مزایای کیا پیکانتو ۲۰۱۶-۲۰۱۷

شنبه 22 آذر 99 ساعت 01:46
مزایای کیا پیکانتو 2016-2017

پیکانتوی جدید، یکی از خودرو های کوچک ساخت کیا موتورز است که خیلی زود در بازار به موفقیت رسید. این خودرو توانست ضعف های نسل قبل را جبران کند و در بازار ایران هم خوب دیده شود. امروز در سایت Z4Car به بررسی مزایای کیا پیکانتو می پردازیم.

پیکانتو یکی از خودروهای کره ای کوچک بازار است که به عنوان یک خودروی شهری شناخته می شود. این خودرو رقیب مستقیم هیوندای  i10  و میتسوبیشی میراژ است. نسل جدید پیکانتو نسبت به نسل قبلی آن موفق تر عمل کرده است. تغییراتی که در طراحی و از همه مهم تر سیستم تعلیق آن ایجاد شده است باعث شده تا سواری این خودرو بسیار نرم تر شود. در نسل جدید طراحی خودرو تغییر بسیاری کرده است. جلو پنجره ی بزرگ تر و چراغ های جدید چهره زیبایی به این خودرو داده اند. بیشترین تغییرات در کابین صورت گرفته است به شکلی که باور نخواهید کرد که این نسل جدید پیکانتوی کوچک باشد! امروز در سایت Z4Car به بررسی مزایای کیا پیکانتوی جدید میپردازیم.

طراحی خیلی خوب

نسل قبلی کیا پیکانتو نیز طراحی خوبی داشت و نسبت به میتسوبیشی میراژ بسیار بهتر بود اما با هیوندا i10 پایاپای حرکت می کرد. در نسل جدید آن میبینیم با تغییراتی که در سپرها ، کمی در گلگیرها و چراغ ها انجام شده ، کیا پیکانتوی جدید یک پله بالاتر از هیوندای i10 قرار می گیرد و از لحاظ طراحی بسیار جذاب تر است. از آنجایی که قشر زیادی از خریداران این خودرو جوانان و البته خانم ها هستند ، باید گفت ظاهر این خودرو می تواند برگ برنده پیکانتو برای پیروزی در این میدان باشد.

سیستم تعلیق خوب

همانطور که گفتیم کیا پیکانتوی جدید تغییرات بسیاری در سیستم تعلیق داشته و اکنون دیگر با یک خودروی شهری نرم طرف هستیم‌. سیستم تعلیق پیکانتو بسیار خوب شده ، ضربات و دست اندازها را چندان نشان نمی دهد و نسبت به دو رقیب اصلی خود ، یعنی هیوندای i10  و میتسوبیشی میراژ عملکرد بهتری دارد. از آنجایی که قرار است این خودرو بیشتر در شهر مورد استفاده قرار گیرد ، این نقطه قوت پیکانتو بسیار موثر تر دیده می شود.

مصرف سوخت عالی

درست است که معمولا خودروها در این رنج مصرف سوخت خیلی خوبی دارند اما پیکانتو مصرف سوختی عالی دارد و به طور میانگین در صد کیلومتر ۵/۵ لیتر مصرف سوخت دارد که این مقدار در شهر کمتر نیز می شود. پس نتیجه میگیریم پیکانتو از لحاظ مصرف سوخت چیزی از رقبایش کم ندارد و یک خودروی کاملا کم مصرف و اقتصادی است.

کیفیت بالای قطعات

همیشه در بازار جهانی این مسئله مطرح است که هیوندای نسبت به کیا یک لول از لحاظ کیفیتی پایین تر است و کیا همیشه خودروی قابل اطمینان تری بوده است. از لحاظ کیفیتی ، کیا پیکانتو در رده ی بالایی قرار دارد و حتی از میتسوبیشی میراژ هم بالاتر قرار میگیرد چون میتسوبیشی میوراژ در پایین ترین رده ی قیمتی خودروهای میتسوبیشی قرار دارد و از این بابت از لحاظ کیفیت کمی ضعف دارد. اما پیکانتو شاید از لحاظ دوام به خوبی میتسوبیشی میراژ نباشد اما از لحاظ کیفیت به راحتی میتوان گفت پیکانتو بهترین در رده ی خود است.

ابعاد عالی و دید بسیار خوب راننده

یکی از مزیت هایی که یک خودروی شهری میتواند داشته باشد ، ابعاد مناسب آن است. کیا پیکانتو ابعاد بسیار مناسبی دارد و موجب میشود در ترددهای شهری به مشکل برنخورید. این خودرو به دلیل ابعادی که دارد به راحتی پارک می شود و البته به دلیل دید خوبی که دارد برای رانندگانی که تازه کار هستند بسیار مناسب است.

آپشن ها و کابین سرگرم کننده

در پیکانتوی جدید لیست کاملی از تجهیزات دیده می شوند. اولین نکته جدید کابین پیکانتو مانیتور آن است که بالای داشبورد قرار گرفته است و شما را از کار کردن با تعداد زیادی کلید بی نیاز می کند. خلاصه باید گفت در این رده قیمتی و کلاس مقام اول به پیکانتو می رسدو بعد آن هیوندای i10 و در جایگاه آخر میتسوبیشی میراژ قرار دارد.

ایمنی خوب

پیکانتو با داشتن ایربگ های راننده، سرنشین و پرده ای یک خودروی کاملا ایمن محسوب می شود. این خودرو در تست های رسمی ۴ ستاره ایمنی دریافت کرده است که هم رده با i10 اما یک پله بالاتر از میراژ قرار می گیرد.

نتیجه گیری

در انتها باید گفت کیا پیکانتو شاید قیمت بالایی داشته باشد و با آن مبلغ شاید بتوان خودروهای بهتری خرید. اما اگر در شهری مثل تهران زندگی میکنید ، یک خودروی کم مصرف با سیستم تعلیق نرم که کیفیت خوب و ابعاد مناسبی هم دارد می تواند خودروی بسیار مناسبی باشد.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar