برنامه شرکت نیکولا برای رونمایی از دو کشنده Two و Tre

بروزرسانی در: سه شنبه 23 بهمن 97 ساعت 17:34
برنامه شرکت نیکولا برای رونمایی از دو کشنده Two و Tre

شرکت نیکولا موتور اعلام کرده قصد دارد از دو کشنده Two و Tre در نسخه‌های تمام الکتریکی و هیدروژنی، اواسط ماه آوریل طی مراسم Nikola World 2019 در اسکاتزدیل ایالت آریزونا رونمایی کند.

به گزارش وب سایت Engadget قرار است شاهد رونمایی نسخه هیدروژنی کشنده نیکولا Two باشیم و شرکت یک نمونه اولیه نیکولا Tre را نیز در معرض نمایش عموم قرار خواهد داد.

برخلاف دیگر شرکت‌های سازنده کشنده و کامیون که به صورت اختصاصی روی طراحی و توسعه کشنده‌های الکتریکی که در واقع نسخه‌هایی الکتریکی از مدل‌های احتراق داخلی هستند کار می‌کنند، نیکولا روی طراحی و ساخت پیشرانه‌های هیدروژنی برای کشنده‌ها تمرکز کرده است. طبق اعلام شرکت، برای کشنده‌هایی که در مسافت‌های طولانی کار می‌کنند هیدروژن بهترین گزینه است. از سویی دیگر، مدل‌های الکتریکی بیشتر برای فعالیت‌های درون شهری و بین شهری مصرف کوتاه مناسب‌تر هستند. در حالی که دو مدل Tre و Two در نسخه‌های الکتریکی و هیدروژنی فروخته خواهند شد، نیکولا انتظار دارد مدل‌های هیدروژنی ۵۰ برابر سفارش بیشتری نسبت به نسخه‌های الکتریکی داشته باشند.

کشنده فوق العاده زیبای نیکولا Tre نوامبر ۲۰۱۸ به صورت آنلاین رونمایی شد و قدرت نسخه‌های مختلف آن بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار متفاوت است. ظرفیت پیمایش آن‌ها نیز از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر با هم تفاوت دارند. نیکولا مدل Tre را با در نظر گرفتن بازار اروپا طراحی کرده و به همین دلیل، این کشنده در مقایسه با مدل‌های One و Two کوچک‌تر می‌باشد. مانند مدل Two، این کشنده با یک پیشرانه الکتریکی همراه با پک باتری ۵۰۰، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ کیلوواتی روانه بازار خواهد شد.

این دو کشنده جدید همچنین به تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار نیز مجهز هستند. علاوه بر این، طبق اعلام تروور میلتون، مدیرعامل نیکولا موتور، مدل Tre ممکن است به زودی همراه با تکنولوژی خودران سطح ۵ روانه بازار شود. نیکولا قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۷۰۰ ایستگاه شارژ هیدروژن در ایالات متحده آمریکا و کانادا افتتاح کند.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar