آریا، نماینده جدید نیسان در میدان الکتریکی ها

پنج شنبه 26 تیر 99 ساعت 18:32
آریا، نماینده جدید نیسان در میدان الکتریکی ها

 بالاخره وقت آن بود که نیسان دست از سر مدل لیف بردارد و در بازار الکتریکی ها خودی نشان دهد. یک کراس اور تمام الکتریکی که قرار است مستقیما با رقبای  هم کلاس خودش مثل تسلا مدل   Yرقابت کند. به گفته ی مدیرعامل شرکت نیسان این اولین باری نیست که از اسمهایی که ریشه ی ایرانی دارد استفاده می کنند به عنوان مثال ما قبلا نیسان قشقایی را داشتیم یا رنو به عنوان شریک تجاری نیسان از اسم قاجار استفاده کرده بود و این بار نیسان آریا الکتریکی را شاهد هستیم.

ariya

با اینکه مدل لیف یک مدل موفق به شمار می آید اما این بار ما با یک کراس اور تمام الکتریکی سر و کار داریم که از لحاظ رده ی قیمتی نیز بالاتر از لیف قرار می گیرد و از لحاظ ابعاد هم یک سرو گردن بزرگ تر از لیف به نظر می آید. این خودرو از طراحی به روز و مدرنی بهره می برد، همان چیزی که از یک خودروی پیشرو در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم.

ariya back

این خودرو قرار است اول در بازار ژاپن به فروش برسد و بعد ها به بازار آمریکا و کانادا هم راه پیدا کند. این خودرو دو مدل دارد: مدل تک موتور که تک دیفرانسیل جلو است، ۲۱۵ اسب بخار قدرت دارد و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور را به چرخ های جلو می رساند و مدل خیلی قوی تر دو موتوره  که یک موتور برای چرخ های جلو و یک موتور برای چرخ های عقب دارد و ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند و می تواند در ۷ ثانیه از صفر به صد برسد، عددی که برای این ابعاد کاملا معقول به نظر می رسد و کاملا مشخص است که دوره ی کند بودن الکتریکی ها تمام شده است! مدل ضعیف تر، یک باتری ۶۵ کیلوواتی دارد و مدل بزرگتر یک باتری ۹۰ کیلوواتی که می تواند تا ۴۸۳ کیلومتر همراه آریا باشد.

ariya interior

به نظر می آید این خودرو قیمتی حدود ۴۰ هزار  دلار دارد که از رقیب اصلی اش یعنی تسلا مدل Yحدود ۷ هزار  دلار ارزان تر است. باید دید که این خودروی جذاب چقدر می تواند در بازار ژاپن موفق باشد و همان موفقیت را با خود به غرب کره خاکی  ببرد.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar