مزایای چری تیگو ۷

بروزرسانی در: یکشنبه 15 دی 98 ساعت 22:11
مزایای چری تیگو 7

در این مقاله از سایت Z4CAR به سراغ چری تیگو 7 رفته‌ایم و قصد داریم شما مخاطبین گرامی را با مزایای این خودرو آشنا کنیم. اگر شما هم جز کسانی هستید که می‌خواهید درباره مزایای Tiggo7 اطلاعات بیشتری به دست آوردید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تیگو ۷ شاسی‌بلندی لوکس و رده بالا از شرکت چری چین است. این خودرو نخستین بار به عنوان یک خودرو مفهومی در سال ۲۰۱۲، به معرض نمایش درآمد و از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار گرفت. چری تیگو ۷ پس از عرضه به بازار چین، وارد بازار برخی کشورها از جمله ایران گردید.
شرکت «چری ایران» که یکی از زیرمجموعه‌های مدیران خودرو محسوب می‌شود، عرضه کننده محصولات این برند در ایران است. در سال ۱۳۹۶ این شرکت چری تیگو ۷ اکسلنت که نسخه نیمه‌فول محسوب می‌شود را به بازار عرضه کرد و در آبان‌ماه سال بعد، نسخه IE چری تیگو ۷ را با امکانات و تجهیزات بیشتر و صد البته قیمت بالاتر به بازار داخلی عرضه کرد.
چری تیگو ۷ رقیبی سخت برای کراس‌اوورهای متوسط بازار جهانی محسوب می‌شود. این محصول با ارائه ویژگی‌های فنی جالب توجه در کنار قیمت منطقی توانست رقبای مشهور کره‌ای و ژاپنی خود را در بسیاری از بازارها از جمله ایران به چالش بکشد. در این مطلب به «بررسی مزایای چری تیگو ۷» خواهیم پرداخت و شما مخاطبین گرامی را با ویژگی‌های مثبت این شاسی بلند جذاب آشنا کنیم؛ در ادامه با تیم Z4CAR همراه باشید.

مزیت اول، پیشرانه پربازده

موتور توربوشارژ چری تیگو 7
پیشرانه در نظر گرفته شده برای چری تیگو ۷، یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با کد SQRE415 و ساخت AVL‌ اتریش است. این پیشرانه حداکثر ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند که توان خروجی قابل قبولی برای موتوری با این حجم محسوب می‌شود. در ابتدا این اعداد معمولی به نظر می‌رسند و توقع خاصی از توانایی‌های حرکتی تیگو ۷ ایجاد نمی‌کند، اما در این میان وزن نسبتا پایین Tiggo 7 به عامل ایجاد کننده تفاوت تبدیل می‌شود.
چری تیگو ۷ وزنی در حدود ۱۴۴۰ کیلوگرم دارد که کمتر از سایر رقبا در این سگمنت است. این مساله موجب می‌شود تا این خودرو نسبت قدرت به وزن مناسبی داشته باشد. از سوی دیگر به واسطه بهره‌مندی پیشرانه از سیستم توربوشارژر، ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی از دورهای پایین (۱۷۵۰ دور در دقیقه) در اختیار راننده خواهد بود.
گیربکس دوکلاچه تیگو ۷ مزیت فنی دیگری را برای این کراس‌اوور چینی فراهم می‌کند. این جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه با واکنش‌های سریع و به موقع خود، در کوتاه‌ترین زمان قدرت و گشتاور تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد تا چری تیگو ۷ بتواند طی زمانی در حدود ۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مزیت دوم، امکانات متنوع

امکانات چری تیگو 7
حدود دو دهه پیش خودروسازان کره‌ای با تمرکز بر خودروهای پرآپشن، توانستند بازار رقبای ژاپنی را تحت تاثیر خود قرار دهند. این رویه مدتی بعد توسط خودروسازان چینی و در رقابت با محصولات کره‌ای مجددا اجرا شد؛ از زمانی که خودروسازان چینی اقدام به عرضه محصولات لوکس کردند، این پروسه پیشرفت بیشتری داشته و گاهی اوقات خودروهای چینی را فراتر از محصولات کره‌ای قرار می‌دهد.
چری تیگو ۷ نیز مدتی را به عنوان پرچمدار چری سپری کرد و خودرویی لوکس محسوب می‌شود. با توجه به این پیش زمینه توقع داریم امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجهی در این خودرو مشاهده شود. تیگو ۷ در دو تیپ اکسلنت و IE‌ در بازار ایران موجود است که تیپ دوم از امکانات بیشتری برخوردار است.
از جمله امکانات موجود در تیپ IE می‌توان به مانیتور ۹ اینچی با قابلیت اتصال تلفن همراه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین پارک جلو و عقب، کروز کنترل، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، نشانگرهای دیجیتالی، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، صندلی برقی راننده به همراه گرمکن، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور فشار باد تایر و شش ایربگ اشاره کرد.

مزیت سوم، فضای داخلی لوکس و زیبا

فضای داخلی تیگو 7
چری تیگو ۷ خودرویی لوکس محسوب شده و به همین دلیل، دقت بسیاری در طراحی کابین آن به کار رفته است. نمای کلی کابین تیگو ۷ جذاب و شیک بوده و شرکت چری در ساخت آن از مواد باکیفیتی استفاده کرده است. حجم چرم و پلاستیک نرم به کار رفته در ساخت کابین قابل توجه است که می‌تواند مشتری را راضی نگه دارد.
رنگ‌بندی مناسب کابین نیز عامل دیگری برای لوکس جلوه دادن داشبورد خودروست. علاوه بر موارد قبل، قرارگیری آپشن‌های متنوع در قسمت‌های مختلف کابین، داشبوردی مدرن را برای چری تیگو ۷ پدید آورده است. به طور کلی پرواضح است که در طراحی کابین تیگو ۷ شرکت چری بر زیبایی و حس لوکس این خودرو متمرکز بوده است.

مزیت چهارم، تجربه خوب رانندگی

رانندگی با تیگو 7
نخستین موردی که پس از سوار شدن بر چری تیگو ۷ نظر شما را جلب می‌کند، سواری نرم آن است. با توجه به اینکه کراس‌اوورها به رانندگی سخت و خشک شهره هستند، چری تیگو ۷ با ارائه سیستم تعلیق بهینه شده سعی بر ایجاد تجربه متفاوتی از سواری دارد؛ علاوه بر آن کابین Tiggo 7 عایق‌بندی مناسبی دارد و اصوات مزاحم قادر نیستند به کابین وارد شوند. چنین مواردی تجربه قابل قبولی از حضور در تیگو ۷ را برای شما ایجاد خواهند کرد.
از سوی دیگر موتور و گیربکس فوق‌العاده چری تیگو ۷ برای راننده جذاب خواهند بود. شتاب صفر تا صد رسمی این خودرو حدود ۱۰ ثانیه است. با فشردن پدال گاز تیگو ۷، خودرو به سرعت شتاب گرفته و شما را سر وجد خواهد آورد. به علت طراحی خوب خودرو و سگمنتی که تیگو ۷ در آن قرار دارد، دید راننده به اطراف مطلوب ارزیابی شده و تسلط خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی چری تیگو ۷ نیز در حدود هفت لیتر در هر صد کیلومتر است که مصرف مناسبی محسوب شده و با توجه به قیمت خودرو، برای مشتری راضی کننده خواهد بود.

کلام آخر

چری تیگو ۷ یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای چینی حال حاضر بازار کشور است که در رنج قیمتی خود از چالاکی قابل قبول، امکانات بسیار متنوع، طراحی عامه‌پسند و فضای مناسبی برخوردار است. چنین مزایا و نقاط قوتی دست به دست هم داده‌اند تا ما بتوانیم ارزش خرید نسبتا بالایی را برای تیگو ۷ در نظر بگیریم.
با توجه به شرایط فروش بسیار متغییری که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، خرید نمونه صفر کیلومتر این خودرو می‌تواند برای یک خانواده چهار نفره انتخاب بسیار مناسبی باشد، اما در این رنج قیمتی می‌توانید به سراغ نمونه کارکرده شاسی بلندهای جمع و جوری همچون کیا اسپرتیج SL، هیوندای ix35 و نیسان جوک نیز بروید.
ناگفته نماند که چری تیگو ۷ نیز همچون تمامی خودروهای دیگر در کنار مزایای خود، از معایبی هم برخوردار است که بزودی در مقاله‌ای دیگر به آن‌ها خواهیم پرداخت. در آخر می‌توانید نظر خود را با ما و دیگر مخاطبین سایت Z4CAR به اشتراک بگذارید.

عکاس: آریا محسنی  نویسنده: سعید رنجبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "مزایای چری تیگو ۷"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
mahdi
مهمان
شما اسمشو چی می زارید ؟ بعد از ۸۰ روز چهار دیماه تیگو ۷ فاکتور شده هنوز تحویل ندادند همه مراحل هم طی شده فقط مونده تحویل خودرو . چون می خوان جریمه پرداخت نکنند . فقط موقع ثبت نام تا رو زمین واستون دولا می شن و چرب زبونی . پول و چک دادی دیگه نمی شناسنت. لیزینگ وفا کارمزد ۲۳ درصد حسابمون کرده الان دو قسط پرداخت کردم مخام تسویه کامل بکنم باید ۱۷۰ میلیون اضافه بدم . ۶۰۰ میلیون حساب ماست ولی ۷۷۰ میلیون باید واسه تسویه بدم . هنوز سه ماه نشده. بسیار پشیمانم که چرا… بیشتر
امیر
مهمان

یکی فقط به من بگه این موتور با این حجم وقتی ۴ نفر تو ماشین میشینن تو یه جاده کوهستانی چجوری میخواد راه بره

تو کفی گاری رو هم بندازی میره

کامیار
مهمان

به راحتی به لطف موتور توربو گیرباکس دو کلاچه و گشتاور نسبتا خوب

سجاد نجفی
مهمان

بجای این هیوندای i40 استیشن یا هیوندای اکسنت یا کیا کارنز ۲۰۰۹ واقعا ارزش خرید بالاتری دارن حتی نیسان تیانا دست دوم