نگاهی به برنامه خودروهای الکتریکی فولکس واگن

بروزرسانی در: شنبه 7 دی 98 ساعت 19:39
نگاهی به برنامه خودروهای الکتریکی فولکس واگن

برنامه خودروهای الکتریکی فولکس واگن با سرعتی بسیار بیشتر از آن چه انتظار می‌رفت در حال گسترش است. این گروه خودروسازی اعلام کرده یک میلیون امین خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۳ خواهد فروخت که تقریباً ۲ سال زودتر از زمانی می‌باشد که قبلاً اعلام شده بود.

آمار و ارقام فولکس واگن در این زمینه واقعاً فوق العاده هستند. در سال‌های آتی، فولکس واگن ۳۳ میلیارد یورو روی توسعه تکنولوژی الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد. این شرکت همچنین گفته که روی بخش‌های مرتبط با خودروهای الکتریکی مانند زیرساخت‌های شارژ نیز قصد دارد سرمایه گذاری نماید. از این میزان سرمایه تقریباً ۱۲.۲ میلیارد دلار قرار است به برند فولکس واگن اختصاص داده شود و باقی آن بین دیگر برندها شامل آئودی، بنتلی، پورشه و سئات تقسیم خواهد شد. با این سهم بزرگی که به برند فولکس واگن می‌رسد، شرکت می‌خواهد ۱.۵ میلیون دستگاه خودروهای الکتریکی تحت برند ID فقط در سال ۲۰۲۵ بسازد. این عدد با توجه به این که شاخه خودروهای سواری شرکت در سال ۲۰۱۸ حدوداً ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار دستگاه خودرو فروخته و شاخه خودروهای تجاری نیز فقط حدوداً ۵۰۰ هزار دستگاه فروش سالانه داشته بسیار بزرگ است.

هنوز بسیار زود است که بخواهیم بگوییم کدام خودرو به رکورد یک میلیون دستگاه فروش خواهد رسید، ولی بدون شک فولکس واگن مدل‌های مختلفی را دارد که مدعی این عنوان هستند. مدل ID.3 که ابعادی برابر گلف دارد در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شده و از سال ۲۰۲۰ وارد بازار اروپا خواهد شد و نخستین مدل تولید انبوه مبتنی بر پلت فرم MEB فولکس واگن محسوب می‌شود. البته همان طور که احتمالاً اطلاع دارد فولکس واگن این خودرو را نمی‌خواهد در بازار امریکا بفروشد. نسخه تولیدی کانسپت ID Crozz که ID.4 نامیده شده یکی از ۳۴ مدل الکتریکی جدیدی است که شرکت فولکس واگن می‌خواهد در سال ۲۰۲۰ رونمایی کند. این خودرو ظاهراً از سال آتی به عنوان یک مدل ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد. فولکس واگن ابتدا این خودرو را می‌خواهد در آلمان تولید کند، ولی از سال ۲۰۲۲ آن را در کارخانه چاتانوگا در تنسی نیز مونتاژ خواهد کرد. در همین سال طبق برنامه نسخه تولیدی کانسپت ID Buzz به احتمال زیاد قرار است رونمایی جهانی شود.

دو شرکت سئات و آئودی نیز در حال طراحی و توسعه مدل‌های مبتنی بر پلت فرم MEB هستند و در عین حال، برخی مدل‌های الکتریکی دیگر نیز در دست طراحی و توسعه روی پلت فرم‌هایی دیگر دارد. با همه این اوصاف، ما انتظار داریم فولکس واگن بسیار زودتر از زمان اعلام شده بتواند از رکورد یک میلیون دستگاه خودرو الکتریکی فروخته شده عبور کند.

autoblog

منبع: Z4Car

قیمت محصولات فولکس واگن

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar