ثبت رکورد جدید فروش تسلا در میانه بحران کرونا

شنبه 16 فروردین 99 ساعت 15:26
ثبت رکورد جدید فروش تسلا در میانه بحران کرونا

ارزش سهام شرکت تسلا روز پنج شنبه و بعد از این که شرکت اعلام کرد توانسته در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد جدید از فروش با تحویل ۸۸ هزار دستگاه خودرو به ثبت رسانده افزایش یافت. با این حساب تسلا جزء معدود خودروسازهایی است که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ عملکردی مثبت داشته است.

مانند بسیاری از خودروسازها که این روزها با مشکلات زیادی روبرو هستند، تسلا نیز مجبور شده تا فعالیت‌های خود در خط تولید کالیفرنیا را به دلیل بحران کرونا متوقف کند.

بعد از صدور دستور قرنطینه در ایالت کالیفرنیا، تسلا در ابتدا مقابل تعطیلی خط تولید خود مقاومت می‌کرد و اصرار داشت جزء کسب و کارهایی محسوب می‌شود که می‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند، ولی نهایتاً اداره پلیس Alameda روز ۲۴ مارس کارخانه تسلا را تعطیل کرد.

تسلا روز پنج شنبه گفته بود که تولید و تحویل شاسی بلند مدل Y جلوتر از برنامه بوده و شرکت موفق شده بیشترین میزان فروش خودرو را در سه ماهه نخست سال در طول تاریخ فعالیت خود ثبت کند.

فروش بسیار خوب این شرکت در شرایط بحران ویروس کرونا در آمریکا سبب افزایش ۱۵ درصدی ارزش سهام تسلا شده است.

در سه ماه اول سال جاری، تسلا ۸۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده که از این میزان ۷۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه مدل ۳ و ۱۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه مدل اس و مدل Y بوده‌اند.

تسلا گفته تولید مدل Y در ژانویه شروع شده و تحویل نخستین نمونه‌ها از ماه مارس آغاز شد. تعطیلی کارخانه تسلا در کالیفرنیا بدون شک روی تولید مدل Y تاثیرگذار خواهد بود. ولی تسلا می‌گوید کارخانه شانگهای چین این روزها تولید بسیار خوبی داشته و امیدوار است از طریق آن بتواند اوضاع را مدیریت کند.

دانیل ایوس، تحلیل گر موسسه Webush در صحبت‌هایی گفته که فروش تسلا با توجه به بحران ویروس کرونا بسیار خوب بوده است. وی در این باره می‌گوید:

«به نظر می‌رسد تولید تسلا در چین و همچنین تقاضا در بازار دوباره به شرایط عادی بازگشته و همین می‌تواند تاثیری کلیدی روی عملکرد فروش ماه‌های آتی شرکت بگذارد. البته همچنان در ماه‌های آتی چالش‌های زیادی پیش رو می‌باشد.»

طبق اعلام ایلان ماسک مدیرعامل شرکت و همچنین مشاهدات بازار، تقاضا برای تسلا مدل Y در بازار به نظر می‌رسد بالاتر از دیگر مدل‌های شرکت است. علت این امر محبوبیت بسیار بالای بازار شاسی بلندها و همچنین قیمت کم‌تر مدل Y در مقایسه با مدل X می‌باشد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar