آیا بی ام و M2 CS سال آینده وارد بازار می‌شود؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
آیا بی ام و M2 CS سال آینده وارد بازار می‌شود؟

شرکت بی ام و مدل M2 Competition را چند ماه پیش به عنوان جانشین مدل M2 معمولی وارد بازار کرد، ولی هم اکنون شایعاتی وجود دارند که این شرکت به دنبال ارائه نسخه‌های قدرتمندتر از این کوپه پرفورمنس است. منابع ناشناس نزدیک به بی ام و در مصاحبه با وب سایت بی ام و بلاگ گفته‌اند که آلمان‌ها در حال کار روی دو مدل تولید محدود M2 هستند که در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهند شد.

نخستین مدل از این سری ظاهراً M2 CS است. این نسخه ویژه به احتمال زیاد سال ۲۰۱۹ فقط در بازار امریکا فروخته خواهد شد. تحویل مدل‌های سفارش داده شده گفته می‌شود از ابتدای ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. این مدل در مقایسه با M2 کامپتیشن که اخیراً رونمایی شده، بسیار ارتقا پیدا کرده است. در گزارش مذکور آمده که مهندسان بی ام و با نصب قطعات سبک وزن روی M2 CS وزن آن را کمتر کرده‌اند. این نوع قطعات را قبلاً روی مدل کانسپت M Performance Parts دیده بودیم که در مقایسه با مدل استاندارد، وزن خودرو را ۶۰ کیلوگرم کاهش داده بودند.

در کنار کاهش وزن، شاهد افزایش قدرت موتور هم خواهیم بود. از آن جایی که M2 کامپتیشن موتور M4 را قرض گرفته، از نظر فنی این کار انجام پذیر است. این موتور ۴۰۵ اسب بخار نیرو و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از این رو با اطمینان می‌توان گفت چنین پیشرانه امکان رشد خروجی‌های زیادی دارد.

بی ام و بازارهای جهانی دیگر را فراموش نکرده و گفته می‌شود بعد از رونمایی M2 CS برای آمریکا، چند ماه بعد شرکت مدل M2 CSL را برای دیگر بازارها رونمایی خواهد کرد. این مدل حتی سبک‌تر از M2 CS است. M2 CSL هم تولید محدود بوده و در گزارش ذکر شده که فقط به مدت حدوداً یک سال در بازار حضور خواهد داشت. مدلی که شرکت می‌خواهد آن را به عنوان حسن ختام نسل فعلی سری ۲ وارد بازار کند.

هنوز معلوم نیست این شایعه دوست داشتنی به واقعیت خواهد پیوست یا نه، ولی از آن جایی که بی ام و قول استفاده دوباره از نام مدل CSL را داده، احتمال ارائه چنین مدلی بسیار بالاست.

منبع ترجمه: motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar