رونمایی میکرولینو از ماشین شهری بسیار کوچک

بروزرسانی در: سه شنبه 19 اسفند 99 ساعت 11:11
رونمایی میکرولینو از ماشین شهری بسیار کوچک

میکرولینو، خودروساز کوچک سوئیسی از ماشینی الکتریکی رونمایی کرده که می‌گوید راه حل ایده‌آل برای سفرهای شهری است.

تحقیقات میکرولینو نشان داده که بیش از ۹۵ درصد استفاده از ماشین‌ با یک یا دو نفر سرنشین و در مسافتی کمتر از ۳۵ کیلومتر انجام می‌شود. به این ترتیب ماشین‌های معمولی برای اکثر سفرهای شهری زیادی بزرگ است.

اما میکرولینو به اندازه کافی برای سفرهای شهری جا و قدرت دارد. ماشین با الهام از خودرویی ایتالیایی به نام ایزتا (Isetta) طراحی شده که در دهه پنجاه میلادی ساخته می‌شد. میکرولینو تنها یک در دارد که از جلو باز می‌شود و برای دو نفر جا دارد.

 

میکرولینو، خودروساز کوچک سوییسی از ماشینی الکتریکی رونمایی کرده که می‌گوید راه حل ایده‌آل برای سفرهای شهری است.

 

حداکثر سرعت میکرولینو ۹۰ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند با هر بار شارژ بسته به مدل‌های مختلف بین ۱۲۵ تا ۲۰۰ کیلومتر حرکت کند. اتاق ماشین بسیار ساده است. در کنار فرمان و نمایشگر سرعت و میزان شارژ باتری، یک میله قرار داده شده تا راننده تلفن همراه خود را قرار دهد و از تلفن به عنوان راه‌یاب ماهواره‌ای و سیستم صوتی استفاده کند.

پروژه ساخت این ماشین کوچک از سال ۲۰۱۵ شروع شد. اولین مدل آزمایشی در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، اما مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری ساخت ماشین را عقب انداخت. میکرولینو می‌گوید الآن این مشکلات را پشت سر گذاشته و تولید از پاییز آینده و با قیمت پایه ۱۲ هزار یورو (حدود ۱۴ هزار دلار) آغاز می‌شود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar