مزایای هیوندای کوپه

بروزرسانی در: چهارشنبه 15 مرداد 99 ساعت 08:03
مزایای هیوندای  کوپه

هیوندای کوپه یا همان تیبورن در سال 2007 به بازار ایران راه یافت و در آن سالها که عطش خودروهای ارزان قیمت اسپرت در بازار ایران به شدت حس میشد توانست انتخابی مناسبی برای جوانان باشد.

هیوندای کوپه یکی از ارزان ترین خودروهای دو درب بازار ایران  است که در اوایل  سال ۲۰۰۷ به به بازار ایران راه یافت. هیوندای کوپه V6 با پیشرانه ۶ سیلندر در ۲ نمونه ۶ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک عرضه شد که در آن زمان قیمتی حدودا ۴۰ میلیون تومانی داشت اما امروز که این مقاله را مینویسیم نمونه های کارکرده آن در بازار آزاد چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند، در ادامه با Z4Car همراه باشید تا مزایا و نقاط قوت هیوندای کوپه رابه طور خلاصه برایتان شرح دهیم ....

طراحی و  ظاهر جذاب بدنه

red coupe 2008

هیوندای کوپه زمانی وارد بازار ایران شد که هیچ خودروی کوپه ی ارزان قیمتی در بازار وجود نداشت. این خودرو دقیقا در نقطه ی خالی بازار قرار گرفت و طراحی جذاب کوپه بسیار به دیده شدن آن کمک می  کرد. هیوندای کوپه یکی از خودروهایی بود که بیشتر مورد توجه  قشر جوان جامعه  قرار گرفت. این خودرو با رنگ های جذابی به بازار عرضه می شد که یکی از این رنگ ها قرمز بود و بیش تر هیوندای کوپه هایی که در خیابان دیده می شوند رنگ قرمز دارند. طراحی این خودرو بسیار زیباست و چراغ های جلو و عقب خیلی خوب طراحی شده اند. بدنه خودرو کشیدگی خاصی دارد و خطی که از گلگیر جلو تا گلگیر عقب کشیده شده به جذابیت خودرو کمک کرده اند. مهم ترین فاکتور برای دیده شدن خودرو طراحی آن است که می بینیم کوپه به خوبی از آن بهره برده است.

فضای کابین زیبا و اسپرت

فضای داخلی هیوندای کوپه

هیوندای کوپه یکی از خودروهایی است که به عنوان کوپه ی ۴ نفره در نظر گرفته می شود. درست است که فضای عقب هیوندای کوپه از لحاظ حجمی اصلا خوب نیست اما در قسمت جلو فضای خوبی ارائه می کند و با طراحی اسپرت خود طراحی جذاب بیرون خودرو را دنبال می کند. خروجی های هوا بسیار جذاب طراحی شده اند و در کنار صندلی ها حس و حال اسپرت و جذابی را به سرنشینان ارائه می دهند.

قیمت مناسب نسبت به رقبا

back coupe

همانطور که گفتیم هیوندای کوپه زمانی وارد بازار شد که کوپه های بازار اغلب آلمانی بودند ، بنز یا بی ام و بودند و قیمت بالایی داشتند. هیوندای کوپه در آغاز با قیمت مناسب حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی وارد بازار شد و این باعث می شد که کسانی که به دنبال خودرویی جذاب و ارزان قیمت  در بازار می گشتند اما چیزی پیدا نمی کردند به سراغ کوپه می رفتند. اما بعدها هم که هیوندای جنسیس کوپه وارد بازار شد حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون قیمت داشت و باز هم می توانستیم بگوییم  هیوندای کوپه با قیمتی نصف جنسیس قابل خریداری بود و عملکرد مناسبی نسبت به قیمتش داشت. پس می شود گفت یکی از دلایلی که باعث شد هیوندای کوپه به طور کامل از بازار حذف نشود قیمت مناسب آن بود زیرا  امکان پذیر بود با قیمتی مناسب یک خودروی جذاب و اسپرت خریداری کرد.

قابلیت تیونینگ و شخصی سازی کردن خودرو

coupe with body kit

یکی از ویژگی های مهمی که خودروهای اسپرت دارند این است که می توان با کوچکترین تغییرات یا شخصی سازی یک خودروی ساده را تبدیل به یک خودروی جذاب کرد. هیوندای کوپه هم از این قاعده مستثنی نیست. کافیست یک هیوندای کوپه داشته باشید که رنگ بدنه آن روشن است و  رنگ رینگ های آن را مشکی کنید. با یک اسپری رنگ مشکی هیوندای کوپه تبدیل به یک خودروی جذاب و دوست داشتنی تر  می شود. برای بدنه هیوندای کوپه کیت های مختلفی وجود دارد که در بازار قابل خریداری است و همان زمان که این خودرو وارد بازار شد از کشور های عربی وارد شد و بسیاری از علاقه مندان اقدام به نصب آن کردند و توانستند هیوندای کوپه را تبدیل به یک کوپه ی جذاب تر کنند، هر چند که هنوز جذابیت یک کوپه دیفرانسیل عقب را نداشت.

نتیجه گیری

white coupe

در کل باید گفت درست است که هیوندای کوپه ضعف هایی مثل مصرف سوخت بالا یا کمبود قطعات را دارد اما مناسب برای کسانی است که مایل هستند یک خودروی اسپرت با طراحی جذاب، پیشرانه ۶ سیلندر و صدای گوش نواز داشته باشند و البته خیلی هم هزینه زیادی نکنند. پس اگر خاص سوار هستنید قطعا هیوندای کوپه گزینه بهتری نسبت به سراتو کوپه با طراحی ساده اش است.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar