برنامه فولکس واگن برای توقف تولید خودروهای مسابقه‌ای احتراق داخلی

دوشنبه 11 آذر 98 ساعت 16:22
برنامه فولکس واگن برای توقف تولید خودروهای مسابقه‌ای احتراق داخلی

شاخه مسابقه‌ای شرکت فولکس واگن اعلام کرده که قصد دارد به زودی به منظور همراهی با کمپانی مادر خود در زمینه تمرکز روی پیشرانه‌های الکتریکی، تولید مدل‌های مسابقه‌ای با موتورهای احتراق داخلی را متوقف کند. این بدین معنی می‌باشد که مدل‌های بنزینی مانند گلف GTI TCR دیگر تولید نخواهند شد و جای آن را مدل‌های مسابقه‌ای الکتریکی خواهند گرفت.

این خودرو در پایان سال ۲۰۱۹ برای همیشه بازنشسته می‌شود، اتفاقی که با توجه به پایان تولید نسل هفتم گلف که این خودرو مبتنی بر آن ساخته شده خیلی هم ما را متعجب نمی‌کند. فولکس واگن موتور اسپرت اعلام کرده قصد ندارد نسل هشتم گلف را به یک مدل TCR جدید تبدیل نماید. البته طی سال‌های آینده شرکت قطعات مدل مسابقه‌ای فعلی را تولید خواهد کرد، از این رو نیازی نیست علاقه مندان این خودرو برای شرکت در مسابقات به فکر خرید فله‌ای قطعات باشند!

شاخه مسابقه‌ای فولکس واگن همچنین دیگر قصد شرکت در مسابقات اتومبیلرانی با خودروها بنزینی را ندارد، ولی این کمپانی همچنان به تولید پول GTI R5 برای تیم‌ها در کارخانه خود در هانوفر آلمان ادامه خواهد داد. قطعات یدکی این خودرو نیز کاملاً تأمین خواهند بود.

فرانک ولش، از اعضای هیئت مدیره شرکت گفته که از این به بعد خودروی رکوردشکن ID.R عنوان پرچم دار مدل‌های مسابقه‌ای فولکس واگن را به دوش خواهد کشید. در حالی که در آینده نزدیک این خودرو قرار نیست وارد خط تولید شود، ولی درس‌هایی که شرکت در زمینه مدیریت باتری در خودروهای مسابقه‌ای الکتریکی یاد می‌گیرد ممکن است در آینده در خودروهای معمولی شرکت استفاده شوند. ولش همچنین گفته که تیم مسابقه‌ای فولکس واگن در حالی طراحی و توسعه یک مدل دوم هستند که فاصله بین مدل‌های تولیدی مانند ID.3 و خودروهای مسابقه‌ای را پر خواهد کرد. جزئیات بیشتر در مورد این خودرو هنوز منتشر نشده، ولی ما می دانیم که فولکس واگن مخالفتی با ایده یک خودروی الکتریکی قدرتمند ندارد.

بسیار جالب خواهد بود که ببینیم فولکس واگن چگونه از پلت فرم MEB برای ساخت خودروهای مسابقه‌ای استفاده خواهد کرد. این پلت فرم به قدری انعطاف پذیر است که از آن برای ساخت یک هاچ بک در ابعاد گلف تا یک شاسی بلند مانند اطلس و بسیار بادی استایل دیگر میان این دو استفاده کرد. همچنین تصمیم شرکت مبنی بر توقف تولید مدل‌های مسابقه‌ای بنزینی قرار نیست تاثیری روی خودروهای خیابانی فولکس واگن داشته باشد. نسل هشتم گلف مانند قبل مدل‌های GTI و R همچنان خواهد داشت.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar