آغاز فروش اولین خودروی تمام الکتریکی آئودی با قیمت پایه ۷۱ هزار پوندی + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 24 بهمن 97 ساعت 18:18
آغاز فروش اولین خودروی تمام الکتریکی آئودی با قیمت پایه 71 هزار پوندی + تصاویر

فروش شاسی بلند تمام الکتریکی جدید آئودی با نام e-tron چند روزی است که در بریتانیا آغاز شده و تحویل نخستین نمونه‌ها قرار است از ابتدای ماه آوریل شروع شود.

قیمت آن از با احتساب یارانه ۳۵۰۰ پوندی از ۷۱ هزار پوند شروع می‌شود، البته قیمت مدل ویژه لانچ ادیشن از ۸۲ هزار پوند آغاز می‌گردد.

این مدل که خیلی‌ها مدت‌هاست منتظرش بودند نخستین خودروی تمام الکتریکی آئودی محسوب می‌شود، البته آئودی مدت‌هاست که از تکنولوژی هیبریدی روی خودروهای خود استفاده می‌کند. نسخه‌های با نشان e-tron مدل‌های Q7 و A3 هر دو از پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی شرکت استفاده می‌کنند و ظرفیت پیمایش تمام الکتریکی هر چند کوتاهی دارند.

آغاز فروش اولین خودروی تمام الکتریکی آئودی با قیمت پایه 71 هزار پوندی + تصاویر

البته، مدل e-tron از یک پک باتری ۹۵ کیلووات ساعتی برای تأمین برق مورد نیاز یک جفت موتور الکتریکی خود استفاده می‌کند و ۴۰۲ اسب بخار قدرت دارد. صفر تا صد این خودرو ۵.۷ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مهم‌تر از همه، ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن در ۳۰ دقیقه با کمک یک شارژر سریع پر می‌شود و با شارژ کامل، می‌توانید مسافتی تا ۳۹۰ کیلومتر را طی کنید.

از آن جایی که یکی از موتورها وظیفه تأمین محور جلو و دیگری مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز محور عقب دارد، از نظر فنی، e-tron یک مدل دو دیفرانسیل می‌باشد. این خودرو به سیستم تعلیق بادی هوشمند مجهز بوده و می‌تواند بسته به شرایط جاده یا تمایل راننده ارتفاع سواری و دیگر موارد مرتبط با سیستم تعلیق را تغییر بدهد.

آغاز فروش اولین خودروی تمام الکتریکی آئودی با قیمت پایه 71 هزار پوندی + تصاویر

این‌ها همه مواردی نیستند که به صورت استاندارد در اختیار شما قرار می‌گیرد. از دیگر موارد قابل توجه آن می‌توان به آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی آئودی اشاره کرد. صفحه کیلومتر و آمپرهای عادی در این خودرو جای خود را به کاک پیت مجازی آئودی داده‌اند.

از دیگر تکنولوژی‌های ارائه شده می‌توان به شارژر بی سیم تلفن همراه، نویگیشن ماهواره‌ای و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد. E-tron همچنین به تکنولوژی‌های ایمنی زیادی از جمله هشدار خروج از خط اشاره کرد که اگر خودرو از خط سفید وسط جاده خارج شود به راننده هشدار می‌دهد.

آغاز فروش اولین خودروی تمام الکتریکی آئودی با قیمت پایه 71 هزار پوندی + تصاویر

در بیرون، مدل استاندارد e-tron به صورت استاندارد به رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و چراغ‌های LED مجهز شده، ولی مدل لانچ ادیشن از تزئینات مشکی روی بدنه و دوربین‌هایی هوشمند به جای آینه بغل‌ها بهره می‌برد. این دوربین‌ها در مقایسه با آینه‌های معمولی مقاومت هوایی کم‌تری داشته و تصاویر کناره‌های خودرو را به صفحه نمایش‌های کوچکی که داخل کابین وجود دارد منتقل می‌کنند.

از دیگر موارد قابل توجه مدل لانچ ادیشن می‌توان به روکش چرم اعلا، سانروف پانوراما و شیشه‌های دودی اشاره کرد. این مدل قدرتمند و البته گران قیمت به سیستمی مجهز شده که قبل از سوار شدن به خودرو و با کمک اپلیکیشن می‌توانید دمای هوای کابین را تنظیم کنید.

منبع ترجمه: motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar