آئودی هم به جمع متخلفان خودروهای دیزلی پیوست

بروزرسانی در: یکشنبه 30 دی 97 ساعت 11:47
آئودی هم به جمع متخلفان خودروهای دیزلی پیوست

اخیراً دادگاهی در دیترویت ایالات متحده امریکا تشکیل شده که چهار نفر از مدیران کمپانی آئودی را در پرونده رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن دخیل و متهم دانسته و معرفی کرده است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد چون که پس از آزمایش‌های انجام گرفته معلوم شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این کمپانی در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن بعد از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این کمپانی ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

این رسوایی که موسوم به رسوایی «دیزل گیت» بود، خیلی از خودروسازان بزرگ آلمان اعم از فولکس واگن و تمامی زیرمجموعه‌هایش اعم از آئودی و پورشه را زیر سؤال برد و باعث شد بازرسان ویژه بیشتر از پیش بر روی عملکرد کمپانی آئودی تمرکز کنند و با انجام تحقیقات و جمع آوری شواهد لازم، این خودروساز آلمانی را جریمه کنند.

اکنون دادگاهی در شهر دیترویت ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که چهار نفر از مدیران و مقامات ارشد کمپانی آئودی هم در این رسوایی دخیل بوده و در پنهان کاری در میزان درست انتشار آلاینده‌ها توسط خودروهای فولکس واگن دست داشته‌اند.

این مساله می‌تواند شرکت تولیدکننده خودروهای لوکس آئودی را با مشکلات حقوقی و چالش‌های عمیق و جدی در ایالات متحده آمریکا مواجه سازد و نام و آوازه این خودروساز محبوب آلمانی را به شدت به مخاطره بیاندازد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar