احتمال ایجاد بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت در کالیفرنیا

شنبه 10 فروردین 98 ساعت 16:55
احتمال ایجاد بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت در کالیفرنیا

یک سناتور ایالت کالیفرنیا پیشنهاد ایجاد بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت در این شهر را مطرح کرده است.

عاشقان خودروهای نیرومند و پرسرعت، همیشه با محدودیت‌های استفاده از این خودروها در بزرگراه‌ها رو به رو هستند. از این رو برای ثبت تجربه رانندگی پر سرعت تنها گزینه، مراجعه به پیست‌های قانونی بدون محدودیت بوده که این امکان را به علاقمندان می‌دهد.

با این وجود تنها یک جا در دنیا وجود دارد که محدودیت سرعت بزرگراه‌ها در آن بی‌معنی است! اتوبان‌های آلمانی که Autobahn نامیده می‌شوند فقط معابر عمومی در دنیا هستند که به طور قانونی هیچ محدودیت سرعتی برای خودروهای تایین شده وجود ندارد. این بزرگراه‌ها شامل گذرگاه‌های متصل کننده ایالت‌های آلمان به یک‌دیگر است. با ورود به محدوده‌های امن این اتوبان‌ها و با گذر از تابلوی No Speed Limit امکان رانندگی با هر سرعتی وجود دارد. این شبکه گسترده که حدود ۱۳ هزار کیلومتر طول دارد در سرتاسر این کشور راه‌اندازی شده است.

اکنون اخیراً سناتور آمریکایی شهر کالیفرنیا پیشنهاد ارائه سرویس بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت را مطرح کرده است. در صورت تحقق یافتن این اتفاق قرار است در بزرگراه تازه تأسیس SB-319، دو لاین ویژه مسیر بدون محدودیت تبدیل شوند. این سناتور آمریکایی اظهار داشته که عدم محدودیت سرعت موجب کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش گازهای گلخانه‌ای خواهد شد. با وجود این که این خبر برای آمریکایی‌های علاقمند به خودرو و سرعت بسیار جذاب بوده و بازخورد مثبتی درپی داشته، ولی یک مقام دیگر سخنان این سناتور آمریکایی را رد کرده و گفته "سرعت بالا باعث افزایش مصرف سوخت و تولید گازهای گلخانه‌ای بیش‌تر می‌شود!" با این تفاسیر بنظر نمی‌رسد که این پیشنهاد رأی موافق چندانی بگیرد ولی اگر این موضوع عملی شود، آمریکا تبدیل به دومین کشور دنیا با اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت خواهد شد.

همواره آمار تصادفات اتوبان‌های بدون محدودیت آلمان از تمامی تصادفات بزرگراهی در دنیا پایین‌تر بوده است. این موضوع به خاطر وضع قوانین سخت‌گیرانه و نظارت گسترده بر روی این شبکه و همچنین رعایت قوانین توسط تک تک رانندگان است. قوانین مانند ممنوعیت ماندن در لاین پرسرعت پس از پایان سبقت گرفتن، که باعث می‌شود مسیر برای سرعت‌های بالا همیشه باز باشد. آلمانی‌ها عقیده دارند که آزاد بودن محدودیت سرعت باعث کاهش ۵۲ درصدی ترافیک جاده‌ای می‌شود که در وقت و انرژی صرفه جویی می‌کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar