معرفی کیا سلتوس ۲۰۲۴ با پیشرانه قوی تر

بروزرسانی در: چهارشنبه 5 بهمن 01 ساعت 22:22
معرفی کیا سلتوس 2024 با پیشرانه قوی تر

کیا سلتوس ۲۰۲۴ نسخه ای به‌ روزرسانی شده از کراس اوور کیا است که با ظاهری جدید و پیشرانه ای قوی تر در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد.

کیا سلتوس کراس اوور ساب کامپکت کمپانی کیا است که در اواسط سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو در سبد محصولات کیا در رده ای بین کیا سونت و کیا اسپورتیج قرار می گیرد. سلتوس در سه نسخه متفاوت به بازارهای هدف مختلف آمد. نسخه مدرن و فول آپشن سلتوس که با کد SP2 شناخته می شود، مختص به بازارهای توسعه یافته نظیر بازار کره جنوبی، آمریکای شمالی و استرالیا طراحی شد. نسخه دیگر با کد SP2i مختص به بازارهای در حال توسعه نظیر هند است و ورژن چینی این خودرو هم با مشخصاتی متفاوت و کد SP2c شناخته می شود که مختص به بزرگ ترین بازار جهان است. عرضه این خودرو در سه نسخه متفاوت، استراتژیک بودن سلتوس را برای کیا نشان می دهد. در این خبر، کیا سلتوس ۲۰۲۴ مخصوص بازار آمریکا را بررسی می کنیم که مجهزترین سلتوس تولیدی است.

طراحی کیا سلتوس ۲۰۲۴

جلوپنجره نسخه جدید این خودرو بزرگ تر از قبل شده و امضای طراحی کیا موسوم به tiger nose در این قسمت برجسته طراحی شده است. چراغ ها در مدل جدید به ال ای دی های مدرن کیا مجهز شده اند و سپر هم بازطراحی شده است. ورودی های هوای پایین سپر بزرگ تر شده اند و در کناره ها مه شکن های عمودی قرار گرفته اند. در عقب هم سپر جدیدی طراحی شده که دیگر در آن خبری از خروجی های تزیینی اگزوز نیست، علاوه بر این، گرافیک چراغ های عقب هم تغییر کرده و به مراتب جذاب تر از مدل قبل شده است.

رینگ های کیا سلتوس ۲۰۲۴ طراحی جدیدی دارند و رنگ های جدیدی هم برای مدل جدید قابل سفارش است. مشتریانی که تریم X-Line را سفارش می دهند، به صورت استاندارد جلوپنجره مشکی رنگ، باربند و رینگ های ۱۸ اینچی جدید را خواهند داشت.

کابین کیا سلتوس ۲۰۲۴

طراحی کابین نقطه ضعف مدل قبلی از سلتوس بود و حالا در کیا سلتوس ۲۰۲۴ طراحان سعی کرده اند فضای بهتر با امکانات بیش تر را در کابین رقم بزنند. داشبورد در مدل جدید تغییر طراحی داشته است و صفحه نمایش مرکزی و جلوآمپر دیجیتال بزرگ تر شده اند. در مدل فول سلتوس جدید صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی و کلاستر دیجیتال هر دو ۱۰.۲۵ اینچی هستند و در یک پنل یکپارچه قرار می گیرند. دریچه های سیستم تهویه در این مدل طراحی جدیدی دارند و دسته دنده برخلاف آن چه در نسخه کره ای دیده می شد، مکانیکی طراحی شده است. علاوه بر این، در مدل جدید این کراس اوور آپشن های جذابی مثل درِ صندوق برقی، سردکن صندلی های جلو و امکان به‌روزرسانی های آنلاین برای سیستم های خودرو اضافه شده است.

در مدل جدید سلتوس امکانات ایمنی و کمکی تقویت شده است و در نسخه فول این خودرو آپشن های ایمنی خوبی نظیر سیستم کمکی جلوگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سسنور نقطه کور، محدودکننده سرعت، نوربالای اتوماتیک، رادار خطی، دوربین عقب، سیستم استارت/ استاپ و… را می بینیم.

 

مشخصات فنی کیا سلتوس ۲۰۲۴

در نسخه پایه کیا سلتوس ۲۰۲۴، پیشرانه بی تغییر مانده است و همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و امکان سفارش نسخه تمام چرخ محرک هم برای این خودرو فراهم است. اگرچه پیشرانه در نسخه پایه بی تغییر باقی مانده، اما در نسخه قوی تر پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو تقویت شده است و حالا توان تولید نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار را دارد که نسبت به مدل قبل افزایش ۲۰ اسب بخاری را دارد. برای انتقال قدرت جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک جای جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه را گرفته است و این یعنی لذت رانندگی با مدل جدید به مراتب بیش تر خواهد بود و دوام بالاتری هم در سیستم انتقال قدرت خواهیم دید.

قرار است کیا سلتوس ۲۰۲۴ نیمه اول سال ۲۰۲۳ به نمایندگی های فروش کیا در آمریکا بیاید و قیمت این خودرو هم در تاریخی نزدیک به فروش مشخص خواهد شد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar