معایب تویوتا کرولا

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 آبان 01 ساعت 00:39
معایب تویوتا کرولا

تویوتا کرولا یک سدان خانوادگی کوچک در سگمنت C می باشد که تا به امروز ۱۲ نسل از آن تولید شده است و در این مقاله قصد داریم در رابطه با معایب نسل یازدهم تویوتا کرولا که در مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در ایران موجود هستند صحبت کنیم.

اگر کمی بخواهیم در رابطه با یازدهین نسل تویوتا کرولا صحبت کنیم این خودرو با سه قیافه متفاوت در بازارهای مختلف عرضه شده است که یک نسخه مخصوص بازار ژاپن است که در کشورهای دیگر نظیر هونگ کونگ و نیوزلند نیز عرضه شده است، یک نسخه مخصوص بازار آمریکای شمالی است و یک نسخه هم مخصوص بازارهای بین المللی دیگر است که کرولای وارد شده به ایران از همین نسخه سومی می باشد که تصاویر هر سه نسخه از کرولا در زیر مشاهده میکنید:

تویوتا کرولا در یازدهمین نسل خود در مدلهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در بازارهای جهانی موجود است اما در بازار ایران در مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و تعداد انگشت شماری مدلهای ۲۰۱۷ موجود می باشد. این خودرو در بازاهای جهانی با پیشرانه های متعدد بنزینی و دیزلی و گیربکسهای مختلفی عرضه شده است از جمله : پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو، ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی، ۱.۳ لیتری، ۱.۶ لیتری، ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری که در ایران قوی‌ترین نسخه آن یعنی ۲ لیتری بنزینی را شاهد هستیم که قادر به تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور است که با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک غیر تیپ‌ترونیک کوپل شده است، البته برخی مدلهای ۲۰۱۶ تیپ‌ترونیک دارند.  امروز قصد داریم به برخی از معایب پرفروش ترین خودروی جهان البته در ایران بپردازیم! 

۱- قیمت غیر منطقی در ایران

نمای عقب کرولا

تویوتا کرولا در دنیا یک خودروی کاملا اقتصادی می باشد و در کشورهای زیادی به دلیل دوام و کیفیت بالای قطعات آن به عنوان تاکسی استفاده میشود، اما در ایران با توجه به قیمتهایی که برای این خودرو اعلام میشود به جای خودروی اقتصادی باید از خودرویی لوکس یاد کنیم! تویوتا کرولا که به دلیل دوام بالای قطعات به کم هزینه بودن و کم استهلاک بودن معروف است، از نظر امکانات رفاهی و بعضا ایمنی تعریفی ندارد و در آبان ماه ۱۴۰۱ در مدلهای فول ۲۰۱۶ قیمتی در حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد! این درحالی است که قیمت نسخه‌های صفر کیلومتر اتوماتیک ۲ لیتری کرولا در بازارهای جهانی در مدل ۲۰۲۲ که فوق العاده جذاب است و نسل جدید کرولا محسوب میشود حدود ۲۲ هزار دلار قیمت دارد. خودتان حساب و کتاب کنید متوجه میشوید قیمت این خودرو در بازار ایران تا چه اندازه بیشتر از رقبایش حباب دارد.

۲- خودروی میلیاردی با ۲ ایربگ!

کرولا با 2 ایربگ

یکی از فاکتورهایی که برای اکثر خریداران خصوصا قشری که توانایی خرید خودروهای گرانتر را دارند مهم می باشد بحث امنیت خودرو است اما متاسفانه کرولاهای وارد شده به ایران در نسخه های فول نیز از ۲ایربگ بهره میبرند و نسبت به نسخه‌هایی که در برخی از کشورها با ۸ ایربگ عرضه میشوند امنیت به مراتب کمتری دارند خصوصا برای سرنشینان عقب خودرو که عملا در ردیف عقب شاهد هیچگونه ایربگی نیستیم. در این رده قیمتی به قطعیت میتوان گفت هیچ خودروی جدیدی وجود ندارد که کمتر از ۴ ایربگ داشته باشد!

۳- صندلیها در حد خودروی ۵۰۰ میلیونی

صندلی های ناراحت کرولا

وقتی همچین مبالغی برای خودرویی هزینه میکنیم توقع داریم وقتی یک مسافرت چند ساعته میرویم حداقل کمی آسایش و راحتی نیز داشته باشیم اما صندلی های کرولا طوری طراحی شده است که درخور کلمه اقتصادی باشد چرا که این صندلی‌ها صرفا برای مسافت های کوتاه شهری به درد میخورد و اصلا مناسب سفرهای طولانی مدت نیستند.

۴- امکانات رفاهی کم در این رده قیمتی

ردیف عقب کرولا

یکی دیگر از نقاط ضعف تویوتا کرولا در این رده قیمتی امکانات رفاهی نسبتا کم آن است که مثلا صندلیهای راننده به صورت دستی قابل تنظیم هستند یا سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در نسخه XLI وجود ندارد و در GLI هم که وجود دارد به  صورت تکی قابل تنظیم هست و به اصطلاح دوال نیست. صندلی ها پارچه ای هستند یا حتی یک سنسور باران ساده نیز در این خودرو وجود ندارد و اینها تازه بخشی از فقدان امکانات رفاهی کرولا می باشد. در این رده قیمتی سراتو ۲۰۱۷ آپشنهای ایمنی و رفاهی متعددی را در اختیار شما قرار میدهد!

۵- گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک غیر تیپ‌ترونیک

در بخش گیربکس هم اقتصادی بودن کرولا بیشتر از پیش نمایان میشود چرا که با پرداخت مبلغی بیش از یک میلیارد تومان، خودرویی با گیربکس ۴ سرعته دریافت خواهید کرد! خودروهای با قیمت نصف کرولا و حتی چینی ها و تمامی هم رده های قیمتی کرولا از گیربکس به مراتب به روز‌تری نسبت به کرولا بهره میبرند.

نمای جلو کرولا

در کنار معایبی که از تویوتا کرولا عنوان شد مزایا و نقاط قوت زیادی نیز در همین رده قیمتی نسبت به رقبای خود دارد که از جمله آنها میتوان به سواری نرم، استهلاک پایین، دوام بالای قطعات و کابین جادار اشاره کرد که در مقاله دیگر  به بررسی آنها خواهیم پرداخت و در این مقاله صرفا به بررسی اجمالی ۵ مورد از معایب تویوتا کرولا با توجه به رقبا و قیمتی که در ایران دارد پرداختیم و از شما میخواهیم اگر مورد دیگری از معایب کرولا سراغ دارید یا تجربه رانندگی با این ماشین را دارید در کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

9 دیدگاه ها برای "معایب تویوتا کرولا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فرامرز
مهمان
جناب نویسنده بازار ایران که بسته ست هیچی ولی تشریف ببرید بازارهای آزاد جهانی ببینید همون کره ای های بزک شده بعد از دو سال استفاده چقدر افت قیمت دارن تویوتا حالا هرمدلی میخواد باشه فرقی نداره چقدر افت قیمت داره؟ شما فکر کردین کرولا الکی پرفروش‌ترین خودروی جهانه؟ تمام محصولات چینی توی بازار ایران که بعضا قیمتی فراتر از دو میلیارد داره توی بازار جهانی زیر ۲۰ هزار دلاره بعد انتظار داری کرولای ژاپنی کمتر از این باشه؟ حالا اینکه دوستان سفارش دهنده از آپشن ها دزدی میکنن تقصیر تویوتا کرولا نیست آقای نویسنده بهتره واسه مقاله ی به… بیشتر
حسین
مهمان

جناب نویسنده یا کارشناس مربوطه، این مدل تویوتا هرچه قدر هم عیب داشته باشد از ماشین های ساخت داخل هزار برابر، از ماشین های کره ای دو برابر، چینی صدبرابر بهتر هست. بیخودی تو سر خودرو نزنید. بنده یه کرولا ۲۰۱۶، رانندگی باهاش لذت بخش هست. بنده با توجه به اینکه بیماری قلبی دارم، با این ماشین خیلی خیلی خیلی راحت هستم تا ماشین های ساخت داخل. بنده با این قلب مریضم ۱۲ ساعت رانندگی کردم با این خودرو خیلی هم عالی بود. اصلا خستگی رانندگی حس نکردم.

محمد
مهمان

Esp ندارد البته نسخه های ایرانیش که تو ترکیه مونتاژ شده

Ali
مهمان

اتفاقا مسافرت با کرولا خیلی لذت بخش و راحت هست، ما ۱۰ ساعت رانندگی یک سره داشتیم و اصلا احساس خستگی نکردیم اونم با یه بچه ۵ ساله

milad
مهمان

تو این قیمت سراتو ۲۰۱۸ با رادار و کلی اپشن دیگه لذت بخشه خدایی