رونمایی از کیا سول ۲۰۲۰ در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 18 اسفند 98 ساعت 04:32
رونمایی از کیا سول 2020 در نمایشگاه لس آنجلس + تصاویر

بعد از ۵ سال حضور در بازار، نسل دوم کیا سول به روزهای پایانی عمر خود نزدیک شده و به زودی قرار است جای خود را به نسل جدیدی بدهد که همین دو روز پیش در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد. نسل جدید کیا سول با حفظ برخی از عناصر طراحی خاص و متفاوت دو نسل قبلی خود که سبب افزایش محبوبیت آن شدند، در بخش جلو از یک طراحی خاص با چراغ‌های بالایی باریک در کنار یک جفت چراغ بزرگ‌تر که روی سپر نصب شده‌اند بهره می‌برد. جلوپنجره بزرگ‌تر از همیشه شده و به این کراس اور جعبه‌ای شکل ظاهری تهاجمی بخشیده است.

در کناره‌ها کیا امیدوار است طراحی شناور سقف در کنار تریم مشکی بخش انتهایی ستون عقب که نام سول هم روی آن نوشته شده ظاهری متفاوت به خودرو بدهد. شرکت کیا می‌گوید که ستون عقب به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به شکل بال‌های یک هواپیما باشند. از سویی دیگر شرکت خواسته با حفظ چراغ‌های عمودی خودرو نسل جدید سول به مدل‌های قبلی خود وفادار باقی بماند. چراغ‌های عقب اکنون شکلی مانند یک بومرنگ دارند و با رسیدن به هم در بخش بالایی قسمت عقب خود ظاهری جذاب به سول ۲۰۲۰ داده‌اند.

کیا به خوبی می‌داند که تنوع مدل‌ها نهایتاً می‌تواند موجب فروش خوب شود و به همین دلیل، نسل جدید سول را در دو تریم جدید جی تی لاین و ایکس لاین روانه بازار خواهد کرد. این دو تریم قبلاً روی برخی مدل‌های شرکت در اروپا ارائه شده بودند. در این مدل‌ها تریم جی تی لاین (مدل قرمز رنگ) مجموعه‌ای از تغییرات طراحی بدنه که سبب اسپرت تر شدن ظاهر آن می‌شود را به ارمغان می‌آورد و تریم ایکس لاین (مدل سبز رنگ) ظاهر یک کراس اور قدرتمند را به خودرو می‌دهد.

از نظر ابعاد و اندازه بدنه، سول جدید همان پهنا و ارتفاع مدل قبلی خود را حفظ کرده و فقط ۵.۶ سانتی افزایش طول را تجربه کرده است. خودرو اکنون ۴.۱۹ متر طول دارد و بخشی از این افزایش طول بدنه سبب بیشتر شدن فاصله بین دو محور هم شده است. طول بین دو محور با افزایش ۳ سانتی متری اکنون ۲.۶ متر می‌باشد.

در حالی که فضای پای جلو نیم سانتی متر بیشتر شده، سرنشین‌هایی که در عقب می‌نشینند از شنیدن این که فضای پای آن‌های ۰.۷ سانتی متر کاهش یافته ناراحت خواهند شد. علاوه بر آن، فضای سر جلو نیز نیم سانت کاهش یافته و فضای سر و شانه سرنشین‌های عقب در مقایسه با مدل فعلی دست نخورده باقی مانده‌اند.

نسل سوم سول به لطف فضای بار بیشتر که با افزایشی قابل توجه به ۶۷۳ لیتر رسیده گزینه‌ای بهتر برای سفرهای طولانی‌تر می‌باشد. علاوه بر این، در عقب اکنون پهن‌تر شده و ارتفاع کم‌تری دارد و دسترسی به آن و همچنین وارد و خارج کردن چمدان بسیار راحت از مدل‌های قبلی شده است.

زیر کاپوت، شاهد عرضه یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور هستیم. اگر به دنبال گزینه قوی‌تری هستید، پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. موتور ضعیف‌تر به یک گیربکس شش دنده دستی یا آپشن جعبه دنده CVT مجهز شده است و پیشرانه توربو فقط همراه با یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه اتومات عرضه خواهد شد.

کیا می‌گوید پلت فرم کاملاً جدید استفاده شده روی این خودرو از نظر هندلینگ و کیفیت سواری، در کنار کاهش میزان صدا و لرزش‌های داخل کابین بسیار پیشرفت کرده است. در تریم های قوی‌تر، داخل کابین یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی خواهید یافت که از اپل کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی می‌کند. همچنین شاهد ارائه یک صفحه نمایش هدآپ ۸ اینچی و یک سیستم صوتی هارمان کاردون با ۱۰ بلندگو هستیم.

یک سیستم نورپردازی محیطی هم داخل خودرو ارائه شده که بسته به حالت روحی انتخاب شده توسط راننده، نورپردازی محیطی کابین را تغییر می‌دهد.

با رونمایی از نسل سوم سول در نمایشگاه خودروی لس آنجلس، فروش این خودرو در آمریکا به احتمال زیاد از نیمه اول سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد.

منبع ترجمه: Motor 1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar