افتتاح کارخانه مونتاژ پژو ۲۰۰۸ در پاکستان

بروزرسانی در: شنبه 28 اسفند 00 ساعت 11:01
افتتاح کارخانه مونتاژ پژو 2008 در پاکستان

پژو با همکاری شرکت لاکی موتورز وارد پاکستان شد. این شرکت ۸ نمایندگی را در ۶ شهر پاکستان دایر می کند. اولین محصولی از پژو که در پاکستان عرضه شده است کراس اوور ۲۰۰۸ است.

دومین نسل این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است و احتمال عرضه نسخه الکتریکی آن در پاکستان وجود دارد. نکته مهم اینکه مدل درون‌سوز ۲۰۰۸ به‌صورت محلی در پاکستان تولید خواهد شد و پژو تولید نسخه الکتریکی آن در این کشور را نیز مدنظر دارد. خودروهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ نیز در آینده روانه این کشور خواهند شد. ۸ نمایندگی پژو که خدمات مربوط به فروش و پس از فروش را انجام خواهند داد در شهرهای اسلام‌آباد، لاهور، فیصل‌آباد، سیالکوت و گوجران والا تأسیس می‌شوند. تولید ۲۰۰۸ نیز در کراچی انجام خواهد شد.

لیندا جکسون مدیر اجرایی پژو گفته است:

ما از این همکاری خرسندیم. این اولین باری خواهد بود که یک خودروی اروپایی در پاکستان مونتاژ می‌شود و ما از همکاری با لاکی موتورز برای پشتیبانی از کارکنان، کارخانه و صنعت خودروی محلی در این کشور هیجان‌زده‌ایم. بین‌المللی شدن جزو اولویت‌های کلیدی پژو است و رشد شاسی بلندهای کلاس B و C در پاکستان یک فرصت عالی برای ماست. تحول در قوانین پاکستان و حرکت به سمت الکتریکی سازی نیز با استراتژی ما کاملاً هماهنگ است

فرانسوی‌ها اعلام کرده‌اند ۲۰۰۸ را با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی که قدرت ۱۳۱ اسب بخاری دارد عرضه خواهند کرد. البته خبری از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزل در پاکستان نخواهد بود. اگر پژو تصمیم به عرضه نسخه الکتریکی ۲۰۰۸ نیز بگیرد احتمالاً آن را با باتری ۵۰ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسبی ارائه خواهد کرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar