استخدام مهندس ناسا به عنوان مدیر شاخه جدید تاکسی هوایی هیوندای

سه شنبه 9 مهر 98 ساعت 16:32
استخدام مهندس ناسا به عنوان مدیر شاخه جدید تاکسی هوایی هیوندای

شرکت هیوندای اخیراً وارد لیست خودروسازها و کمپانی‌های تکنولوژی شده است که قصد دارند در برخی از شهرهای بزرگ دنیا ناوگان‌های تاکسی هوایی راه اندازی کنند. شرکت کره‌ای هیوندای اخیراً دکتر جایون شین که یکی از مهندسان ارشد ناسا بوده را برای مدیریت شاخه جدید التاسیس حمل و نقل هوایی شهری خود استخدام کرده است.

دکتر شین در بیانیه‌ای در این باره گفته: «تیم جدید در هیوندای تکنولوژی‌هایی اساسی را توسعه خواهند داد تا هیوندای را به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه حمل و نقل هوایی شهری مطرح کند.»

هنوز زود است که هیوندای جزئیات بیشتری در مورد خودروی پرنده‌ای که می‌خواهد طراحی کند منتشر نماید، ولی با توجه به نام شاخه تازه تأسیس که حمل و نقل هوایی شهری می‌باشد، می‌توان متوجه شد که کره‌ای‌ها قصد ندارند رقیبی برای بوئینگ ۷۸۷ بسازند. هیوندای در بیانیه خود گفته که تیم دکتر شین روی حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ دنیا، با کمک پهپادهای الکتریکی خودران هم اندازه انسان‌ها تمرکز خواهد کرد.

دکتر شین ظاهراً گزینه مناسبی برای هدایت این تیم بوده است. به عنوان کسی که ۳۰ سال در ناسا کار کرده، در رزومه‌اش پروژه‌های مختلفی شامل هواپیمای سوپرسونیک X-Plane و الکتریکی سازی هواپیماهای مختلف را می‌توان دید. وی همچنین در زمینه مدیریت ترافیک هوایی نیز تجربه دارد. موضوعی که برای شرکت‌های فعال در زمینه تاکسی‌های هوایی می‌تواند اهمیت بسیار ویژه‌ای داشته باشد.

در حالی که هنوز هیوندای نگفته چه زمانی می‌خواهد نخستین تاکسی پرنده خود را رونمایی کند، ولی شرکت گفته که سرمایه گذاری که آن‌ها اکنون انجام می‌دهند در بلندمدت جواب خواهد داد. هیوندای همچنین در بیانیه خود گفته که ارزش سگمنت حمل و نقل هوایی شهری که در حال ورود به آن می‌باشد تا سال ۲۰۳۹ به ۱.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

پیش بینی می‌شود به سرعت این سگمنت شاهد حضور شرکت‌های مختلف باشد. اوبر هم اکنون در حال سرمایه گذاری زیادی روی پروژه تاکسی هوایی خود بوده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، با کمک ناسا سرویس‌های اشتراک سواری خود را به آسمان ببرد! آئودی و ایرباس نیز با همکاری هم در حال کار روی یک پروژه مشابه هستند. برخی منابع اشاره کرده‌اند این پروژه هم اکنون به صورت مخفی در کارخانه هلیکوپتر آئودی در شهر مارسی فرانسه پیش می‌رود. لری پیج، از موسسان گوگل استارت آپ جدیدی به نام کیتی هاوک راه اندازی کرده که گفته می‌شود در اوایل سال ۲۰۱۹ این کمپانی همکاری خود با بوئینگ را شروع کرده است. از سوی دیگر شرکت استون مارتین و شرکت رولز رویس (سازنده موتورهای هواپیما) در حال بررسی امکان ورود به این سگمنت هستند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar