معایب هیوندای اکسنت

بروزرسانی در: جمعه 21 آذر 99 ساعت 23:12
معایب هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت، سدان کوچک کره ای که این روز ها در کرمان موتور تولید می شود. امروز به بررسی معایب هیوندای اکسنت می پردازیم.

هیوندای اکسنت یکی از خودروهایی است که نسل قدیم آن در بازار ایران با نام ورنا محبوبیت زیادی در بازار به دست آورده بود و به خودروی کم دردسر، کم استهلاک و کم مصرف شناخته می شد. این خودرو که در حال حاضر اکسنت نام دارد در اوایل حضورش در بازار ایران وارداتی بود اما بعد ها در کرمان موتور مونتاژ گردید. امروز در Z4Car به معایب هیوندای اکسنت را بررسی می کنیم.

شتاب و کشش ضعیف

accent front

این خودرو در بازار جهانی قیمتی حدود ۱۴-۱۵ هزار دلار دارد و این عدد به عنوان یک خودروی رده پایین در نظر گرفته می شود برای همین موتور قدرتمندی روی آن نصب نشده اما در بازار ایران  قیمت بالایی دارد و انتظار ما از خودرویی با این قیمت یک خودروی با پرفورمنس نسبتا خوب است.  اما اکسنت با موتور ۱.۶ لیتری و ۱۲۰ اسب بخار قدرت خیلی تند و تیز نیست و اگر از کولر استفاده کنید در سربالایی های بالاشهر تهران به مشکل بر می خورید! از آنجایی که این خودرو از لحاظ قیمتی به مزدا ۳ و سراتو ۲۰۰۰ آپشنال نزدیک شده باید گفت این خودرو از نظر توان حرکتی در مقابل رقبایش حرفی برای گفتن ندارد و بیش تر مناسب جاده های کفی و رانندگی آرام است.

فضای کم کابین

accent interior

این خودرو، یک سدان کامپکت محسوب می شود اما فضای عقب این خودرو اندازه ی یک سدان نیست و بیش تر اندازه ی هاچبکی مثل هیوندای آی ۲۰ دیده می شود. اگر قد بلند تر از ۱۸۰ سانتی متر داشته باشید در صندلی عقب اکسنت دچار مشکلاتی خواهید شد. در مقابل مزدا ۳ نیو هم همین مشکل را دارد و فضای سر مناسبی ارائه نمی کند(فضای طولی مناسب است) اما سراتو کابین جاداری دارد و هم از لحاظ فضای سر و هم فضای طولی مناسب تر از دو خودروی دیگر است.

سواری خشک و صندلیهای ناراحت

accent back

به یکی از نقاط ضعف اصلی اکسنت می رسیم. همانطور که گفتیم این خودرو یک خودروی پایین رده و ارزان قیمت است و ما انتظار سواری های لاکچری و نرم از آن نداریم! اما به دلایلی این خودرو سواری نرم و راحتی ندارد که قسمتی از این ایراد به سیستم تعلیق برمی گردد. علاوه بر سیستم تعلیق، صندلی های این خودرو هم آنچنان راحت نیستند که باز هم این به سیاست قیمت گذاری خودرو برمی گردد. این تکان ها بیشتر در صندلی عقب دیده و حس می شوند و در کنار کم بودن فضای عقب این موضوع می تواند برای سرنشینان عقب خیلی آزار دهنده باشد و در نهایت سواری اکسنت اصلا راحت و دلنشین نباشد؛ در مقابل باید بگوییم خودرویی مثل سراتو ۲۰۰۰ آپشنال سواری راحت تر و بهتری را ارائه می دهد و قطعا میتواند گزینه ی بهتری در این قسمت نسبت به هیوندای اکسنت باشد.

نتیجه گیری

 هیوندای اکسنت یک خودروی سدان داخل شهری است. خودرویی که اگر خیلی اهل شتاب نباشید ضعف فنی آن انچنان به چشم نمی آید و می توان با آن کنار آمد. اگر بخواهید در شهر از آن  استفاده بکنید ابعاد مناسبی دارد با اینکه هاچبک نیست اما به واسطه ابعاد مناسب در شهر موفق خواهد بود و در کنار آن مصرف سوخت مناسبی بین ۵ تا ۶ لیتر در سیکل ترکیبی مصرف می کند امتیاز خوبی برای یک خودروی شهری کسب می کند. آپشنهای اکسنت هم نسبتا مناسب هستند  ولی باید گفت که قیمت گذاری این ماشین درست انجام نشده و این باعث می شود که این خودرو با خودرو های رده بالاتر قیاس شود.  ولی اگر اکسنت را به عنوان یک خودروی ۱۴-۱۵ هزار دلاری نظر بگیریم خودروی بسیار خوبی است.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "معایب هیوندای اکسنت"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
بهمن
مهمان

استاد بجای این همه طول و تفسیر ، یه کلمه می نوشتی «اینجانب دانیال جهاندار ، از خودروی هیوندای اکسنت نفرت داشته و بیزارم»، سنگین تر بودش ؛ والا به نظرم روتون نشون واِلا کم مونده بود بنویسی پراید از هیوندای اکسنت بسیار کیفیت فنی و استحکام بدنۀ بهتری دارد

جکی و جیل
مهمان

خوب نیستش