شکسته شدن رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت توسط کونیگزگ رگرا

یکشنبه 28 خرداد 02 ساعت 09:54
شکسته شدن رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت توسط کونیگزگ رگرا

کونیگزگ رگرا با ثبت شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت در ۲۸.۸ ثانیه، رکورد قبلی ۲۹.۹ ثانیه متعلق به ریمک نورا را خیلی زود شکست.

هرچند کونیگزگ رگرا در سال ۲۰۱۵ معرفی شده اما این مانع رکوردشکنی هایپرکار سوئدی‌ها نشده است. این خودرو آزمایش صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت را ظرف ۲۸.۸۱ ثانیه انجام داده تا رکورد ریمک نورا که ماه گذشته با ۲۹.۹۴ ثانیه ثبت شد را بشکند. پیش از رکورد زنی ریمک، سریع‌ترین خودروی جهان در شتاب صفر-۴۰۰-صفر، کونیگزگ آگرا RS با ۳۳.۲۹ ثانیه بود و حالا شرکت سوئدی خیلی زود رکورد را از رقیب کروات پس گرفته است.

ازآنجایی‌که تمام ۸۰ دستگاه رگرا بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به خریداران تحویل داده شدند، این سؤال مطرح می‌شود که چرا بازپس‌گیری رکورد آگرا RS با خودرویی انجام شده که مدت‌ها است از روی خط تولید کنار رفته است؟ کونیگزگ در پاسخ به این سؤال خیلی راحت می‌گوید «چون می‌تواند!». به گفتهٔ این شرکت سوئدی، با اینکه رگرا ۱۰ سال پیش مهندسی شده، هنوز پادشاهی است که بر عرصهٔ فوق‌العاده رقابتی امروز سلطنت می‌کند و به همین دلیل شرکت تصمیم گرفته رکورد ریمک را با این خودرو بشکند.

در این تلاش جدید، رگرا رکورد قبلی ۲۱.۴۹ ثانیه‌ای خود که در سال ۲۰۱۹ ثبت شد را ۲.۶۸ ثانیه بهبود داده است. این تفاوت به خاطر استفاده از لاستیک‌های جدید میشلن Cup2R و سطح صاف‌تر مسیر بوده است. این رکوردشکنی در مسیر مستقیم ۳۲۷۴ متری در فرودگاهی در غرب استکهلم انجام گرفته و داده‌ها رسماً توسط Racelogic تأیید شده‌اند که به شرح زیر است:

صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت: ۲۸.۸۱ ثانیه

صفر-۴۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲۰.۶۸ ثانیه

۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت: ۸.۱۳ ثانیه

قوای محرکهٔ کونیگزگ رگرا از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این نیرو توسط گیربکس تک سرعتهٔ منحصربه‌فرد کونیگزگ به چرخ‌ها منتقل می‌شود. کریستین فون کونیگزگ دراین‌باره می‌گوید:

این رکورد خاص برای کونیگزگ معانی زیادی دارد. اینکه رگرا هنوز هم می‌تواند پس از این همه مدت جهان خودرو را شگفت‌زده کند، نه‌تنها نشان‌دهندهٔ طراحی بدون زمان آن است بلکه نشان می‌دهد که تکنولوژی و مهندسی آن‌هم بسیار جلوتر از زمان بوده است. این باعث افتخار من است و با تحویل یسکو به خریداران بی‌صبرانه منتظر نشان دادن چیزهایی هستیم که در آینده رخ می‌دهد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar