برنامه مرسدس بنز برای ساخت جی کلاس الکتریکی + تصاویر

شنبه 18 آبان 98 ساعت 18:42
برنامه مرسدس بنز برای ساخت جی کلاس الکتریکی + تصاویر

شرکت مرسدس بنز اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ مدل الکتریکی به خانواده محصولات جهانی خود اضافه کند. ما تاکنون برخی از آن مدل‌ها را دیده‌ایم و اطلاعاتی نیز از مدل‌های آتی آن داریم، ولی شرکت امروز با اعلام این که قصد دارد یک نسخه الکتریکی از شاسی بلند محبوب جی کلاس را روانه بازار کند همه را به نوعی شوکه کرد.

ساشا پالنبرگ، رئیس تحول دیجیتال شرکت دایملر که کمپانی مادر مرسدس بنز محسوب می‌شود، در سخنرانی خود در Automobilwoche Kongress به نقل از اولا کالنیوس، رئیس جدید دایملر گفته که شرکت به زودی قصد دارد یک نسخه تمام الکتریکی از شاسی بلند جی کلاس را روانه بازار کند.

مرسدس ممکن است از تکنولوژی هیدروژنی برای ساخت یک جی کلاس بدون آلایندگی استفاده نماید، ولی کالنیوس به وضوح اشاره کرده که به زودی شاهد جی کلاس الکتریکی خواهیم بود. نام این خودرو اگر سیستم نام گذاری مدل‌های الکتریکی شرکت تغییر نکند EQG خواهد بود. دیگر مدل‌های الکتریکی این شرکت مانند EQC را دیده‌ایم، EQA به زودی قرار است رونمایی شود و قبلاً شاهد رونمایی کانسپت EQS نیز بوده‌ایم. کالنیوس در صحبت‌های خود نگفته که چه زمانی این مدل قرار است رونمایی شود، از چه نوع پیشرانه‌ای بهره می‌برد یا در کدام بازارها فروخته خواهد شد! به احتمال زیاد شاهد فروش نسخه الکتریکی جی کلاس در کنار نسخه‌های بنزینی و دیزلی آن در بازارهای مختلفی خواهیم بود.

برنامه مرسدس بنز برای ساخت جی کلاس الکتریکی + تصاویر

الکتریکی سازی کردن مرسدس بنز جی کلاس در عمل بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. این خودرو با داشتن وزنی برابر با ۲.۵ تن یکی از سنگین‌ترین خودروهای حال حاضر بازار محسوب می‌شود و با اضافه شدن موتور الکتریکی و پک باتری، وزن آن می‌تواند به راحتی به بالای ۲.۷ تن برسد. برای این که چنین خودروی سنگینی شتاب خوبی در کنار ظرفیت پیمایش بالا داشته باشد باید یک پک باتری بسیار بزرگ روی آن نصب کنید و همه این موارد سبب افزایش وزن آن خواهند شد. در غیر این صورت شرکت باید به فکر استفاده از یک تکنولوژی باتری سبک‌تر برای این خودرو باشد. به عبارت دیگر، انتظار دیدین جی کلاس الکتریکی حداقل در نیمه اول ۲۰۲۰ را نداشته باشید.

جالب است قبلاً نیز در مورد جی کلاس الکتریکی بحث‌های زیادی شده بود. در سال ۲۰۱۷، آرنولد شوارتزنگر که فرماندار کالیفرنیا بود، از شرکت اتریشی Kreisel Electric درخواست کرد به وی در ساخت یک جی کلاس الکتریکی کمک کنند. وی با نمونه اولیه این شاسی بلند الکتریکی را بارها در خیابان‌های کالیفرنیا رانندگی کرد، ولی هیچ وقت مشخص نشد که آیا برنامه‌ای برای تولید انبوه این خودرو وجود دارد یا نه.

اندکی عجیب است که ما اکنون در مورد آینده جی کلاس صحبت می‌کنیم. به ده سال پیش بازگردید و با یک شاسی بلند با ظاهری قدیمی روبرو هستید که خیلی‌ها آینده‌ای برای آن متصور نیستند. به سال ۲۰۱۹ بیایید و این شاسی بلند دوست داشتنی در نسل جدید خود توانسته به لطف فیلم‌های هالیوودی، میلیونرهای روسی و شیخ‌های خاورمیانه‌ای توانسته محبوبیت فوق العاده ای برای خود دست و پا کند. شاسی بلندها و کراس اورها این روزها فروش بسیار بهتری نسبت به سدان ها دارند و نسل دوم جی کلاس در این بخش به قدری خوب عمل کرده که مرسدس بنز با افتخار از آن با عنوان یکی از مهم‌ترین و نمادین‌ترین مدل‌های خود یاد می‌کند.

کالنیوس در بخشی از صحبت‌های خود گفته: «در گذشته، صحبت‌هایی وجود داشت که آیا مرسدس باید تولید این مدل را متوقف کند یا نه. اوضاع اکنون به گونه‌ای شده که من به جرات می‌توانم بگویم آخرین مرسدس بنز تولید شده در دنیا یک جی کلاس خواهد بود.»

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar