لیست قیمت خودروهای داخلی و مونتاژ امروز سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰

بروزرسانی در: سه شنبه 25 آبان 00 ساعت 11:15
لیست قیمت خودروهای داخلی و مونتاژ امروز سه شنبه 25 آبان 1400

جدیدترین لیست قیمت خودروهای داخلی و مونتاژ در بازار امروز سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ منتشر شد.

در حالی افزایش قیمت خودروهای داخلی به دستور رئیس‌جمهور فعلا متوقف شده که از بازار خبر می‌رسد منحنی قیمت پس از اعلام رسمی افزایش قیمت خودروها، ابتدا صعود کرده و در ادامه با کاهش قیمت همراه شده است.

طبق اخبار رسیده از بازار، پس از آنکه خودروسازان خبر از افزایش قیمت محصولات خود دادند، بازار به این اتفاق واکنش نشان داد و قیمت افزایش یافت. طبق گزارش میدانی میانگین قیمت خودروهای صفر کیلومتر (وارداتی و داخلی) در دو روز ابتدایی هفته جاری، به‌طور میانگین یک درصد نسبت به دو روز نخست هفته گذشته بالا رفته است به عنوان نمونه خودروی پارس TU5 حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده حال آنکه قیمت رانا پلاس هفت میلیون تومان کاهش یافت.

هرچند افزایش قیمت به دستور رئیس‌جمهور فعلا متوقف شده، با این حال این موضوع نتوانست قیمت‌ها را به حالت قبل‌ (پیش از اعلام قیمت‌های جدید) برگرداند. البته این موضوع با رشد نرخ ارز نیز همزمانی پیدا کرده بود.

قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد

علاوه‌بر افزایش قیمت خودرو، بحث حذف قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو به میان آمده است. به نقل از تسنیم، با پیگیری‌های سهامداران و سازمان بورس نخستین گام برای حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو و مداخلات مخل بازار برداشته شد و طبق مصوبه ۲۸ مهر شورای هماهنگی سران قوا، قیمت‌گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شد. این در حالی است که پیگیری‌ها برای اصلاح مداخلات دولت در سایر صنایع با قوت ادامه دارد و این اقدامات متضمن استمرار سودسازی صنایع و رشد پایدار بازار در سالیان متمادی خواهد بود.

قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو از آن دست مسائلی است که حاشیه‌های بسیاری را به وجود آورد، کارشناسان معتقدند قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور مناسب نیست چراکه قیمت‌گذاری دستوری شفافیت را از بین می‌برد و از سوی دیگر افزایش رانت در بازار را به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که قیمت‌گذاری دستوری خودرو ضررهای بسیاری را به صنعت خودروسازی تحمیل کرده است، به گفته این کارشناسان قیمت‌گذاری دستوری خودرو نه ‌تنها افزایش رفاه عموم مردم را به دنبال نداشته، بلکه درنهایت منجر به این شده است که خودرو در بازار آزاد بسیار بالاتر از نرخ‌های تعیین‌شده به مردم فروخته شود.

بنابراین اگر آزادسازی قیمت خودرو همراه با افزایش تولید باشد هم به نفع مصرف‌کننده و هم بازار خواهد بود. عباس اسپید، کارشناس بازارسرمایه، در گفت‌وگویی با بیان این مطلب در خصوص حذف قیمت‌گذاری دستوری گفته است: «قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو نه تنها موجب افزایش رفاه مردم نشده بلکه با آسیب به بنیان تولید، زیان سهامداران شرکت‌های تولیدکننده خودرو را در برداشته است.»

حال زاوه در پاسخ به این پرسش که پس از حذف قیمت‌گذاری دستوری در بخش خودرو باید در انتظار چه چیزی باشیم، گفت: زمانی ممکن است قیمت‌گذاری حذف شود به گونه‌ای که قیمت را حذف و قیمت دیگری را برای ۶ ماه در نظر بگیریم. این روش هیچ مشکلی را از صنعت و بازار خودرو حل نخواهد کرد اما اگر قیمت‌ها شناور باشد قطعا تاثیرات مثبتی را در بازار خواهد داشت.

وی افزود: البته باید بدانیم با شناور شدن قیمت‌ها ما شاهد ارزانی نخواهیم بود چراکه قیمت‌ها متاثر از سیاست‌های پولی افزایش پیدا می‌کند اما می‌تواند امیدوار بود که با حذف قیمت‌گذاری دستوری بخشی از سرمایه سوداگرانه از بازار خارج شود و بازار روند منطقی‌تری را در پیش بگیرد، اما همانطور که اشاره کردم نمی‌توان انتظار ارزانی داشت.

قیمت روز خودرو

 

خودرو مدل قیمت (تومان)
پراید ۱۳۱ ۱۳۹۹ ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۱۳۹۹ ۱۶۹،۰۰۰،۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۴۰۰ ۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۱۴۰۰ ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا۲ ۱۴۰۰ ۱۷۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک معمولی ۱۴۰۰ ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک اتوماتیک ۱۴۰۰ ۲۶۶،۰۰۰،۰۰۰
کوییک R (سفید - مشکی) ۱۴۰۰ ۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۱۷۸.۰۰۰.۰۰۰
وانت نیسان بنزینی ۱۴۰۰ ۲۶۷،۰۰۰،۰۰۰
وانت نیسان دوگانه سوز ۱۴۰۰ ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت آریسان ۱۳۹۹ ۱۹۶،۰۰۰،۰۰۰
پارس سال ۱۴۰۰ ۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پارس دوگانه سوز ۱۴۰۰ ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰
پارس TU5 (سفید) ۱۴۰۰ ۳۲۹.۰۰۰.۰۰۰
پارس TU5 (نقره ای) ۱۴۰۰ ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX ۱۴۰۰ ۲۴۹.۰۰۰.۰۰۰
سمند EF7 ۱۴۰۰ ۲۷۵،۰۰۰،۰۰۰
سمند دوگانه سوز EF7 ۱۴۰۰ ۲۹۹،۰۰۰،۰۰۰
۴۰۵ SLX ۱۴۰۰ ۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ (سفید) ۱۴۰۰ ۲۵۹.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۵ ۱۳۹۹ ۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۶ صندوقدار ۱۴۰۰ ۳۱۴.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۷ دستی (سقف فلز + فرمان برقی) ۱۴۰۰ ۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۷ دستی (پانوراما) ۱۴۰۰ ۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا معمولی + کروز ۱۴۰۰ ۳۴۰،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۱۴۰۰ ۳۸۹،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس توربو ۱۴۰۰ ۴۳۷.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۳۹۹ ۴۴۷،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۴۰۰ ۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰
هایما S7 پلاس (سفید) ۱۴۰۰ ۸۱۰،۰۰۰،۰۰۰
هایما S7 پلاس (مشکی) ۱۴۰۰ ۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰
جک S3 ۱۴۰۰ ۵۳۴.۰۰۰.۰۰۰
جک S5 (سفید) ۱۴۰۰ ۷۵۵.۰۰۰.۰۰۰
کارا تک کابین ۱۴۰۰ ۲۶۸،۰۰۰،۰۰۰
کارا دوکابین ۱۴۰۰ ۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰
فیدلیتی ۵ نفره ۱۴۰۰ ۱.۰۱۰.۰۰۰.۰۰۰
فیدلیتی ۷ نفره ۱۴۰۰ ۱،۰۵۰،۰۰۰،۰۰۰
جک T8 ۱۴۰۰ ۹۴۵.۰۰۰.۰۰۰

 

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "لیست قیمت خودروهای داخلی و مونتاژ امروز سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

لطفاً قیمت های سمند سورن پلاس هم بزنید