برنامه هیوندای و کیا برای تولید پلت فرم مشترک خودروی الکتریکی

چهارشنبه 14 فروردین 98 ساعت 20:32
برنامه هیوندای و کیا برای تولید پلت فرم مشترک خودروی الکتریکی

دو شرکت کره‌ای هیوندای و کیا در حال کار روی یک پلت فرم کاملاً جدید هستند که قرار است در آینده خودروهای الکتریکی دو کمپانی مبتنی بر آن ساخته شوند.

طبق گزارش اتو اکسپرس و به نقل از زد فور کار، این پلت فرم جدید تقریباً دو سال دیگر وارد خطوط تولید خواهد شد و انواع مدل‌های کوچک و سایز متوسط را می‌توان روی آن ساخت.

در حالی که هر دو شرکت هیوندای و کیا چند مدل الکتریکی سازی شده در خانواده محصولات فعلی خود دارند، تمام نسخه‌های فعلی آن‌ها روی پلت فرم‌های عادی فعلی دو شرکت ساخته شده‌اند. گزارش‌هایی وجود دارند که لوک دانکروولکه، سرطراح گروه هیوندای در حال رهبری تیم خود مبنی بر طراحی خانواده‌ای از محصولات الکتریکی برای دو کمپانی است که از نظر طراحی، سبک آینده نگرانه تری به نسبت مدل‌های فعلی دارند.

دانکروولکه در این باره به اتواکسپرس گفته: «زمانی که بحث طراحی خودروهای الکتریکی مطرح می‌شود، دو سبک طراحی را می‌توان انجام داد: سبک اول شبیه به خودروهایی خواهد بود که فقط در فیلم‌های علمی - تخیلی می‌تواند دید، یا این که خودرویی طراحی می‌توان کرد که ظاهر عادی‌تری در چشم مردم داشته باشند. ما می‌توانیم خودرویی طراحی کنیم که ظاهر آن مطابق میل کسانی که خودروهای سنتی را دوست دارند نباشد. ما باید خودروهایی بسازیم که می‌تواند نظر نسل جدید و خریداران نسل آینده را به خود جلب کند. نسل جدید خودروها قرار نیست باب میل قدیمی‌ها باشند، در واقع نسل آتی خریداران خودرو محصول متفاوتی را از ما می‌خواهند.»

در برنامه فعلی آینده دو برند کره‌ای، تا سال ۲۰۲۵ قرار است ۳۸ خودروی سبز جدید به مجموعه محصولات آن‌ها اضافه شود که شامل ۱۴ مدل تمام الکتریکی می‌شود. برند لوکس جنسیس نیز در حال طراحی نخستین خودروی تمام الکتریکی خود می‌باشد و قرار است سال ۲۰۲۱ آن را در خیابان‌ها ببینیم. هنوز معلوم نیست که آیا این خودرو روی پلت فرم جدید تمام الکتریکی هیوندای و کیا ساخته خواهد شد یا نه.

برنامه هیوندای و کیا برای تولید پلت فرم مشترک خودروی الکتریکی

جدیدترین خودروی تمام الکتریکی که توسط این دو برند معرفی جهانی شده در حال حاضر کیا e-Soul می‌باشد. این خودرو که سال پیش در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد از یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور و یک پک باتری ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. طبق اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، این خودرو با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۳۹۱ کیلومتر شما را جابجا کند.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar