افزایش قیمت محصولات تسلا

بروزرسانی در: چهارشنبه 22 اسفند 97 ساعت 15:10
افزایش قیمت محصولات تسلا

کمپانی تسلا هم‌زمان با بستن شماری از نمایندگی‌هایش برای کاهش هزینه‌ها، قیمت خودروهای الکترونیکی‌اش را افزایش می‌دهد.

این کمپانی خودروسازی پیشتر گفته بود که سه درصد افزایش قیمت شامل ماشین مدل ۳ (که مدل ارزان‌تری است) نمی‌شود.

تسلا اوایل ماه مارس گفته بود که شماری از نمایندگی‌هایش را می‌بندد تا کسری بودجه از مدل ۳ را جبران کند و بتواند این ماشین را با قیمت ۳۵۰۰۰ دلار در آمریکا عرضه کند.

اکنون گفته می‌شود که با بسته شدن نزدیک به نیمی از نمایندگی‌هایی که قرار بود بسته شوند، نیمی از بودجه مورد نظر صرفه‌ جویی شده است.

تسلا می‌گوید باز نگه داشتن نمایندگی‌های بیشتر باعث می‌شود که قیمت جهانی این وسیله نقلیه به طور متوسط سه درصد بالا برود.

این کمپانی ۳۷۸ نمایندگی و گاراژ تعمیر خودرو دارد ولی اعلام نکرده که کدام ‌یک از آن‌ها را خواهد بست.

کمپانی تسلا گفت: "دو هفته گذشته ما تک تک نمایندگی‌ها را ارزیابی کردیم و تصمیم گرفتیم که شمار قابل توجهی از آن‌هایی که قرار بود بسته شوند را باز نگه داریم. ما در ماه‌های آینده هم ارزیابی آن‌ها را ادامه می‌دهیم."

در حالی که کمپانی تلاش می‌کند تا از افزایش قیمت مدل ۳ جلوگیری کند، نمونه‌های گران‌تر مانند "مدل اس" و "مدل ایکس" با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. این مدل‌ها هم اکنون تا ۸۷ هزار پوند قیمت دارند و البته مشتریان می‌توانند ماشین‌ها را تا ۱۸ مارس با قیمت فعلی بخرند.

تسلا همچنان قصد دارد فروش خودروهایش را به طور اینترنتی انجام دهد و می‌گوید که به مشتریان خود در نمایندگی‌هایش آموزش می‌دهد که چگونه با موبایل‌ تسلا بخرند. فرآیندی که به گفته تسلا فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

پیشتر گفته شده بود که فروش اینترنتی به تسلا اجازه می‌دهد که قیمت‌ها را به طور متوسط تا ۶ درصد کاهش دهد و همچنین مدل ۳ را هم ارزان‌تر تحویل مشتری دهد.

این کمپانی می‌گوید که "با سخاوتمندی ماشین‌هایش را پس می‌گیرد" تا از نیاز برای رانندگی آزمایشی توسط مشتریانش جلوگیری کند. مشتریان می‌توانند ماشین را هفت روز بعد از استفاده یا پس از ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) پس دهند.

تسلا گفته است بعضی نمایندگی‌ها که "بسیار در معرض دید" بودند و بسته شده‌اند، مجددا بازگشایی می‌شوند؛ البته با کارمند کمتر.

نمایندگی‌ها شمار کمتری خودرو نگه می‌دارند و به مشتریانی خدمت ارائه می‌دهند که دوست دارند بلافاصله بعد از خرید سوار ماشین جدیدشان شوند.

کمپانی تسلا بعد از گذراندن "سخت‌ترین سال" از زمان تاسیس، تصمیم به کم کردن قیمت‌ها گرفت. این کمپانی در ژانویه اعلام کرد با بسته شدن نزدیک به ۳۰۰۰ موقعیت شغلی، هفت درصد از ۴۵ هزار نیروی کارش را تعدیل می‌کند.

در آن زمان ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا گفت که قیمت خودروهای شرکت هنوز "برای بیشتر مردم خیلی گران است."

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar