوکس شناخته می‌شود، اولین بار در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد. در حال حاضر، تونلند نیوفیس دیزلی مجهز به یک موتور ۱۷۴ اسب بخاری دیزلی و گیربکس ۵ سرعته دستی است. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به کلوت اتوماتیک، یواز پیکاپ و کی ام سی T8 اشاره کرد که فوتون تونلند نیوفیس دیزلی از لحاظ قیمتی بین کی ام سی T8  و یواز پیکاپ قرار میگیرد.

به طور کلی، این پیکاپ در بازه قیمتی خود قابلیت‌های فنی مناسبی دارد، اما اگر به دنبال ظاهر جذاب‌تر هستید، باید نیم‌نگاهی به رقبای این محصول داشته باشید. در این مطلب با بررسی کامل تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی با ما همراه باشید.

بررسی تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی

تونلند نیوفیس دیزلی را میتوان یکی از خوش قیمت ترین پیکاپ هایی نامید که از پیشرانه ای قدرتمند بهره میبرد.  در حال حاضر انواع نسخه‌های فوتون تونلند در بازار وجود دارد که ایران خودرو آنها را روانه بازار کرده است. اولین بار این محصول در سال ۱۳۹۳ وارد خط تولید ایران خودرو شد و می‌توانستید آن را با دو نوع پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی و ۲.۸ لیتری دیزلی خریداری کنید. اما در سال ۱۳۹۸، پیشرانه دو لیتری توربوشارژ برای تونلند S انتخاب شد و در حال حاضر، تونلند نیوفیس دیزلی با پیشرانه ۲.۸ لیتری دیزل عرضه شده است که گشتاور قابل توجه ۳۶۰ نیوتن متری تولید میکند.

به طور کلی، می‌توان گفت که تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی نسبت به رقبای خود از نظر فنی توانمندی بهتری دارد. اما در بخش ظاهری، هرچند که این خودرو نیوفیس شده است و طراحی نسبتا به‌روزی دارد، اما همچنان در مقابل تی ۸ یا حتی کلوت حرفی زیادی برای گفتن ندارد. در ادامه این بخش قصد داریم تا تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی را از زوایای مختلفی بررسی کنیم.

طراحی بیرونی تونلند نیوفیس دیزلی

از نظر طراحی، تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی ما را یاد نیوفیس‌های داخلی می‌اندازد که با کمی تغییرات ظاهری خودرویی جدید معرفی می‌کنند. با این حال، باید بگوییم که طراحی تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی نسبتا هماهنگ است و می‌توان امتیاز قابل قبولی را در رابطه با طراحی خارجی به این خودرو اعطا کرد. وقتی که از جلو به این ماشین نگاه می‌کنید، جلوپنجره بزرگ آن با خطوط کرومی توجهتان را جلب خواهند کرد. همچنین چراغ‌های جلوی جدید نیز ظاهر خشن و البته نسبتا به‌روزی به این خودرو بخشیده‌اند.

داخل فوتون تونلند دیزلی جدید

در بخش طراحی داخلی، شرایط تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی مقداری فرق می‌کند. این ماشین طراحی داخلی جذابی دارد. صندلی‌های تونلند نیوفیس دیزلی از نوع چرمی هستند که این چرم در سینه داشبورد نیز دیده می‌شود. البته بخش بالایی و پایینی داشبورد از نوع پلاستیک خشک هستند. به طور کلی، ارگونومی و طراحی داخلی تونلند نیوفیس دیزلی برای یک پیکاپ بسیار مناسب  و جذاب است البته که طراحی این خودرو در حد و اندازه طراحی‌های ۲۰۲۳ نیست!

داخل فوتون دیزلی جدید

داخل فوتون دیزلی جدید

امکانات فوتون تونلند دیزلی جدید

تقریبا در تمام نسخه‌های عرضه شده از فوتون تونلند، شاهد ضعف در بخش امکانات رفاهی هستیم. در این پیکاپ امکانات رفاهی کاملا نرمالی وجود دارند و خبری از امکانات جذاب و منحصر به فرد نیست. از جمله برخی از امکانات این پیکاپ دیزلی می‌توان به نمایشگر ۱۰ اینچی، کروز کنترل، جی پی اس ماهواره‌ای، تهویه مطبوع دیجیتالی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن عقب، دی لایت، چراغ‌های اتوماتیک به امکان تنظیم ارتفاع نور، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو اشاره کرد.

دوربین عقب فوتون دیزلی جدید

دوربین عقب فوتون دیزلی جدید

به طور کلی، می‌توان گفت که مهم‌ترین مزیت تونلند نیوفیس دیزلی نسبت به رقبای خود، وجود روکش‌های چرمی و دی لایت است که البته در مقایسه با تی ۸ چندان آپشن‌های خاصی نیستند. اگر به دنبال آپشن‌های متنوع هستید، این پیکاپ نمی‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

مشخصات تونلند نیوفیس دیزلی

هرچقدر که در بخش آپشن و امکانات رفاهی، تونلند نیوفیس دیزلی حرفهای زیادی برای گفتن ندارد، در بخش فنی این ماشین رقبای خود را کنار می‌زند. مهم‌ترین مزیت این پیکاپ در بخش فنی، گشتاور فوق‌العاده آن است که به لطف پیشرانه دیزلی آن می‌باشد. موتورهای دیزلی هرچقدر که توان کمی داشته باشند و به اصطلاح کم دور بخورند، گشتاور فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند و همین موضوع درباره تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی نیز صدق می‌کند.تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی مجهز به انجین توربو دیزلی ۲.۸ لیتری است که توانایی تولید تنها ۱۷۴ اسب بخار را دارد که با پیشرانه دو لیتری تی ۸ یکسان است. اما در بخش گشتاور، این ماشین همه رقبای هم‌قیمتی را کنار می‌زند و می‌تواند در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۳۴۰۰ گشتاوری معادل ۳۶۰ نیوتن‌متر تولید کند!

فوتون تونلند دیزلی جدید

از نظر گیربکس، تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی مجهز به یک جعبه دنده دستی از نوع ۵ سرعته معمولی است که از برند معروف ZOMAX است که در مقایسه با تی ۸، این ماشین یک دنده کمتر دارد که شاید در سرعت‌های بالا مقداری استهلاک و مصرف سوخت را افزایش دهد. گیربکس به کار رفته در فوتون تونلند نیوفیس دیزلی در خودروهایی نظیر میتسوبیشی، تویوتا و ایسوزو نیز به کار گرفته شده است و به نوعی امتحان خود را پس داده است و با توجه به همین موضوع این گیربکس به خوبی می‌تواند از پس گشتاور بالای این پیکاپ بربیاید. این پیکاپ در کنار گیربکس خود، ترانسفرکیس یا همان گیربکس کمکی سه حالته نیز دارد. لازم به ذکر است که انتقال قدرت توسط گیربکس این پیکاپ به تمام چرخ‌ها انجام می‌شود.

ابعاد کابین و راحتی خودرو و ظرفیت بار

از نظر ابعاد کابین و میزان راحتی، باید بگوییم که تونلند نیوفیس دیزلی در شرایط مناسبی قرار دارد و نسبت به رقبای خود امتیاز قابل قبولی دریافت می‌کند. از نظر فضای پا، چه در بخش سرنشینان جلو و چه در بخش سرنشینان عقب این پیکاپ فضای مناسبی دارد. اما برای سفرهای طولانی مدت ممکن است سرنشینان عقب به دلیل فرم صندلی مقداری خشکی تجربه کنند و خسته شوند. ظرفیت بار این پیکاپ ۹۲۰ کیلوگرم اعلام شده است و این درحالی است که رقبای آن نظیر کی ام سی T8 و یواز پیکاپ ظرفیت باری در حدود ۸۰۰ کیلوگرم دارند و فقط کلوت اتوماتیک است که در این رنج قیمتی ظرفیت بارش به ۱ تن میرسد.

فوتون تونلند دیزلی جدید

تجربه رانندگی و کیفیت سواری

وقتی که با تونلند نیوفیس دیزلی رانندگی می‌کنیم، متوجه گشتاور بالای آن می‌شویم. به محض این که پا را روی گاز می‌گذاریم و توربو وارد مدار می‌شود، به تمام گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متری دسترسی پیدا می‌کنیم و شتاب‌گیری با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود. از نظر سیستم تعلیق، در بخش جلویی این ماشین شاهد کمک مستقل و جناغی دوبل و در بخش عقب، فنر تخت با دو کمک هیدرولیکی هستیم. درست مانند پیکاپ‌های دیگر، تونلند نیوفیس دیزلی نیز بسیار خشک است که این مشکل تنها با بار زدن یا تعویض کمک‌ها رفع می‌شود. به طور کلی، کیفیت رانندگی تونلند نیوفیس دیزلی مناسب است و می‌توان روی آن حساب ویژه باز کرد.

مزایا و معایب خلاصه تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی

تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی مزایای زیادی دارد که باعث شده است تا ارزش خرید آن از رقبای خود بسیار بیشتر باشد. شما نیز اگر می‌خواهید یک پیکاپ در بازه قیمتی این محصول خریداری کنید، توصیه می‌کنیم با مزایای و معایب هرکدام آشنا باشید.

فوتون تونلند دیزلی جدید

از جمله برخی از مزایای تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گشتاور فوق‌العاده
  • ظرفیت بار مناسب
  • باک ۷۶ لیتری
  • کیفیت مناسب
  • راحتی کلی فضای کابین
  • ترانسفر کیس سه حالته
  • تریم داخلی جذاب

درست مانند هر محصول دیگری، تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی نیز معایب خاص خود را دارد. از جمله برخی از معایب این پیکاپ می‌توان به قیمت نسبتا بالا، طراحی خارجی نسبتا ساده، توان کلی پایین موتور به دلیل دیزلی بودن و حساسیت پیشرانه دیزلی آن به کیفیت سوخت اشاره کرد.

فوتون تونلند دیزلی جدید

انتظار می‌رود که تونلند نیوفیس دیزلی به لطف گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متری خود، تمام رقبا را از نظر فنی کنار بزند. اما از نظر ظاهری، این پیکاپ حرف چندانی برای گفتن ندارد و باید به سراغ رقبایی مانند آسنا، کلوت یا تی ۸ بروید. از نظر طراحی، این ماشین طراحی نسبتا به‌روزی دارد و طراحی داخلی آن نیز نسبت به نسخه قبلی جدیدتر شده است. در نتیجه، اگر تونلند قدیمی دارید و می‌خواهید آن را عوض کنید، نسخه نیوفیس دیزلی می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

امنيت فوتون تونلند نیوفیس

پیکاپ فوتون تونلند پیش از فیس لیفت موفق به کسب 3 ستاره ایمنی A-NCAP استرالیا در سال 2012 شده است و میتوان پیش بینی کرد همین شرایط برای نسخه نیوفیس نیز برقرار باشد.

فوتون برای مدل نیوفیس دیزلی امکانات ایمنی چندان زیادی را در نظر نگرفته است. از جمله امکانات این پیکاپ می‌توان به ترمزهای دیسکی، سیستم ضد قفل ABS، , EBD ESP، HAC، سنسور پارک عقب و دو کیسه هوای جلو اشاره کرد.

ارزش خريد فوتون تونلند نیوفیس

به طور کلی، تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی در رده قیمتی خود ارزش خرید قابل قبولی دارد. مهم‌ترین مزیت خرید این پیکاپ، توانمندی فنی آن است. با گشتاور 360 نیوتن‌متری، هیچ نگرانی از بابت بار زدن و شیب‌زنی با این پیکاپ نخواهید داشت.

10
0 6.1

رقبای فوتون تونلند نیوفیس

از جمله رقبای تو‌نلند نیو‌فیس دیز‌لی می‌توان به آمیکو آسنا، یوآز پیکاپ، کی ام سی تی 8 و مکث کلوت اتوماتیک اشاره کرد که اگر خواهان پیکاپی با توانمندی بالا هستید تنها انتخاب شما قطعا تونلند نیوفیس دیزلی خواهد بود! در این رده قیمتی اگر خودرویی اتوماتیک مد نظر دارید کلوت اتوماتیک میتواند نیازهای شما را هم در آفرود و هم از جهت راحتی در ترافیکهای شهری برآورده کند.


مشخصات فنی فوتون تونلند نیوفیس

نام لاتین خودرو foton tunland
کلاس بدنه وانت/پیکاپ
سگمنت جهانی p- وانت متوسط
کشور سازنده چین
سال طراحی 2010
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 2002 سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس 5 دنده دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 200 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 300 نيوتن متر در 1400-4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 150 کيلومتر بر ساعت
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژكتور پاشش چند نقطه ايي
سیستم تعلیق جلو مستقل جناغی دوبل
سیستم تعلیق عقب فنر تخت-2 کمک فنر هیدرولیک
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 5310 میلیمتر
عرض 1880 میلیمتر
ارتفاع 1870 میلیمتر
فاصله محوری 3105 میلیمتر
وزن 1900 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 265/65R17
رینگ و لاستیک عقب 265/65R17
مصرف سوخت ترکیبی 10.3 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 76 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
سیستم تهویه مطبوع تهویه الکتریکی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی-رادیو،usb و 4 عدد بلندگو-بلوتوث
سیستم روشنایی جلو تنظیم زاویه نور-اتولایت-چراغ روزتاب
سیستم روشنایی عقب مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور نور
سیستمهای کمکی راننده دوربین عقب و سنسور پارک-کروز کنترل-تنظیم حالت انتقال قدرت ( تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و سنگین)
سیستم آینه ها برقی-چراغ راهنما
سیستم شیشه ها چهار درب برقی
سایر موارد کامپیوتر سفر-قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب-رهیاب ماهواره ای-خروجی 12 ولت-پله رکاب-رول بار-کیسه ابزار
کیسه های هوا دو کیسه هوا
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضدسرقت-کمربند ایمنی 3نقطه
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیکی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ABS و EBD-سامانه کنترل پایداری الکتریکی و کنترل سرعت در سراشیبی
نام لاتین خودرو foton tunland
کلاس بدنه وانت/پیکاپ
سگمنت جهانی p- وانت متوسط
کشور سازنده چین
سال طراحی 2010
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 2766 سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دو دیفرانسیل
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 174 اسب بخار در 3400 دور بر دقيقه
گشتاور 360 نيوتن متر در 1600-3400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 158 کيلومتر بر ساعت
نوع سوخت دیزل
سیستم سوخت رسانی انژكتور پاشش چند نقطه ايي
سیستم تعلیق جلو مستقل جناغی دوبل
سیستم تعلیق عقب فنر تخت-2 کمک فنر هیدرولیک
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 5310 میلیمتر
عرض 1880 میلیمتر
ارتفاع 1870 میلیمتر
فاصله محوری 3105 میلیمتر
وزن 1940 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 265/65R17
رینگ و لاستیک عقب 265/65R17
مصرف سوخت ترکیبی 8.7 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 76 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
سیستم تهویه مطبوع تهویه الکتریکی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی-رادیو،usb و 4 عدد بلندگو-بلوتوث
سیستم روشنایی جلو تنظیم زاویه نور-اتولایت-چراغ روزتاب
سیستم روشنایی عقب مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور نور
سیستمهای کمکی راننده دوربین عقب و سنسور پارک-کروز کنترل-تنظیم حالت انتقال قدرت ( تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و سنگین)
سیستم آینه ها برقی-چراغ راهنما
سیستم شیشه ها 4 درب برقی
سایر موارد کلید بازیابی فیلتر DPF-خفه کن موتورکامپیوتر سفر-قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب-رهیاب ماهواره ای-خروجی 12 ولت-پله رکاب-رول بار-کیسه ابزار
کیسه های هوا دو کیسه هوا
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت-کمربند ایمنی 3نقطه
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیکی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ABS و EBD-سامانه کنترل پایداری الکتریکی و کنترل سرعت در سراشیبی

عکس فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "فوتون تونلند نیوفیس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
وحید
مهمان

سلام بنده سال ۱۴۰۱ یک دستگاه تونلند دیزل به رنگ مشکی خریدم واقعا از لحاظ موتوری حرف نداره بسیار پر قدرت و عالی شتاب میگیره فقط محدود کننده سرعت روی ۱۶۰ کیلومتر قفل هست که اذیت میکنه در کل بسیار کم مصرف و عالیه با یک باک راحت ۱۱۰۰ کیلومتر رفتم و ۲۰ هزارتومن هزینه گازوییل شد.ناگفته نماند خدمات بعد از فروش جالبی نداره که البته توو ایران همه شرکتها همینطورن

میعاد
مهمان

فایمل ما یکیشو داره خوراک آفروده اصلا کم نمیاره
کی ام سی T8 پیشش هیچ حرفی برای گفتن نداره

milad
مهمان

عزیز ظاهر کی ام سی T8 میارزه به کل هیکل این ماشین.

مرتضی
مهمان

هایلوکس کوچولو معروفه
البته هایلوکس کجا و این ماشین کجا
۱۰ سال کاراکرده هایلوکس دوبرابر صفر این قیمت داره

علی
مهمان

نسبت به قیمتش خیلی میارزه