انتظار رشد فروش قوی بی ام و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲

یکشنبه 15 آبان 01 ساعت 11:46
انتظار رشد فروش قوی بی ام و در سه ماهه چهارم 2022

شرکت خودروسازی ب ام و اعلام کرده که انتظار رشد فروش قوی در سه ماهه چهارم را دارد و هشدار داده است که افزایش تورم و نرخ بهره به ویژه در ماه‌های آینده بر تقاضای اروپا تاثیر می‌گذارد.

این خودروساز برتر آلمانی با افزایش سود سه ماهه سوم پیش‌بینی‌ها را شکست زیرا قیمت‌های بالاتر خودرو کاهش حجم فروش ناشی از مشکلات زنجیره تامین، از جمله کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی را که تولید خودروسازان را در سطح جهانی کاهش داده است، جبران کرد.

نیکلاس پیتر، مدیر امور مالی ب ام و عنوان کرد که انتظار دارد که حرکت مثبت اخیر تا سال آینده ادامه یابد. او گفت اگرچه فروش سال ۲۰۲۲ کمی کمتر از سال ۲۰۲۱ خواهد بود، اما فروش خودروهای تمام الکتریکی باید دو برابر شود اما او اضافه کرد که افزایش تورم و نرخ‌های بهره احتمالا بر سفارشات تاثیر می‌گذارد.

پیتر در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: این باعث بدتر شدن شرایط برای مصرف‌کنندگان می‌شود که بر رفتار آنها در ماه‌های آینده تأثیر می‌گذارد.  او گفت که چشم‌انداز اقتصادی سال آینده برای ایالات‌متحده و چین بهتر از اروپاست که می تواند به جبران تاثیر رکود احتمالی کمک کند.

بر اساس گزارش Refinitiv، درآمد سه ماهه سوم ب ام و با جهش ۳۵.۳ درصدی به ۳۷.۱۸ میلیارد یورو (۳۶.۴۹ میلیارد دلار) رسید که بالاتر از میانگین پیش‌بینی تحلیلگران ۳۵.۳۲ میلیارد یورویی بود. این خودروساز مستقر در مونیخ، ۴.۱ میلیارد یورو سود قبل از مالیات کسب کرد که بالاتر از پیش‌بینی ۳.۴ میلیارد یورو بود و حاشیه سود عملیاتی خودرو در تمام سال خود را ۷ تا ۹ درصد حفظ کرد.

بر اساس گزارش رویترز، خودروساز شماره سه جهان استلانتیس نیز از افزایش شدید درآمدهای سه ماهه سوم خبر داد. ب ام و اعلام کرد که هزینه‌های تحقیق و توسعه آن در ۹ ماهه سال به ۴.۹ میلیارد یورو رسیده است که ۱۲.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar