اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی را به کارشکنی در توسعه انرژی پاک متهم کرد

شنبه 17 فروردین 98 ساعت 11:07
اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی را به کارشکنی در توسعه انرژی پاک متهم کرد

اتحادیه اروپا روز جمعه کمپانی‌های خودروسازی «بی ام دبلیو»، «دایملر» و «فولکس واگن» آلمان را به تبانی برای محدود کردن توسعه فناوری کاهش میزان آلایندگی در خودروهای خود متهم کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که بعد از تحقیقات، معلوم شد که این کمپانی‌ها قوانین این اتحادیه را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ با انعقاد توافقی غیرقانونی بین خود برای محدود کردن گسترش این نوع فناوری، زیر پا گذاشته‌اند.

این تکنولوژی به پاکسازی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی از آلاینده‌های زیست محیطی کمک می‌کند. تمهیداتی که کمپانی‌های آلمانی به اتخاذ آن متهم شده‌اند، حق انتخاب اروپا برای استفاده از خودروهایی با میزان آلایندگی کمتر را محدود می‌کند، بدون آنکه از قیمت این خودروها بکاهد.

تحقیقات انجام شده از طرف اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که این کمپانی‌ها قوانین زیست محیطی را نقض می‌کنند.

بعد از آن که کمپانی فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ اذعان کرد که در آزمایش میزان آلایندگی خودروهای این کمپانی تقلب شده، استفاده از انرژی پاک به موضوعی مهم برای کمپانی‌های خودروسازی تبدیل شده است.

مقام‌های اتحادیه اروپا اکتبر سال ۲۰۱۷ (مهر ۱۳۹۶) بدون اعلام قبلی دفاتر سه کمپانی یاد شده را مورد بازرسی قرار دادند و سپتامبر سال پیش (شهریور ۱۳۹۷)، تحقیقات خود از این کمپانی‌ها را شروع کردند.

در آن زمان، هر سه کمپانی دایملر، فولکس واگن و بی ام دبلیو اعلام کردند که با کمیسیون اتحادیه اروپا همکاری‌های لازم را به عمل می‌آورند.

توجه اتحادیه اروپا بر سیستم‌های کاتالیزور کاهش دهنده آلاینده‌های انتخابی متمرکز است تا از میزان انتشار گاز مضر اکسید نیتروژن در خودروهای سواری دیزلی کاسته شود.

کمپانی دایملر که اطلاعات مربوط به تبانی بین کمپانی‌ها را در اختیار اتحادیه اروپا قرار داده، نسبت به جریمه نشدن از طرف این اتحادیه به واسطه اطلاع رسانی، ابراز امیدواری کرده است.

مسئولان دو کمپانی بی ام دبلیو و فولکس واگن در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر این تبانی، هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

ممکن است جریمه اتحادیه اروپا، تا ۱۰ درصد میزان فروش جهانی هریک از این سه کمپانی باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar