مزایای کیا اپتیما ۲۰۱۲-۲۰۱۳

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 خرداد 99 ساعت 14:42
مزایای کیا اپتیما 2012-2013

کیا اپتیما، سدان موفق کره ای که توانست با وجود رقبای قدرتمند در بازارهای جهانی فروش خوبی کسب کند و طرفداران خودش را داشته باشد. امروز به بررسی مزایای کیا اپتیما و در اصل دلایل موفقیت آن می پردازیم.

کیا اپتیما سدان نیمه لوکس کره ای از سال ۲۰۰۰ تا به امروز در کره جنوبی تولید شده است.  نسل اول این مدل از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ و نسل دوم آن بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید شد و اما نسل سوم با طراحی جسورانه و خاص در سال ۲۰۱۱ معرفی شد که بواسطه ظاهر بسیار جذابش فروش خوبی را تجربه کرد و خصوصا در ایران طرفداران سفت و سختی داشت و هنوز هم عاشقان خاص خود را دارد که در ادامه میخواهیم به بررسی نقاط قوت و مزایای کیا اپتیما TF 2012-2013 بپردازیم و ۷ نقطه قوت آن را شرح دهیم، با Z4Car همراه باشید.

طراحی زیبا و شیک

blue optima

طراحی نسل جدید اپتیما از سال ۲۰۱۱ با ظاهری متفاوت و جذاب به بازار آمد. طراحی که باعث شد در همان آغاز منتقدان دنیای خودرو  موفق تر بودن این نسل نسبت به نسل قبل را تضمین شده بدانند. زبان طراحی جدید کیا موتورز روی اپتیما، اسپورتیج، سورنتو، سراتو، کارنز و کادنزا دیده می شد و همه این خودرو ها هم جوایز طراحی بسیاری برنده شدند. طراحی این خودرو بسیار شیک است. به شکلی که هم جوانان آن را دوست دارند و هم افراد مسن تر. به نوعی طراحی همه پسند اپتیما برگ برنده اصلی آن در مقابل سوناتا yf با طراحی تهاجمی اش بود.

کابین جادار

فضای داخلی کیا اپتیما 2012-2013

اپتیما کابین بسیار جاداری دارد. فضای پا مناسب است و به راحتی این خودرو ۵ نفر را در خود جای می دهد. صندوق عقب این خودرو هم کاملا جوابگوی سفر های طولانی یک خانواده ۵ نفره است. فضای سر سرنشینان عقب هم برخلاف سوناتا YF بسیار خوب است و احساس راحتی به سرنشین دست می دهد.

سیستم های ایمنی

optima back

کیا اپتیما توانسته است با لیست کاملی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی ۵ ستاره کامل از تست تصادف یورو انکپ دریافت کند. اپتیما در مدل فول ۱۰ ایربگ و کمربند های پیش کشنده دارد که در اخذ این امتیاز عالی تاثیر گذار بوده اند. از طرفی دیگر ترمز اپتیما در یک کلام عالیست! اپتیما همه سیستم های ایمنی ترمز را هم دارد و باعث می شود بعد از شتاب گیری های لذت بخش با این خودرو با خیال راحت هم متوقف شویم.

شتاب و کشش خوب

اپتیما در کل خودرو فرز و چابکی نیست. البته با این ابعاد نباید انتظار داشته باشیم عملکردی مانند یک کوپه داشته باشد! موتور ۲.۴ لیتری اپتیما ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می کند که در بین رقبا عددی خوب است اما هماهنگی عالی موتور و گیربکس این خودرو باعث می شود شتاب و کشش خوبی داشته باشیم و در نهایت اپتیما در ۱۰.۵ ثانیه از صفر به صد کیلومتر برسد. عددی که برای یک سدان خانوادگی نیمه لوکس عالیست!

مصرف سوخت اقتصادی

optima red

اپتیما علاوه بر اینکه در شتاب گیری نا امیدتان نمی کند، زیاد هم وقتتان را در پمپ بنزین تلف نمی کند. این خودرو به شکل ترکیبی در هر۱۰۰ کیلومتر ۸ لیتر بنزین مصرف می کند  که عدد مناسبی است. اگر در آزادراه هم زیاد پا به گاز نباشید این عدد تا ۶ لیتر هم پایین می آید و عدد خوبی برای این کلاس است.

امکانات خوب

کره ای ها و مخصوصا کیا به آپشن های زیاد معروفند و در بازار آپشن پسند آسیا این مورد پوئن مثبتی محسوب می شود. سوناتا و اپتیما از لحاظ اپشنی در یک حد و اندازه هستند اما هر دو اپشن های بیشتری نسبت به کمری ژاپنی دارند. در ایمنی هم می توان گفت کره ای ها ایربگ های بیشتر و سیستم های ایمنی فعال ( مثل ترمز) بهتری دارند. اما مواردی هم هست که اپتیما بالاتر از سوناتا قرار می گیرد و باعث می شود یک امتیاز دیگر به نفع اپتیما تمام شود.

کیفیت خوب کابین

optima 2011 interior

آمار ها نشان می دهند محصولات کیا نسبت به هیوندای کمتر روانه تعمیرگاه شده اند و نزد مردم قابل اعتماد ترند. تجربه های من این گونه می گوید که اپتیما کیفیت کابین بهتری به نسب سوناتا دارد و به مرور زمان کمتر افت کیفیت را به خود می بیند. این فاکتور برای کسانی که خودروی خود را چندین سال نگه می دارند بسیار تعیین کننده است.

حرف آخر

باید گفت شاید اپتیما این روز ها قیمتش بالا رفته باشد، شاید رانندگی خیلی نرمی که درخور یک سدان باشد را نداشته باشد اما چهره جذابش اینقدر دلنشین است که دیگر ایراد های آن را نبینیم و به عنوان یکی از بهترین های بازار در رنج قیمتی خودروهای کارکرده آن را انتخاب کنیم!

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar