انتشار جزئیات بیشتر از چهار حالت پیشرانه فراری SF90 استراداله + ویدیو

شنبه 1 تیر 98 ساعت 17:23
انتشار جزئیات بیشتر از چهار حالت پیشرانه فراری SF90 استراداله + ویدیو

فراری SF90 در واقع جدیدترین اسب وحشی در اصطبل مارانلو محسوب می‌شود و این ابرخودروساز ایتالیایی، همچنان به انتشار تصاویر و ویدیوهای جدید از ان ادامه می‌دهد. در ویدیویی که اخیراً منتشر شده، نحوه کار چهار حالت مختلف پیشرانه این ابرخودرو پلاگین هیبریدی را می‌توانیم ببینیم که توسط دکمه‌هایی در قسمت پایینی سمت چپ فرمان قرار گرفته قابل کنترل هستند. سبزترین حالت پیشرانه eD نام دارد و متعلق به حالت تمام الکتریکی می‌باشد. در این حالت، پک باتری ۷.۹ کیلووات ساعتی نصب شده پشت صندلی‌ها انرژی مورد نیاز دو موتور الکتریکی نصب شده روی اکسل جلو را تأمین می‌کند. در این حالت، فراری SF90 قادر است مسافتی تا ۲۵ کیلومتر را طی کند.

حالت بعدی H نام داشته و ابرخودروی SF90 را وارد حالت هیبریدی می‌کند. در این حالت تمرکز و اولویت سیستم حداکثر راندمان است. در این حالت باتری نیروی خود را به دو موتور الکتریکی در محور جلو و موتور الکتریکی سوم بین پیشرانه و گیربکس ارسال می‌کند. پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی ۴ لیتری نیز وظیفه تأمین قدرت چرخ‌های عقب را در این حالت بر عهده دارد. در شرایطی که موتور زیاد تحت فشار نباشد، سیستم Control Logic می‌تواند حالت هیبریدی را به حالت تمام الکتریکی تغییر داده و در صورت نیاز، دوباره موتور هشت سیلندر خورجینی را فعال کند.

بالای دکمه هیبریدی، یک دکمه با پرچم مسابقه‌ای قرار گرفته که نشان از حالت پرفورمنس دارد. در این حالت، موتور هشت سیلندر خورجینی همیشه فعال بوده و اولویت این است که باتری همیشه در حالت فول شارژ باقی بماند.

سریع‌ترین حالت یک علامت ساعت روی خود داشته و Qualify نام دارد. با فعال شدن آن تمام پرفورمنس خودرو که ۹۸۶ اسب بخار قدرت می‌باشد در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. هنوز معلوم نیست که آیا فقط در حالت Qualify تمام قدرت موتور آزاد می‌شود یا در حالت پرفورمنس نیز می‌توان به آن دسترسی داشت. جالب این که ما هنوز هم در مورد حداکثر قدرت SF90 مطمئن نیستیم. فراری با اعلام ۹۸۶ اسب بخار در واقع ۷۶۹ اسب بخار قدرت موتور احتراق داخلی و ۲۱۷ اسب بخار قدرت سه موتور الکتریکی را با هم ترکیب کرده که معمولاً این کار توسط خودروسازها انجام نمی‌شود.

بدون شک با انجام نخستین تست درایو این خودرو توسط مجلات اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهیم داشت. در حال حاضر همه سؤالات زیادی در مورد این خودرو و همچنین کنترلر View Max روی صفحه نمایش دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابرخودروی جدید فعلاً باید منتظر بمانیم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar