شایعه: بی ام و ایکس ۸ سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
شایعه: بی ام و ایکس 8 سال 2020 به بازار می‌آید

ما هنوز بی ام و ایکس ۷ رسمی را ندیده‌ایم و اکنون اخباری منتشر شده که در مورد آینده بی ام و ایکس ۸ صحبت می‌کند. ظاهراً، آلمان‌ها نام ایکس ۸ را در بسیاری از کشورها ثبت تجاری کرده‌اند. بی ام و هیچ وقت به صورت رسمی در مورد شاسی بلند ایکس ۸ تاکنون صحبت نکرده، ولی همیشه گفته که ممکن است بالاتر از شاسی بلند ایکس ۷ جا برای یک مدل بزرگ‌تر، گران‌تر و لوکس‌تر وجود داشته باشد. اکنون اخباری منتشر شده که چنین خودرویی احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

کمتر از ۲ سال تا آن تاریخ باقی مانده و دقیقاً به همین دلیل است که ما از شنیدن این خبر متعجب شده‌ایم. ما هنوز خبری رسمی حتی در مورد ایکس ۷ نشنیده‌ایم، از این رو به ما حق بدهید که از شنیدن این که آلمان‌ها در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مدل بزرگ‌تر و بهتر هستند شوکه شویم.

اکنون، فقط دو مسیر وجود دارد که بی ام و می‌تواند در مورد ایکس ۸ پیش بگیرد. یکی این که آن را مانند ایکس ۲، ایکس ۴ و ایکس ۶ به عنوان یک شاسی بلند کوپه مانند طراحی کند. این کار قطعاً باعث خواهد تا آن منطق نام گذاری فعلی شاسی بلندهای بی ام و حفظ شود. به یک دلیل دیگر هم این کار می‌تواند بسیار منطقی باشد، شرکت آئودی به عنوان یکی از رقبای اصلی بی ام و قصد دارد به زودی خودرویی مشابه ایکس ۸، با نام آئودی Q8 را وارد بازار کند.

یک روش و مسیر دیگر که بی ام و می‌تواند در پیش بگیرد، ساخت یک خودرو فوق العاده لوکس، در حد رنج روور اتوبیوگرافی می‌باشد. این خودرو می‌تواند طول بین دو محوری بیشتر از ایکس ۷ و در نتیجه فضای عقب بزرگ‌تر و لوکس‌تری داشته باشد. در واقع، بی ام و حتی ممکن است برخی از عناصر طراحی رولز رویس کولینان را برای طراحی ایکس ۸ قرض بگیرد. این مسیر می‌تواند بسیار جذاب بوده و بی ام و را از نظر رقابت مدل‌های پرچم دار در یک سطح بالاتر از رقبای آلمانی خود قرار دهد.

در حال حاضر به جز برخی حدس و گمان‌ها، هنوز کسی نمی‌تواند با اطمینان در مورد تصمیم بی ام و در مورد ایکس ۸ احتمالی سخن بگوید. هرچند، برخی اتفاقات می‌توانند بیفتند که به دو مورد از آن‌ها اشاره کردیم. هر دوی آن‌ها برای بی ام و منطقی هستند و هر کدام را که کمپانی بسازد، فروش فوق العاده خوبی خواهند داشت. باید منتظر ماند و دید طی چند سال آینده، بی ام و دقیقاً چه برنامه‌ای برای این خودرو دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar