مزایای سراتو آپشنال ۲۰۰۰

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 خرداد 99 ساعت 14:44
مزایای سراتو آپشنال 2000

کیا سراتو مونتاژ سایپا را میتوان با کیفیت ترین خودروی مونتاژی سایپا در سالهای اخیر دانست، اغلب کسانی که در این رنج قیمتی سراغ سراتو آپشنال میروند علاقه ای به خودروهای رنگارنگ چینی ندارند و ترجیح میدهند خودرویی سوار شوند که از نظر برند با اصل و نسب باشد!

کیا سراتو یکی از موفق ترین خودرو های سدان کوچک در بازار جهانی و البته بازار  خودرو ایران است. هر خودرویی علاوه بر نقاط ضعفی که دارد نقاط قوت و مزایایی  نیز دارد و سراتو مونتاژ سایپا هم از این قاعده مستثنا نیست. ویژگی های مثبتی که  باعث می شوند خودرو در نهایت بازار  فروش خوبی داشته باشد.. با Z4CAR همراه باشید تا با ۶ مورد از نقاط قوت و مزایای کیا سراتو آپشنال ۲ لیتری آشنا شوید.

شتاب و کشش خوب

روی کاغذ سراتو آپشنال ۲ لیتری  با ۱۴۷ اسب بخار در حد و اندازه های رقبایش نیرو تولید می کند. اما در عمل شتاب و کشش این خودرو کمی بهتر از رقبای رده بالاترش یعنی مزدا ۳ نیو و میتسوبیشی لنسر است. به طور کلی سراتو ۲ لیتری مونتاژ سایپا تقریبا شما را در هیچ سبقتی نا امیدتان نمیکند!

هماهنگی موتور و گیربکس

گیربکس یکی از اجزای سیستم انتقال قدرت خودرو است. یعنی نیروی تولید شده توسط موتور را به سمت دیفرانسیل و چرخ ها می برد. حال اگر این گیربکس وظیفه خود را به درستی انجام ندهد قدرت موتور از دست می رود. نمونه بارز آن خودرو های چینی که با قدرت بالا، شتاب خوبی ندارند. سراتو هماهنگی خوبی بین موتور و گیربکس دارد و این باعث کشش بسیار خوب ان خصوصا در سربالایی ها شده است. برای همین هم سایپا روی مدل های آپشنال پدل شیفتر گذاشته است تا لذت رانندگی را چند برابر کند.

طراحی

کیا سراتو یکی از عامه پسند ترین طراحی ها را در بین خودرو های بازار دارد. طراحی که به سختی می توان از آن ایراد گرفت. طراحی جلو خودرو با اینکه سال ها از آن می گذرد جذابیتش را از دست ندادهاست. نمای بغل و پشتی خودرو هم ساده و شکیل است. به شکلی طراحی شده است که نه می توان گفت مثل مزدا ۳ جوان پسند است، نه می توان گفت مثل لنسر مناسب سن بالا هاست. طراحی عامه پسند یعنی همین! البته این طراحی به همراه طرح های سورنتو، اپتیما و اسپورتیج برنده جوایز زیادی هم شده است که خود مهر تاییدی بر خوب بودن آن است..

بازار دست دوم خوب

می توان گفت یکی از دلایلی که با توجه به آن می توان عیار خودرو را سنجید وضعیت بازار آن است. خودرویی که به راحتی بین فروشندگان و خریداران می چرخد یعنی خودروی دردسر سازی نیست. سراتو در خرید و فروش مثل پژو و سمند است! به راحتی می توانید آن را بفروشید و افت قیمت کمی هم نسبت به رقبایش دارد. این مورد برای کسانی که یک خودرو را زیاد زیر پا نگه نمی دارند و زود خودرو خود را عوض می کنند تعین کننده خواهد بود.

فضا و طراحی کابین

در داخل این خودرو مانند بیرون آن طراحی جذابی را شاهد هستیم. طراحی که در کنار سادگی زیبا هم هست.  طراحی آن به شکلی است که به این زودی ها از مد  نمی افتد. می توان گفت طراحی داخل سراتو بین مزدا ۳ نیو و میتسوبیشی لنسر قرار می گیرد. نه به اسپرتی مزدا و نه به سادگی و بی آلایشی لنسر.

فضای داخلی خودرو به نسبت یک سدان کوچک خانوادگی خوب است. مخصوصا در قسمت عقب بعد از تجربه ناخوشایندی که در مزدا داشتم در سراتو لذت بردم. فضای پا و سر بسیار خوب است.. صندوق عقب هم بسیار جادار است و نشان می دهد خودرو کاملا مناسب خانواده ها است.

امکانات کافی، نه بیشتر

همان طورکه می دانید مدل آپشنال همان طور که از نامش بر می آید آپشن های بیشتری نسبت به مدل معمولی دارد. صندلی های چرمی، مانیتور ۷ اینچی با GPS، سیستم استارت - استاپ و کیلس استارتر، سانروف . همچنین پدل شیفتر های جذاب که در پشت فرمان دیده می شوند از امکانات این خودرو هستند. این امکانات در کل پایه هستند اما در این رنج قیمت می توان آن ها را مناسب و کافی دانست.

سخن نهایی 

سراتو آپشنال شاید ترمز های خوبی نداشته باشد و کیفیتش در حد بقیه رقبا نباشد، اما شتاب و خدمات پس از فروش بهتر می توانند عاملی تعین کننده در خرید آن باشند. از طرفی این خودرو از رقبایش نیز ارزان تر است و همین باعث میشود خریداران زیادی در این رنج قیمتی که پر از چینی های پر زرق و برق است به سوی سراتو سایپا جذب شوند. در کل باید گفت اگر مزدا ۳ را یک جوان ۲۰ ساله پر جنب و جوش و پر سر و صدا بدانیم و لنسر را یک فرد ۳۰ ساله آرام و متین، سراتو دقیقا در میان این دو قرار دارد. شاید قیافه اش بیشتر به کلاس کاری آقای آرام به نظر بیاید اما اگر نیاز باشد پا به پای جوان ۲۰ ساله گاز می دهد!

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar