افزایش ۶۸ درصدی صادرات خودروهای چینی به جهان

دوشنبه 23 مرداد 02 ساعت 13:29
افزایش ۶۸ درصدی صادرات خودروهای چینی به جهان

انجمن خودروسازان چین با صدور بیانیه‌ای از افزایش ۶۸ درصدی صادرات خودروهای چینی به جهان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

شینهوا درگزارشی نوشت: ۱۰ شرکت خودرو ساز چین در قاره آفریقا با اعمال تغییرات در کیفیت و فناوری خودروها توانسته اند تا سال ۲۰۲۲ حجم فروش خود را به ۳۵ هزار دستگاه برسانند. که پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ حجم فروش این خودروسازها به بیش از ۴۰ هزار دستگاه برسد.

بر اساس این گزاش در هفت ماه اول سال میلادی جدید، دو میلیون و ۵۳ هزار دستگاه خودرو صادر شده که ۶۷.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

گلوبال تایمز هم به نقل از انجمن خودروسازان چین نوشت: چین ۳۹۲ هزار دستگاه خودرو فقط در ماه گذشته صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۱ درصد افزایش داشته است.

شرکت های خودرو ساز چینی با اتکا به روش هایی مانند ارتقای کیفیت، قیمت های مناسب و رویکرد متفاوت در زمینه بازاریابی سبب افزایش رضایت مشتریان در سراسر جهان شده است.

کشورهای آسیای مرکزی قبل از جنگ بین روسیه و اوکراین از خودرو های ژاپنی و آلمانی تولیده شده در روسیه استفاده می کردند، اما این کشورها که از نظر سیاسی همسوی آمریکا هستند، تولیدات خود را به دلیل تحریم‌ها متوقف کردند و چین با استفاده از این فرصت جایگاه خالی این شرکت های خودرسازی در روسیه و کشورهای آسیای مرکزی پرکرده و به بزرگ‌ترین صادرکننده وسایل نقلیه جدید در جهان تبدیل شد.

شرکت های خودروسازی چین با ارسال ۱۸ روزه خودرو های خود به قزاقستان و تولید خودروهای الکترونیکی در ازبکستان و روسیه به خودروی محبوب این منطقه تبدیل شد.

تخصص خودروسازان چینی در خودروهای برقی نیز به افزایش صادرات کمک کرد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar