با یک بار شارژ تسلا مدل ۳، هزار کیلومتر رانندگی کنید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
با یک بار شارژ تسلا مدل ۳، هزار کیلومتر رانندگی کنید

کم قیمت‌ترین خودرو تسلا موفق شد با یک بار شارژ تا ۱۰۰۰ کیلومتر راه را بدون مصرف هیچ یک از انواع سوخت‌های فسیلی بپیماید.

جرمی کلارکسون مجری معروف تاپ گیر بارها از نداشتن علاقه خود به خودروهای تسلا سخن گفته و ضمن احترام به این برند به واسطه خلاقیت بالای مالک متمولش ایلان ماسک، تسلا را یک برند زودگذر معرفی می‌کند.

رشد بالای سهام تسلا طی ۵ سال اخیر نشان می دهد ادعای زودگذر بودن عمر تسلا خیلی درست نیست. این کمپانی که از فروش ۲۱۵ دستگاهی در سال ۲۰۱۲ خود را به موقعیتی کم‌نظیر در زمینه فروش نزدیک به ۷۹ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۷ رسانده جدیداً از طریق تامین‌کننده‌های اروپایی توانسته تولید خود را به ویژه در سری مدل ۳ به شدت توسعه دهد و به رنج تیراژ تولید ۳۰۰ دستگاه در روز دست یابد.

خبر خوب دیگر در مورد تسلا این است که نمونه تازه‌ای از سری ارزان قیمت مدل ۳ توانسته با یک بار شارژ بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را بپیماید بدون اینکه از اقسام سوخت‌های فسیلی مانند بنزین، گازوئیل یا … استفاده کند. این خودرو آمریکایی توانسته ۶۷۰ مایل یا نزدیک به ۱۰۸۰ کیلومتر را با یک بار شارژ بعد از ۳۲ ساعت استفاده ناپیوسته طی کند. این اولین بار نیست که یک خودرو تسلا توانسته به چنین رکوردی دست یابد.

جالب‌تر اینکه بنا به گزارش تازه‌ای که به دست بلومبرگ منتشر شده، فروش خودروهای برقی در سال‌های آینده می‌تواند افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. در این خبر آمده که تا سال ۲۰۴۰، سهم ۵۵ درصدی بازار خودروی دنیا در دستان خودروهای برقی خواهد بود.

بلومبرگ ادعا می‌کند فروش سالانه خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵ به ۱۱ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و این اندازه در سال ۲۰۴۰ به ۶۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. در آن زمان خودروهای برقی ۳۳ درصد سهم خودروهای رفت و آمد کننده در جاده‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.

یکی از کلیدی‌ترین علت‌ها برای افزایش قابل‌توجه فروش خودروهای برقی می‌تواند کاهش قیمت آن‌ها باشد. هزینه‌های خودروهای برقی می‌تواند از سال ۲۰۲۴ به بعد کاهش یابد و تا سال ۲۰۲۹، این خودروها می‌توانند بدون در نظر گرفتن مشوق‌های دولتی هم با نمونه‌های بنزینی و دیزلی رقابت کنند. همینطور شمار خودروهای برقی ارائه شده افزایش زیادی خواهند داشت.

در حال حاضر ۱۵۵ خودروی برقی در سراسر دنیا ارائه می‌شوند ولی از آنجایی که سرمایه‌گذاری روی چنین خودروهایی افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ شمار ۲۸۹ خودروی برقی تولید شود. بدون هیچ‌گونه تعجبی، بازار چین بهشت برقی‌ها خواهد بود.

این کشور تا سال ۲۰۲۲ احتمالاً ۵۰ درصد فروش جهانی خودروهای برقی را به خود اختصاص خواهد داد. خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۱۹ درصد فروش خودروهای مسافری در چین را تشکیل خواهند داد و این میزان سهم در اروپا و آمریکا به ترتیب برابر با ۱۴ و ۱۱ درصد خواهد بود. از آنجایی که خودروهای برقی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند، فروش خودروهای استفاده کننده از قوای محرکه احتراق داخلی از اواسط دهه میلادی آینده با کاهش روبرو خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar